AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Har prøvd å google meg til svaret men får ikke noe konkret svar. Finnes det tokoplasmose bakterier i norske kyllinger og kalkuner? Eller er det bare salmonella som er skummelt her?Anonymous poster hash: 84d85...d5a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Toksoplasmose er ikke en bakterie, men en parasitt. Jeg ville ikke bekymret meg for smitte med toxoplasma gondii fra fugl i norge.Anonymous poster hash: b44e8...c8d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Toksoplasmose er ikke en bakterie, men en parasitt. Jeg ville ikke bekymret meg for smitte med toxoplasma gondii fra fugl i norge.Anonymous poster hash: b44e8...c8d Spiste nemlig kalkun i går, sånn stor hel. Og så etterpå at den var litt rød innerst ved beina. Tror ikke jeg spiste noe kjøtt som var rødt, men blir jo bekymret. Tror den var frossen først, men vet ikke da vi var på besøk og fikk dette servert.Anonymous poster hash: 84d85...d5a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #4 Skrevet 25. desember 2014 nei. Anonymous poster hash: bea9f...5a0
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Spiste nemlig kalkun i går, sånn stor hel. Og så etterpå at den var litt rød innerst ved beina. Tror ikke jeg spiste noe kjøtt som var rødt, men blir jo bekymret. Tror den var frossen først, men vet ikke da vi var på besøk og fikk dette servert.Anonymous poster hash: 84d85...d5a Toxoplasma er ikke bekymringen da. Det er mye større sannsynlighet for smitte med campylobacter eller salmonella, men sannsynligheten er veldig liten.Anonymous poster hash: b44e8...c8d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #6 Skrevet 25. desember 2014 Takk for svar Anonymous poster hash: 84d85...d5a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #7 Skrevet 25. desember 2014 Har prøvd å google meg til svaret men får ikke noe konkret svar. Finnes det tokoplasmose bakterier i norske kyllinger og kalkuner? Eller er det bare salmonella som er skummelt her?Anonymous poster hash: 84d85...d5a Vi har ikke salmonella i Norge heller så trenger ikke bekymre deg så mye for det heller Anonymous poster hash: 0995e...437 1
Gjest Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Det er evt ESBL du skal bekymre deg over i norsk kylling og kalkun. Det er en antibiotikaresistent bakterie, som finnes i 30% av kylling/kalkun. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #9 Skrevet 25. desember 2014 Det er evt ESBL du skal bekymre deg over i norsk kylling og kalkun. Det er en antibiotikaresistent bakterie, som finnes i 30% av kylling/kalkun. Når kjøttet er tilberedt av andre og varmebehandlet så er dette ikke noe å bekymre seg for, heller. Det samme gjelder samonella. Blir drept ved varmebehandling. Kalkun blir alltid litt rød innerst ved beinet på fulglens lårbein.Anonymous poster hash: b2bb4...887 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå