WubWub Skrevet 25. desember 2014 #1 Skrevet 25. desember 2014 Jeg sitter her i mitt stille sinn å prøver reflektere over barns handlinger og mangel av dømmekraft. Faktisk så skjønner jeg rett og slett ikke hva som foregår oppi hodet til barn. F.eks, jeg var i et selskap med mange familiemedlemmer. Alle bortsett fra meg og ei jente på 1,5 år gikk ut for å røke. Så fort det bare var meg og hu jenta i stua så begynte hu hamre løs på et stort glass skap med en leke hu hadde. "Hva faen slags pøbel er detta" tenkte jeg? Videre tenkte jeg "snart knuser skapet. men det er vel den eneste måten hu kan lære at voldelig adferd fører til konsekvenser så jeg får bare la hu styre på" Jeg sa jeg ifra til hu "om du fortsetter slå på glass skapet med leka di så knuser den til slutt". Hu begynte bare hyl le og slo enda hardere og til slutt knuste glass skapet så det regna glass over hu. Hu begynte hyl grine, i 1 min. Helt til mor kom å tok seg av glasskårene. Det som forundret meg var at, bare 1 minutt etter denne hendelsen så virket det som om hu ikke hadde dårlig samvittighet i det hele tatt ! Istedet så dro hu frem et puslespill å begynte leke med det og hu ville ha meg til å hjelpe hu. Hvordan kan et menneske smile og le etter å ha med onde intensjoner knust et dyrt glass skap? Og hvorfor greide hu ikke fullføre puslespillet uten min hjelp enda det står klart og tidlig "dette puslespillet er egnet for barn på 1 år" enda hu var 1,5 år? 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #2 Skrevet 25. desember 2014 Barn på 1,5 år skjønner lite av sine handlinger. Det er jo din dømmekraft som er helt på trynet. Foreldrene burde ikke overlatt barnet til deg.Anonymous poster hash: 41db6...dcd 13
WubWub Skrevet 25. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. desember 2014 Barn på 1,5 år skjønner lite av sine handlinger. Det er jo din dømmekraft som er helt på trynet. Foreldrene burde ikke overlatt barnet til deg.Anonymous poster hash: 41db6...dcd Så det er min feil at andre mennesker ikke greier forstå simpel logikk og konsekvens??!?!!?!?!?!?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #4 Skrevet 25. desember 2014 Troll.Anonymous poster hash: 41db6...dcd
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #5 Skrevet 25. desember 2014 Så det er min feil at andre mennesker ikke greier forstå simpel logikk og konsekvens??!?!!?!?!?!? Du innbiller deg vel ikke at du selv gjorde det da du var 1,5 år? Anonymous poster hash: b753d...d84 2
WubWub Skrevet 25. desember 2014 Forfatter #7 Skrevet 25. desember 2014 Du innbiller deg vel ikke at du selv gjorde det da du var 1,5 år? Anonymous poster hash: b753d...d84 jeg visste nok bedre enn å knuse glass skap i leiligheten min. hva faen godt kommer ut av det liksom?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Du kan jo ikke skrive, så du er lite troverdig.Anonymous poster hash: 41db6...dcd 1
WubWub Skrevet 25. desember 2014 Forfatter #9 Skrevet 25. desember 2014 Du kan jo ikke skrive, så du er lite troverdig.Anonymous poster hash: 41db6...dcd Jasså så dette er norsk eksamen. 2
waco Skrevet 25. desember 2014 #10 Skrevet 25. desember 2014 Du kan jo ikke skrive, så du er lite troverdig.Anonymous poster hash: 41db6...dcd Og du, - vet du hva du ikke kan? - ja det er å holde deg til saken. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #11 Skrevet 25. desember 2014 Og du, - vet du hva du ikke kan? - ja det er å holde deg til saken. Nei, alvorlig talt. Man trenger ikke holde seg til saken i en trolletråd. TS fortjener ikke respekt.Anonymous poster hash: 41db6...dcd 2
waco Skrevet 25. desember 2014 #12 Skrevet 25. desember 2014 Nei, alvorlig talt. Man trenger ikke holde seg til saken i en trolletråd. TS fortjener ikke respekt.Anonymous poster hash: 41db6...dcd Er det derfor du er i tråden, for å fortelle at trådstarter ikke fortjener din respekt? Jaja, og det sitter du oppe julaften natt til første juledag og bruker tiden på. Si meg, hatt en kjedelig jul? Fikk du ikke noe av det du ønsket deg? Jeg prøver bare å trøste og vise omtanke jeg! =)
Gjest Wei Wei Skrevet 25. desember 2014 #13 Skrevet 25. desember 2014 Jeg sitter her i mitt stille sinn å prøver reflektere over barns handlinger og mangel av dømmekraft. Faktisk så skjønner jeg rett og slett ikke hva som foregår oppi hodet til barn. F.eks, jeg var i et selskap med mange familiemedlemmer. Alle bortsett fra meg og ei jente på 1,5 år gikk ut for å røke. Så fort det bare var meg og hu jenta i stua så begynte hu hamre løs på et stort glass skap med en leke hu hadde. "Hva faen slags pøbel er detta" tenkte jeg? Videre tenkte jeg "snart knuser skapet. men det er vel den eneste måten hu kan lære at voldelig adferd fører til konsekvenser så jeg får bare la hu styre på" Jeg sa jeg ifra til hu "om du fortsetter slå på glass skapet med leka di så knuser den til slutt". Hu begynte bare hyl le og slo enda hardere og til slutt knuste glass skapet så det regna glass over hu. Hu begynte hyl grine, i 1 min. Helt til mor kom å tok seg av glasskårene. Det som forundret meg var at, bare 1 minutt etter denne hendelsen så virket det som om hu ikke hadde dårlig samvittighet i det hele tatt ! Istedet så dro hu frem et puslespill å begynte leke med det og hu ville ha meg til å hjelpe hu. Hvordan kan et menneske smile og le etter å ha med onde intensjoner knust et dyrt glass skap? Og hvorfor greide hu ikke fullføre puslespillet uten min hjelp enda det står klart og tidlig "dette puslespillet er egnet for barn på 1 år" enda hu var 1,5 år? Morsom fortelling.
