AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #1 Del Skrevet 24. desember 2014 Ok. Jeg har fått denne badevakten til jul. Har aldri målt fettprosent før, men nå sier altså vekten at jeg har en fettprosent på 32% (!!!!!) og altså at jeg er overvektig. Jeg er aktiv med turgåing ca 4-5timer i uken. Jeg er 179 høy og veier 65 kg, kvinne 35 år. Er jeg tynnfeit? Eller feitfeit? Eller er denne fettprosentmåleren helt på bærtur? Noen med erfaring? Må innrømme jeg ble litt smådeppa. Trodde jeg var i noenlunde ok form nå. Anonymous poster hash: c7e88...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 26. desember 2014 #2 Del Skrevet 26. desember 2014 Hvordan er du hvis du griper på magen? Får du tak i noe særlig overhodet..? Kan ikke fatte og begripe at det skal være så ille når du har din vekt og høyde, så den misforstår nok fett med vann (hvilket er vanlig). Bruk atletisk modus om du kan, og sjekk fettprosenten med andre metoder. Jeg bruker Withings sin mest avanserte vekt, og den er også rimelig ustabil på fettprosenten, men holder seg innenfor et område som gradvis går ned samtidig som jeg blir kvitt fett - derfor vet jeg at den kan være en pekepinn på utviklingen over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #3 Del Skrevet 26. desember 2014 Tusen takk for svar! Jo altså, jeg får tak i litt på magen hvis jeg tar i (men har jo født barn, så det skulle vel bare mangle at huden ble helt stram igjen). Når jeg sitter blir det jo en valk der og har jo noen lovehandles, men ser ikke meg selv som spesielt overvektig. Helt normal vil jeg si. Ønsker jo selvsagt å stramme opp litt her og der, men hadde i utg pga ikke noe planer om å gå særlig ned i vekt. Men må si jeg ble rimelig sjokkert av å se jeg hadde så høy fett%! Tror ikke det finnes atletisk modus? Eller gjør det det? Huff, jeg er ikke så teknisk av meg ;-) Anonymous poster hash: c7e88...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. desember 2014 #4 Del Skrevet 26. desember 2014 Finnes bare en modus på den! Jeg er 180 og veier 87 kilo, og fettprosenten min er det samme som din ca! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 27. desember 2014 #5 Del Skrevet 27. desember 2014 Jeg er 162cm og 66kg og min fettprosent er også ca 32% ifølge den vekten. Men om jeg har vann i kroppen er den litt høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #6 Del Skrevet 27. desember 2014 Finnes bare en modus på den! Jeg er 180 og veier 87 kilo, og fettprosenten min er det samme som din ca! Det er jo litt merkelig da, at vi er ca like høye men jeg veier 20 kg mindre men har lik fettprosent... Hm, forstår meg ikke helt på dette! Stoler iallefall ikke helt på den ;-) Anonymous poster hash: c7e88...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 27. desember 2014 #7 Del Skrevet 27. desember 2014 Slike vekter er bare fjas, skal du ha noe i nærheten av reel data i forhold til fett må du enten på en skikkelig vekt, slik som de har på treningssenter og slikt, der de måler flere ting, deriblant kropps sammensetning. Eller fettklype, den siste er min favoritt. Da måler man hudfoldene på flere punkter av kroppen, trykker det inn på en nettside og får da fettprosent som er så nøyaktig som du kan få den. Ei slik klype koster som regel type 150,- og er fort gjort å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #8 Del Skrevet 27. desember 2014 Slike vekter er bare fjas, skal du ha noe i nærheten av reel data i forhold til fett må du enten på en skikkelig vekt, slik som de har på treningssenter og slikt, der de måler flere ting, deriblant kropps sammensetning. Eller fettklype, den siste er min favoritt. Da måler man hudfoldene på flere punkter av kroppen, trykker det inn på en nettside og får da fettprosent som er så nøyaktig som du kan få den. Ei slik klype koster som regel type 150,- og er fort gjort å bruke. Jeg er ikke såååå opptatt av denne fettprosenten, føler meg i grei form. Men ble litt sjokkert bare av det høye tallet! Hvordan klarer den egentlig å komme fram til dette tallet? Eneste vekten vet er jo at jeg er kvinne, vekt og høyde. Men hvor kjøpes slike klyper da?Anonymous poster hash: c7e88...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 27. desember 2014 #9 Del Skrevet 27. desember 2014 Jeg er ikke såååå opptatt av denne fettprosenten, føler meg i grei form. Men ble litt sjokkert bare av det høye tallet! Hvordan klarer den egentlig å komme fram til dette tallet? Eneste vekten vet er jo at jeg er kvinne, vekt og høyde. Men hvor kjøpes slike klyper da?Anonymous poster hash: c7e88...a8b Den regner enten BMI ut fra det du har lagt inn, eller så måler den motstanden den får gjennom kroppen din hvis det er sånne blanke metall felt du står på. Noe som er mildt sagt gjetting. Tror de fleste helsekost butikkene har slike, ellers har kost1, gymgrossisten og slike sider også fettklyper som regel. https://www.linear-software.com/body-fat-calculator.html Her har du siden jeg foretrekker for å beregne ut i fra målene jeg tar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. desember 2014 #10 Del Skrevet 28. desember 2014 Det er jo litt merkelig da, at vi er ca like høye men jeg veier 20 kg mindre men har lik fettprosent... Hm, forstår meg ikke helt på dette! Stoler iallefall ikke helt på den ;-)Anonymous poster hash: c7e88...a8b Er du trent eller ikke? Det har jo noe å si Jeg har lite fett til overs på kroppen min, målte meg også for noen mnds siden på en slik vekt For the Ladies prater om, og lå på ca samme vekt og samme fettprossent der også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 28. desember 2014 #11 Del Skrevet 28. desember 2014 Aria høres mer unøyaktig ut enn min, men min er fremdeles utenfor med opp til 3% i forhold til hva fettklypen forteller meg. For min del gir det bare en pekepinn, men hvis Aria er så langt på jordet at tallet ikke er relevant lenger, så må du bare overse fettprosenten den gir deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #12 Del Skrevet 28. desember 2014 Nei jeg er ikke spesielt trent. Trener ingenting bortsett fra turer i hverdagen. Prøver å gå på tur ca 4 timer i uken, så det er jo ikke så mye. Skal se etter en sånn klypegreie på helsekosten og se hvilket svar jeg får når jeg plottet inn tallene! Så blir det artig å sammenligne! Får prøve på de andre her i huset også, se hva de får! Anonymous poster hash: c7e88...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå