AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Ja, hva bør man se etter som utleier når leietaker har flyttet ut, i leiligheten? Er det noe spesielt man skal sjekke? Tenker da selvfølgelig på skader og slike ting. Er førstegangs så er ikke helt dreven på området enda, så tips mottas med stor takk:-) Anonymous poster hash: 883f2...b9e
Gjest Strandet Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 (endret) Jeg ville sjekket at det ikke er bygget om i leieligheten. At rør under vasken(e) fungerer og ikke henger og slenger. At alt av nøkler er levert inn. Andre her har sikkert bedre forslag å komme med. Endret 25. desember 2014 av Strandet
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Alt utenom normal slitasje, samt at det er vasket godt nok. Anonymous poster hash: 1859b...c20
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #4 Skrevet 25. desember 2014 Når du er uerfaren så meld def inn i Huseiernes L.... Fukt, unormal slitasje, renhold og skader. Før du øeier ut på nytt, ta bilder særlig på bad/våtrom. Og arkiver bildene. Spør leietakerne om hvor de har tørket klær, hvordan de har brukt ventilasjon, hvor ofte de har båret ut søppel, for å danne deg et bilde av hvor du kan se etter skader. (Mugg i kjøkkenskap etter lagring av mye søppel er ikke uvanlig, det samme i stue og på soverom pga. Klestørking). I følge fhi.no er dette feilbruk av bolig, noe som er bekreftet i flere tingrettsdommer.Anonymous poster hash: 128bf...cf5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Fint det når det mange ganger ikke er andre steder å tørke klærne.Anonymous poster hash: 13d30...ece
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #6 Skrevet 25. desember 2014 Fint det når det mange ganger ikke er andre steder å tørke klærne.Anonymous poster hash: 13d30...ece Fint? klestørken hører hjemme på badet/våtrom. Alt annet er feilbruk av boligen. Se fhi.no Anonymous poster hash: 128bf...cf5
Melodiana Skrevet 25. desember 2014 #7 Skrevet 25. desember 2014 Se om vannet i vaskene og dusjen rener normalt (kan være tette rør).
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Fint? klestørken hører hjemme på badet/våtrom. Alt annet er feilbruk av boligen. Se fhi.no Anonymous poster hash: 128bf...cf5 Det er riktig, men i praksis funker dette dårlig om huseier ikke har stilt andre muligheter til disposisjon(mulighet for tørketrommel/tørkeloft etc). Jeg ville sjekket for unormal slitasje, rør og sluk samt at alt er vasket godt. Anonymous poster hash: 5f974...033
Gjest Strandet Skrevet 25. desember 2014 #9 Skrevet 25. desember 2014 Hvis en er striks, bør en ta en titt over kjøkkenskapene, og finne ut akkurat hvor jævlig det ser ut der. Muligens veldig urettferdig å pirke på sånt, fordi det kan være et tjukt lag med fett der fra forrige leietager.
Gjest Tekola Skrevet 25. desember 2014 #10 Skrevet 25. desember 2014 Renhold av taklamper/belysning ellers, vifter/avtrekk og skikkelig av komfyr og kjøleskap. Det er vel det jeg har klaget på selv når jeg har flyttet inn
Gjest Strandet Skrevet 25. desember 2014 #11 Skrevet 25. desember 2014 (endret) Best å ta en titt inni komfyren på kjøkkenet kanskje for å se om det er gjort rent der, eller i det minste gjøre litt rent der selv før neste mann/dame flytter inn, sånn for å være litt hyggelig. Alt av lyspærer og lysrør burde vel egentlig sjekkes før neste leietage flytter inn. Endret 25. desember 2014 av Strandet
Papirfly Skrevet 25. desember 2014 #12 Skrevet 25. desember 2014 Sjekk sluket på badet. Har leid mange steder oppigjennom, og mange har glemt å rengjøre der. Ekkelt når det blir tett og jeg må vaske bort andres kroppslige avfall... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå