Gå til innhold

Dilemma: Liker to venninner?

Anbefalte innlegg

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet (endret)

Kort fortalt har jeg prestert å forelske meg eller i alle fall bli veldig betatt av en jente som har eller har hatt kjæreste. I løpet av tiden vi har kjent hverandre har jeg også blitt bedre kjent med en av venninnene hennes, som jeg også liker veldig godt.

Egentlig tror jeg at venninnen passer meg bedre. Vi har god kjemi, hun er veldig vakker og hun er kanskje mer min type på mange måter, men som vi alle vet, er jo følelser ofte et irrasjonelt fenomen. Om det på nyåret skulle vise seg at løpet virkelig er kjørt med hun første, så har jeg tenkt å faktisk gå videre og kunne da gjerne tenke meg å bli bedre kjent med venninnen.

Ville du som jente synes dette var interessant gitt at du i det hele tatt opplever mannen attraktiv eller hadde stoltheten din vært for såret til dette fordi du følte deg som et andrevalg?

Svarene deres er irrelevante i forhold til hva jeg kommer til å gjøre, men jeg er allikevel litt nysgjerrig på hva jenter tenker om en slik situasjon.

:)

Endret av Ragnar Danneskjöld
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det hadde vært tydelig at du hadde var interessert i min venninne før meg ville ikke jeg vært interessert i deg. Hadde syntes det hadde vært ubehagelig å hatt dere i nærheten av hverandre og sannsynligvis kjent mye på følelsen av å være andrevalget. Sannsynligvis lagt alt for mye i blikk mellom dere og generelt blitt paranoid og sjalu.

At folk jeg dater har en fortid med ekser og andre eventyr er jeg helt komfortabel med, og jeg blir sjeldent sjalu. Men å ha den eksen eller det eventyret i en såpass nær relasjon at jeg kaller henne en venninne hadde ikke gått. Så storsinnet er jeg ikke. :)

• Liker 2
Skrevet

Hei du!

Det kommer litt ann på. Hva er grunnen til at løpet er kjørt med hun første?

Hvis du tydelig prøver deg på hun første og hun avviser deg, og du deretter prøver deg på venninnen så føler hun seg nok som et andrevalg. Og i tillegg tenker hun nok at du nærmest prøver deg på alle og at hun derfor ikke vil ha deg.

MEN hvis hun første er interessert i deg, men du avviser henne og deretter prøver deg på venninnen. Da syntes nok venninnen at det er litt stas at du heller vil ha henne (Sett utifra at hun mener du er attraktiv osv.)

MEN da blir igjen problemet med "vennekoder", jeg hadde aldri "tatt" en type venninna mi var interessert i hvis hun hadde følelser for han. Og jeg tror ikke jeg ville hatt en fyr som først prøvde seg på venninna mi og fikk avslag av henne for deretter å gå videre på meg. ;)

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Hva er grunnen til at løpet er kjørt med hun første?

Jeg vet ikke om det er kjørt. Altså, jeg spurte henne ut for flere måneder siden, men hun avviste invitasjonen fordi hun hadde kjæreste. Jeg har allikevel ikke tatt dette særlig tungt og har oppført meg stort sett som om ingenting har endret seg mellom oss. Merker at hun liker meg og ler av de dårlige vitsene mine, så har tenkt å gi henne en ny invitasjon på nyåret.

Om jeg da fortsatt ikke kommer noen vei, har jeg ikke tenkt å vente lenger på henne og vil nok gå videre en gang for alle. Egentlig har jeg vært interessert i venninnen ganske lenge, men ettersom jeg liker den andre marginalt bedre, har jeg ikke vært villig til å ta den risikoen.

Så det er ikke slik at hun blir et dårlig andrevalg, tvert i mot, men jeg kan jo skjønne om hun kan føle det slik.

Skrevet

Nja, det hadde vært noe annet hvis du, etter å ha møtt venninnen, hadde bestemt deg for å gå for henne med en gang. Men hvis du må finne ut om du har sjans på hun første før du går videre på hun andre så vet jeg ikke hva jeg ville syntes, akkurat.. Spesielt ettersom de er venninner og helt sikkert snakker sammen.

Anonymous poster hash: 0ed26...8e0
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Spesielt ettersom de er venninner og helt sikkert snakker sammen.

Hva snakker venninner om da?

Jeg skjønner at det kan bli vanskelig, men jeg liker en utfordring.

Skrevet

Ofte om alt, hvis de er skikkelig gode venninner.

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Ofte om alt, hvis de er skikkelig gode venninner.

Skulle gjerne likt å overhørt en av samtalene deres.

Første gang jeg så de to etter at jeg hadde spurt ut min utkårede, hadde venninnen et veldig lurt smil når jeg snakket med de. Som om hun gav meg kudos for at jeg hadde gjort et hederlig forsøk og at hun syntes det var kult gjort. Elsker smilet hennes.

Skrevet (endret)

Nei nei, kan jo hende hun venninna har et veldig avslappet forhold til det hele, så det trenger jo ikke gå til helvete. Lykke til.

Men jeg må spørre. Er det noe som helst konkret som indikerer at disse to jentene er interessert i deg tilbake, eller handler dette mest om din interesse for dem?

Endret av HeiHade
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet (endret)

Men jeg må spørre. Er det noe som helst konkret som indikerer at disse to jentene er interessert i deg tilbake, eller handler dette mest om din interesse for dem?

Nei, jeg er usikker.

En del av meg tenker at aldri i livet om så pene og hyggelige jenter kunne vært interessert i meg.

En annen del av meg oppfatter at de ofte dukker opp i nærheten av meg og virker kontaktsøkende, ser på meg, smiler og alltid ler av de dårlige vitsene mine. Og de kan kanskje virke interesserte i meg, men kanskje er de bare høflige. Sannsynligvis er de nok bare høflige.

En tredje del av meg selv ser på meg selv som Guds gave til kvinnen, men det er nok bare selvbedrag.

Endret av Ragnar Danneskjöld
Skrevet

En annen del av meg oppfatter at de ofte dukker opp i nærheten av meg og virker kontaktsøkende, ser på meg, smiler og alltid ler av de dårlige vitsene mine. Og de kan kanskje virke interesserte i meg, men kanskje er de bare høflige. Sannsynligvis er de nok bare høflige.

Ja, sannsynligvis er det nok bare det. Best å trekke seg inn i hula si igjen, få på seg tinnfoliehatten og laste ned noe nytt og spennende fra Playstationbutikken. Dem som intet våger intet taper.

:sarkasme:

Anonymous poster hash: 55d4d...7e2

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Ja, sannsynligvis er det nok bare det. Best å trekke seg inn i hula si igjen, få på seg tinnfoliehatten og laste ned noe nytt og spennende fra Playstationbutikken. Dem som intet våger intet taper.

:sarkasme:

Hva mener du?

Var egentlig bare et forsøk på å være ydmyk. Når det gjelder kvinnen er jeg fryktløs.

Skrevet

Var egentlig bare et forsøk på å være ydmyk. Når det gjelder kvinnen er jeg fryktløs.

Bra!

Men husk allikevel:

"Kun en tåpe frykter ikke havet"

...og det samme gjelder kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...