Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått meg Kindle og har jo lyst til å teste den ut med én gang! :)

Vet dere om gode engelskspråklige bøker som er middels vanskelige når det gjelder både språk og innhold?

Har likt det meste av Booker-pris vinnere, leser noe klassisk amerikansk og har etter hvert lest mer internasjonal litteratur også. Men tror ikke en russisk klassiker er det første å begynne med når jeg skal lære meg å bruke Kindle :) Leser altså mye forskjellig, men ikke den enkleste kiosklitteraturen som Saras nøkkel og Fifty Shades.

Blir glad for alle boktips!

Anonymous poster hash: 2b4ca...cfc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Game of Thrones, uten tvil!

Skrevet

Game of Thrones, uten tvil!

Takk for tips! :) Men jeg ser serien, så det er kanskje lurt å vente til den er ferdig? Pleier å synes at alt jeg har lest er så mye bedre enn filmatiseringen. Og jeg synes jo det er veldig spennende å følge serien, så har ikke lyst til å ødelegge det. Men jeg gleder meg til å lese den selv om jeg vanligvis ikke leser fantasy. :)

Andre tips?

Skrevet

Det er kanskje litt lettere om du skriver litt om hva slags bøker du liker og hva du absolutt ikke liker.

Men her er i hvert fall noe som står høyt på lista over hva jeg skal lese:

The Luminaires av Eleanor Catton

Horns av Joe Hill

The Cuckoo's Calling av Robert Galbrait

Men Goodreads kan anbefales. Der kan du huke av bøker du har lest, bøker du har lyst til å lese og hvilke sjangre du er interessert i. Sånn kan du få anbefalinger om bøker som vil passe deg.

• Liker 1
Skrevet

Det er kanskje litt lettere om du skriver litt om hva slags bøker du liker og hva du absolutt ikke liker.

Men her er i hvert fall noe som står høyt på lista over hva jeg skal lese:

The Luminaires av Eleanor Catton

Horns av Joe Hill

The Cuckoo's Calling av Robert Galbrait

Men Goodreads kan anbefales. Der kan du huke av bøker du har lest, bøker du har lyst til å lese og hvilke sjangre du er interessert i. Sånn kan du få anbefalinger om bøker som vil passe deg.

Takk! Skal sjekke ut :) Har du Kindle? Kan jeg bestille norske bøker også?

Jeg har likt:

Chimamanda Ngozi Adichie - Half of a Yellow Sun

Aravind Adiga - White Tiger

Rohinton Mistry - A Fine Balance

Gert Nygårdshaug - Mengele Zoo

Harper Lee - To Kill a Mockingbird

Skrevet

Hvis du er interessert i ebøker på norsk så er det romjulssalg hos både ebok.no og digitalbok.no nå. Når du har kjøpt en bok velger du "send til Kindle", og da dukker den opp på lesebrettet ditt.

Første gangen du vil sende en bok til Kindle må du gjøre dette (klippet fra ebok.no):

Send til Kindle

Gå til din Kindle Personal Document Settings side hos Amazon.

Under "Approved Personal Document Email List", skal du legge til:

@ebok.no

Under Send-to-Kindle E-Mail Settings, finner du E-mail Address for Kindlen din og lagre denne her:

Anonymous poster hash: 24e70...540

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Om du ikke har begynt å utforske Project Gutenberg enda, anbefaler jeg deg å ta turen imnom. de har gratisversjoner av bøker det ilke er copyright på, og du finner et enormt utvalg. Om du ikke har leat npe av ham, anbefaler jeg også Steinbeck på det sterkeste - godt, lettfattelig språk, som likevel maøer sterke og realistiske bilder av en annen tid. Om du likte Harper Lee, tror jeg du vil like Steinbeck.

Skrevet

Er veldig glad i Elizabeth Noble.

Anonymous poster hash: b39f3...030

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...