Gå til innhold

Hvor mye ville dere ha brukt i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spinke og spart i en god del år nå, og det merkes på klesskapet, jeg tekte der for å stor-handle inn litt klær på salget nå. Jeg har kun kjøpt meg en billig ting fra tid til annen, og undertøy da selvfølgelig.

Problemet er at jeg alltid får så dårlig samvittighet når jeg bruker penger på meg selv. Så spørsmålet er hvor mye dere synes jeg kan unne meg til kles shopping? Eller rettere sagt hvor mye ville dere selv brukt i denne situasjonen?

Jeg har nedbetalt en liten leilighet, tjener rett over 20.000 netto i mnd. og har 150.000 på bsu, 130.000 på sparekonto og 415.000 i studiegjeld.

Svar tas i mot med stor takk! :)

Anonymous poster hash: d985a...d2e
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sorry, ingen gode svar å komme med. Lider av samme dilemma. Jeg får nesten magesår av å ta penger fra sparekontoen. Du burde jo komme fryktelig langt med 10.000

Endret av Phoenix
Skrevet

Sorry, ingen gode svar å komme med. Lider av samme dilemma. Jeg får nesten magesår av å ta penger fra sparekontoen. Du burde jo komme fryktelig langt med 10.000

Takk for svar, sparekontoen føles litt hellig ja. Tror kanskje jeg kan klare 10.000 på en vanlig månedslønn om jeg er sparsom med alt annet. Hvis du lider av samme dilemma så synes jeg du også skal unne deg litt ekstra nå i romjulen eller på nyåret :)

Skrevet

Å skrive en liste kan jo være en god start. Finn ut hva du trenger, hva du vil ha godt av å fornye, og hva du gjerne kan gjenbruke uten at det går utover din hverdagstrivsel. Uansett hva du trenger av klær, sko og andre varer, så kan det være verdt å bruke penger på noen få, dyre plagg, mens andre ting kan du godt kjøpe billig.

Undertøy ville jeg ha satset litt penger på, slik som en god, støttende bh og truser av god kvalitet. Dessverre så betyr det at du må innom undertøysforretninger som har spesialisert seg på slikt, men det vil være verdt det i lengden. (Regner med at du er jente... :P )

Andre ting, slik som sokker, trøyer og gensere er det sikkert greit å kjøpe billigere/på salg.

Men hva trenger du? Hva ønsker du deg, hva vil du virkelig ha? Hva mangler du? Hva med å skrive en liste på alt, og deretter fordele kjøpene over hele året, slik at du starter med det som er aller viktigst akkurat nå, og kjøpe andre ting på et senere tidspunkt?

Skrevet

Takk for svar, sparekontoen føles litt hellig ja. Tror kanskje jeg kan klare 10.000 på en vanlig månedslønn om jeg er sparsom med alt annet. Hvis du lider av samme dilemma så synes jeg du også skal unne deg litt ekstra nå i romjulen eller på nyåret :)

Hahaha! Jeg har funnet min likedame.

Tja, ja, vi får se. Sparekontoen er jo som sagt hellig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...