Gå til innhold

Tenk så fint om vi som jobber kunne hjelpe trygdede og uføre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk så fint om vi som jobber kunne dratt innom noen vi visste var trygdet/ufør. Enten invitere over på julebesøk eller ta med noe selvlaget/noe godt og fortelle at, "vi la merke til at det ikke kom noe besøk til deg, kjære nabo, så vi tenkte i alle fall stikke innom og ønske deg en riktig god jul".

Det ville ha spredd mye glede blant de som har lite fra før. :)

Anonymous poster hash: f0f93...cd6
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det mest rørende innhold jeg har sett i en tråd med tillel knyttet til trygdede og uføre.

Du får et pluss i boken fra meg.

Anonymous poster hash: 43379...a1d

• Liker 2
Skrevet

God tiltak, men hvorfor retter du dette til uføre og trygdete når du egentlig snakker om ensomme?

Anonymous poster hash: 94504...0b9
  • Liker 7
Skrevet

God tiltak, men hvorfor retter du dette til uføre og trygdete når du egentlig snakker om ensomme?

Anonymous poster hash: 94504...0b9

Enig. Si heller ensomme.

Jeg er uföretrygdet, men har en stor familie og mange venner. Om jeg sitter hjemme alene så er det fordi jeg önsker det :)

Skrevet

Så Ts stempler alle uføre som stakkarslige mennesker som ikke har noen å være med i jula? Hva pokker?

Anonymous poster hash: 0941a...b1a

• Liker 5
Skrevet

Og vi som er alene er ikke nødvendigvis ensomme! Jeg hadde synes det var svært ubehagelig hvis noen hadde kommet på døren min for å vise meg omsorg. Nei takk!

Anonymous poster hash: 8da6f...8cb
  • Liker 5
Skrevet

Tenk så fint om vi som jobber kunne dratt innom noen vi visste var trygdet/ufør. Enten invitere over på julebesøk eller ta med noe selvlaget/noe godt og fortelle at, "vi la merke til at det ikke kom noe besøk til deg, kjære nabo, så vi tenkte i alle fall stikke innom og ønske deg en riktig god jul".

hvordan i all verden henger uføre/trygda sammen med å ikke få noen på besøk? haha, nå lo jeg godt! men tanken din er veldig god, selv om den ikke er helt riktig rettet:)

Anonymous poster hash: 9ad30...8b0

• Liker 2
Skrevet

Eller berre nokon som treng å få ein liten oppmuntring og oppmerksomhet?

Skrevet

Man trenger ikke å lide av ensomhet selv om en er ufør og trygdet, akkurat som om en ikke trenger å ha venner og familie, selv om en er i jobb.

Skrevet

Herremin så hårsåre trygda/ uføre er. Uansett hva som skrives om dere så blir det feil.

Anonymous poster hash: c3f73...99c
  • Liker 2
Skrevet

Skulle vært flere av deg i verden. :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Det er vel liten sammenheng mellom uføretrygd og ensomhet. Folk finner nettverk andre steder enn på jobben. Jeg har supersosiale naboer som uføre, de har stor familie og venner som kommer ofte på besøk.

Å hjelpe ensomme derimot, er veldig bra. Jeg foreslår å ringe noen du ikke har hørt fra på lenge og som kanskje ikke gjør seg så bemerket på facebook o.l. (noen ser man jo at har mye sosialt i hverdagen), og høre hvordan det går og om han/hun vil treffes en dag. Du kan kjenne mange ensomme uten å vite det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...