Gå til innhold

Pengegaver i stadenfor "vanlege" gaver

Anbefalte innlegg

Gjest Maija
Skrevet

Hei!!

Drømmemannen har fridd til meg og til neste sommer blir det bryllup!!!! :D

Me har lyst å ha kyrkjebryllup og heile "pakka"... Men det er dårleg med penger. Kva synest dere om at me ønsker oss ein pengegave istaden for dei vanlege gavene?

Vil bruke pengene til å finansiere bryllupet. Har lufta det for nokon slektningar/venner med det er blitt litt dårleg mottatt...

Eg for min del synest at det er ei grei ordning. Me har alt me trenger fra før av, og er ikkje opptatt av å samle på sølvtøy og serviser.

Har dere nokon forslag om korleis eg kan overbevise gjestene våre??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tror det i utgangspunktet er en dårlig ide dersom gjestene må overtales... Lag i stede et bryllup dere har råd til! Har dere bare noen tusenlapper å bruke, javel - inviter forlovere til en kjempeflott restaurant! Og lag en stor fest ved f.eks ved en 30 eller 40 årsdag med mange gjester når dere får råd.

Det er ikke så hyggelig å gi penger, det blir så synlig hva man gir da og ikke alle har like god råd.

Gjest Solskinn
Skrevet

Hei!

Jeg har skrevet dette för ett sted, men jeg drar det igjen! :D

Jeg leste om noen som hadde alt de trengte og det eneste de önsket seg var penger til en bryllupsreise. De åpnet en konto i en av forloverenes navn, alle som ville bidra med en slant, liten eller stor, kunne sette inn ett belöp. På bryllupsdagen fikk de kontoen og en liste med alle som hadde bidratt, men ikke med hvor mye. Så det ble som en spleisegave hvor alle ga etter evne (og kanskje etter hvor godt man kjenner brudeparet).

Kanskje en ide for dere også?

Lykke til!

Skrevet

Muligheten "solskinn" beskriver virker som en god løsning :D Ellers er jeg enig om at man holder det bryllupet man har råd til. Vi er så heldige at våre familier sponser oss etter evne. Våre nærmeste som hjelper oss(foreldre), ønsker heller å putte inn noen kroner i bryllupet enn å gi oss gaver.Det er ikke størrelsen på bryllupet eller hvor dyrt det er som teller, men heller stemningen og at dere deler dagen med de dere er glad i.

Det koseligste bryllupet jeg har vært i var hjemme hos foreldrene til brudgommen. Bare nærmeste familie og venner var innvitert. Stemningen var hyggelig og uformell, men likevel med taler, sanger og det som hører et tradisjonelt bryllup til :P

Skrevet

Hei!

Vi er relativt godt etablerte fra før av, så vi ønsket oss penger og gavekort slik at vi kunne kjøpe møbler (litt dyrere ting) til en nyinnkjøpt leilighet. Dette var en knallsuksess. Vi hadde 30 gjester, og når gavekortene (fikk gavekort fra Bohus, IKEA og Glassmagasinet) og kontantene var summert opp var det over 13.000,- der. Vi fikk oss flotte reclinere (sånne hvilestole-greier), samt en haug på IKEA.

Det skal nevnes at gavebordet bugnet selvom vi fikk masse gavekort.

Maggie

Skrevet

heisann....

ja dette har jeg også tenkt endel på....vi kunne også tenke oss å ønske oss penger i gave....siden vi har vert samboere endel år har vi fått samlet opp endel ting, og vi har nesten problemer med å finne på noe å ønske oss...dumt å ønske seg noe bare for å ønske seg noe...så blir det bare studd bort i et skap etterpå....

har snakket litt med familie om det og fikk egentlig god respons...så kunne vi heller bruke pengene på det vi ville...vel...vi har ikke bestemt oss om hva vi gjør....

lykke til..... :D

Skrevet

Jeg syntes det er helt ok å ønske seg penger. Vi har også vært samboere endel år og har alt av kaffe- og middagservice, alt av fin glass, stort sett alt av sølvbestikk. Vi har ønsket oss noen gaver, men mange av dem er litt dyre (høytrykkspyler, anretningsbestikk i sølv, komfyr, fryseskap). Så derfor ønsker vi oss også penger som vi kan bruke til de dyrere tingene. Hva er flaut med å gi penger, en blir vel ikke sur om noen ikke har råd til å gi så mye som andre. Jeg syntes selv at det er bedre å gi penger en å kjøpe noe de ikke har bruk for, og jeg håper at andre som skal gi oss gaver tenker det samme. Dumt å få mange gaver man bare setter i skapet, og ALDRI kommer til å bruke. Vi skal i to bryllup til i sommer, og har blitt enige med de som vi skal til (disse to parene skal også i vårt bryllup) om ca. beløp på gavene. Summen er ikke det samme på begge parene, da det ene mente det var for dyrt. Syntes at dette er veldig greit, da vår bryllup er til sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...