LukaFrost Skrevet 25. desember 2014 #14 Skrevet 25. desember 2014 (endret) Dette var skikkelig dårlig trolling. Endret 25. desember 2014 av LukaFrost 1
Martine-1337 Skrevet 25. desember 2014 #15 Skrevet 25. desember 2014 Dette var skikkelig dårlig trolling. Enig. Det er nesten aldri noe kvalitetstrolling på forumet lengre.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #16 Skrevet 25. desember 2014 Se på barnet som en datamaskin som må programmeres for å gjøre de riktige tingene. Da er det ikke maskinen sin feil at den ikke har blitt riktig programmert. I dette tilfellet var du programmereren, og du gjorde ikke jobben din bra nok. Anonymous poster hash: 03b8f...93c
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #17 Skrevet 25. desember 2014 Jeg sitter her i mitt stille sinn å prøver reflektere over barns handlinger og mangel av dømmekraft. Faktisk så skjønner jeg rett og slett ikke hva som foregår oppi hodet til barn. F.eks, jeg var i et selskap med mange familiemedlemmer. Alle bortsett fra meg og ei jente på 1,5 år gikk ut for å røke. Så fort det bare var meg og hu jenta i stua så begynte hu hamre løs på et stort glass skap med en leke hu hadde. "Hva faen slags pøbel er detta" tenkte jeg? Videre tenkte jeg "snart knuser skapet. men det er vel den eneste måten hu kan lære at voldelig adferd fører til konsekvenser så jeg får bare la hu styre på" Jeg sa jeg ifra til hu "om du fortsetter slå på glass skapet med leka di så knuser den til slutt". Hu begynte bare hyl le og slo enda hardere og til slutt knuste glass skapet så det regna glass over hu. Hu begynte hyl grine, i 1 min. Helt til mor kom å tok seg av glasskårene. Det som forundret meg var at, bare 1 minutt etter denne hendelsen så virket det som om hu ikke hadde dårlig samvittighet i det hele tatt ! Istedet så dro hu frem et puslespill å begynte leke med det og hu ville ha meg til å hjelpe hu. Hvordan kan et menneske smile og le etter å ha med onde intensjoner knust et dyrt glass skap? Og hvorfor greide hu ikke fullføre puslespillet uten min hjelp enda det står klart og tidlig "dette puslespillet er egnet for barn på 1 år" enda hu var 1,5 år? Jeg merker her at jeg er litt bekymret for deg.. Men så tenker jeg at det må være troll. Ingen er så uvitende..Anonymous poster hash: d5c6c...165
skruf Skrevet 25. desember 2014 #18 Skrevet 25. desember 2014 En ettåring klarer ikke helt å se konsekvensene av sine handlinger. Det er vi som voksne som må veilede de sånn at de tilslutt med alderen ser forskjell på rett og galt. Som den eneste voksne i rommet burde du ha stoppet henne. Det holder ikke alltid å si at "hvis du gjør dette så knuser du skapet". Dessuten bør du bruke korte beskjeder til så små barn, ikke lange setninger, de skjønner det ikke. Du burde sagt NEI enkelt og greit. Hadde hun ikke hørt etter så burde du faktisk fysisk ha fjernet barnet, selv om det ikke er ditt barn. 1
Askmeagain89 Skrevet 25. desember 2014 #19 Skrevet 25. desember 2014 Jeg lurer bare på hva som får deg helt samvittighetsløst til å avvente situasjonen for å se om ungen får glass over seg. Det er bekymringsverdig. Setningen du sa til 1,5 åringen forsto hun neppe noe av og du ble bare sett på som en forsterkende effekt fordi du gav respons. Når barn er så små kan de faktisk ikke tenke "Hvis jeg slår her så knuser denne" Ungen tenker "Morsom lyd" Unger må lære ved at vi veileder.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #20 Skrevet 25. desember 2014 Ja, det er grunn til å bli bekymret. Men da ikke for barnet på 1,5 år... Anonymous poster hash: 135a2...1e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå