Gå til innhold

Hva bør man se etter - avsluttet leieforhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva bør man se etter som utleier når leietaker har flyttet ut, i leiligheten? Er det noe spesielt man skal sjekke? Tenker da selvfølgelig på skader og slike ting. Er førstegangs så er ikke helt dreven på området enda, så tips mottas med stor takk:-)

Anonymous poster hash: 883f2...b9e

Videoannonse
Annonse
Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Jeg ville sjekket at det ikke er bygget om i leieligheten.

At rør under vasken(e) fungerer og ikke henger og slenger.

At alt av nøkler er levert inn.

Andre her har sikkert bedre forslag å komme med.

Endret av Strandet
Skrevet

Alt utenom normal slitasje, samt at det er vasket godt nok.

Anonymous poster hash: 1859b...c20
Skrevet

Når du er uerfaren så meld def inn i Huseiernes L....

Fukt, unormal slitasje, renhold og skader. Før du øeier ut på nytt, ta bilder særlig på bad/våtrom. Og arkiver bildene.

Spør leietakerne om hvor de har tørket klær, hvordan de har brukt ventilasjon, hvor ofte de har båret ut søppel, for å danne deg et bilde av hvor du kan se etter skader. (Mugg i kjøkkenskap etter lagring av mye søppel er ikke uvanlig, det samme i stue og på soverom pga. Klestørking). I følge fhi.no er dette feilbruk av bolig, noe som er bekreftet i flere tingrettsdommer.

Anonymous poster hash: 128bf...cf5

Skrevet

Fint det når det mange ganger ikke er andre steder å tørke klærne.

Anonymous poster hash: 13d30...ece

Skrevet

Fint det når det mange ganger ikke er andre steder å tørke klærne.Anonymous poster hash: 13d30...ece

Fint? klestørken hører hjemme på badet/våtrom. Alt annet er feilbruk av boligen. Se fhi.no

Skrevet

Se om vannet i vaskene og dusjen rener normalt (kan være tette rør).

Skrevet

Fint? klestørken hører hjemme på badet/våtrom. Alt annet er feilbruk av boligen. Se fhi.no

Det er riktig, men i praksis funker dette dårlig om huseier ikke har stilt andre muligheter til disposisjon(mulighet for tørketrommel/tørkeloft etc).

Jeg ville sjekket for unormal slitasje, rør og sluk samt at alt er vasket godt.

Anonymous poster hash: 5f974...033

Gjest Strandet
Skrevet

Hvis en er striks, bør en ta en titt over kjøkkenskapene, og finne ut akkurat hvor jævlig det ser ut der.

Muligens veldig urettferdig å pirke på sånt, fordi det kan være et tjukt lag med fett der fra forrige leietager.

Skrevet

Renhold av taklamper/belysning ellers, vifter/avtrekk og skikkelig av komfyr og kjøleskap. Det er vel det jeg har klaget på selv når jeg har flyttet inn :)

Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Best å ta en titt inni komfyren på kjøkkenet kanskje for å se om det er gjort rent der, eller i det minste gjøre litt rent der selv før neste mann/dame flytter inn, sånn for å være litt hyggelig.

Alt av lyspærer og lysrør burde vel egentlig sjekkes før neste leietage flytter inn.

Endret av Strandet
Skrevet

Sjekk sluket på badet. Har leid mange steder oppigjennom, og mange har glemt å rengjøre der. Ekkelt når det blir tett og jeg må vaske bort andres kroppslige avfall...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...