Morpheus Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Jeg er nok som folk flest i denne årstiden når det er så kaldt. Hjemme går jeg og hele familien rundt i bare ull/fleece strømpebuksa eller superundertøy, siden det er godt og varmt inne. Men skal jeg ut en tur så trekker jeg på meg gjerne boblebukse og boblejakke. Ev. Varmedress. Men når jeg reiser på besøk hos andre, som det blir en del av denne jula. Er det skseptabelt å ta av seg boblebuksa og gå rundt hos vedkommende i bare strømpebuksa eller stillongs? Pleier du å gjøre det på besøk hos andre? Hvordan reagerer du om tar av seg yttertøyet og går slik hos deg? Eller bør man ha med seg en jeans eller.no man kan trekke over når man tar av seg ytterklærne på besøk?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Hvis alle har vært ute i akebakken er det OK. Ellers er det litt rart. Anonymous poster hash: f29a7...45d 20
Neket Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Kjører du snøscooter, hest og slede eller går på ski i timesvis for å komme frem? Man tar på seg normale klær, også yttertøy etter behov. 26
Gjest Lille-pus Skrevet 25. desember 2014 #4 Skrevet 25. desember 2014 Jeg kjenner at jeg ikke har et akutt behov for å studere detaljkonturene på julebesøkets kjønnsorganer, - her har vi bukser eller skjørt på oss. 25
Cata Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Selvsagt går jeg ikke i bare longs hjemme hos andre, med mindre jeg kjenner dem veldig godt og vi f.eks. Har vært på tur sammen og er i bytte klær modus. I en situasjon som du beskriver ville jeg enten hatt stillongs under jeans,eller jeg ville hatt jeans under dynebukse. 8
Rosewood Skrevet 25. desember 2014 #6 Skrevet 25. desember 2014 Jeg ville ikke følt meg komfortabel med å vandre rundt i bare strømpebuksa eller stilongsen på besøk hos andre, og jeg synes det hadde vært rart om andre hadde gjort det på besøk hos meg 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #7 Skrevet 25. desember 2014 Med en lang genser e.l. over er det vel ikke verre enn en slim jeans eller tights, det hadde jeg gjort glatt. Jeg hadde heller ikke sett rart på andre om de gjorde det samme. Men å tusle rundt med stillongs eller strømpebukse på samme måte som små barn gjør, så sømmene vises og konturene av trusa og dens innhold vises, så er det ikke helt normalt for voksne synes jeg. Anonymous poster hash: 801e8...705 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Typ Kari Traa liksom? Kan stikke over til naboen for å låne smør slik, men ikke "på besøk".Anonymous poster hash: b356a...811 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #9 Skrevet 25. desember 2014 Nei, besøk i stilongs eller strømpebukser med mindre det er barnehagebarn vil ikke jeg ha. Og særlig ikke i jula. Må da gå an å ta med seg en innebukse eller et skjørt i en plastpose. Hjemme gjør man som amn vil men hos andre kan da vise litt anstendighet?Anonymous poster hash: 72299...c01 6
Gjest Olivia Benson Skrevet 25. desember 2014 #10 Skrevet 25. desember 2014 Hvis det er snakk om et spontant besøk når man likevel er ute og går så er det greit. Men om du vet du skal hjemme hos andre så kler du deg deretter. Hvis du må gå og det er kaldt ute er det bare å ha med seg ordentlige klær i en pose. Hadde syns det vsr veldig rart å ha kaffe- eller middagsbesøk som bare satt i stilongsen. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #11 Skrevet 25. desember 2014 Tja, med en lang genser over tenker jeg at det er helt ok. Selv har jeg kun gjort det når alle har vært ute og gått tur eller lignende sammen, men ville ikke gjort meg noe om andre trasket rundt i superundertøy hjemme hos meg hvis de kom gående på besøk. Anonymous poster hash: d4662...9d9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #12 Skrevet 25. desember 2014 Jeg kjenner at jeg ikke har et akutt behov for å studere detaljkonturene på julebesøkets kjønnsorganer, - her har vi bukser eller skjørt på oss. Hva med oss som har et slikt behov da? Anonymous poster hash: 2d252...1ea
minister-mio Skrevet 25. desember 2014 #13 Skrevet 25. desember 2014 Man går ikke på besøk i undertøy nei 7
Leini Skrevet 25. desember 2014 #14 Skrevet 25. desember 2014 Ville syntes det var litt pussigom folk som var invitert på besøk ikke hadde på skikkelige klær. Hadde det vært en dag med herjing og aktiviteter ute først, hadde jeg ikke tenkt på det engang. 2
Morpheus Skrevet 25. desember 2014 Forfatter #15 Skrevet 25. desember 2014 Kjører du snøscooter, hest og slede eller går på ski i timesvis for å komme frem? Man tar på seg normale klær, også yttertøy etter behov. Nope. Bor på landet. Her er det -26°C i dag. Her må man kle seg om man skal på en gåtur med barnevogn osv. Var ute og akte et par timer i dag. Uten varmedressen hadde jeg fryst i hjel... Bor man i byen og skal på en liten rusletur for en kaffe latte, er det nok andre forhold enn her med tanke på vær og avstander.
Gjest Olivia Benson Skrevet 25. desember 2014 #16 Skrevet 25. desember 2014 Men hvis du vet du skal på besøk er det da bare å ha med seg ekstra klær. 7
Radon Skrevet 25. desember 2014 #17 Skrevet 25. desember 2014 Nope. Bor på landet. Her er det -26°C i dag. Her må man kle seg om man skal på en gåtur med barnevogn osv. Var ute og akte et par timer i dag. Uten varmedressen hadde jeg fryst i hjel... Bor man i byen og skal på en liten rusletur for en kaffe latte, er det nok andre forhold enn her med tanke på vær og avstander. Hos meg var det ca samme temperatur, men jeg kler meg ikke i ullundertøyet når jeg skal på besøk. Det går an og ha vanlig klær under varmedressen (selv går jeg ut i bare parkas, men så er det vel forskjell på hvor mye kulde noen tåler). Man kler seg da anstendig før man drar på besøk til andre 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #18 Skrevet 25. desember 2014 Nope. Bor på landet. Her er det -26°C i dag. Her må man kle seg om man skal på en gåtur med barnevogn osv. Var ute og akte et par timer i dag. Uten varmedressen hadde jeg fryst i hjel... Bor man i byen og skal på en liten rusletur for en kaffe latte, er det nok andre forhold enn her med tanke på vær og avstander. Det er jo bare å ta normale klær utenpå ullet. Evt ta med. Anonymous poster hash: f29a7...45d 3
CMHuser Skrevet 25. desember 2014 #19 Skrevet 25. desember 2014 Jeg drar gjerne på butikken i superundertøyet, jeg Men flyr ikke rundt i strømpebukser hos andre, nei, superundertøyet er så langt jeg strekker meg Pysj kan jeg også fint finne på å dra ut i, så jeg tror det varierer veldig på person til person 1
Gjest Tigress Skrevet 25. desember 2014 #20 Skrevet 25. desember 2014 Altså, husbonden og eg subbar av og til rundt i berre stilongsen, men om andre enn mor mi kom hit og gjekk i berre strømpebuksa trur eg eg hadde lurt på om dei var rett navla... Nei, det er vanleg å ha på seg meir enn undertøyet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå