Gå til innhold

15 julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet har fått tilsendt 15 julegaver av fars mor i jula. I tillegg får barnet mange flere gaver av andre familiemedlemmer, noe om tilsier opp mot 30 (!) julegaver til sammen... Hva tenker dere om det? Er dette normalt? Vi har en større familie, men 15 gaver virker da veldig i overkant fra seks personer?? (Barnet er seks år).

Anonymous poster hash: 826b1...b44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er mange gaver er ikke så rart i seg selv. At det er flere gaver fra samme personen er på grense til ekstremt. Hva med å snakke til familien på forhånd neste gang?

Skrevet

At det er mange gaver er ikke så rart i seg selv. At det er flere gaver fra samme personen er på grense til ekstremt. Hva med å snakke til familien på forhånd neste gang?

Må kanskje det. Barnet åpnet fire av gavene i dag, for det blir for mange mener jeg i morgen. Det er kanskje slemt å si, men det var søppel. To av dem var gratisting en får på fly og restauranter for barn. Fire farger og en blokk å tegne i (Med logo fra selskapet på forsiden). Unødvendig mener jeg.

• Liker 4
Skrevet

Må kanskje det. Barnet åpnet fire av gavene i dag, for det blir for mange mener jeg i morgen. Det er kanskje slemt å si, men det var søppel. To av dem var gratisting en får på fly og restauranter for barn. Fire farger og en blokk å tegne i (Med logo fra selskapet på forsiden). Unødvendig mener jeg.

Det er mye kjærlighet bak, men bare kast det.

Anonymous poster hash: 006a7...c89

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det hørtes alt for mye ut. Har selv barnebarn, og de får 2 (større) gaver av meg og bestefaren, og en liten gave av hver (hjemmeboende) onkel. Holder lenge!

Skrevet

Har stor familie og fikk cirka 15 julegaver når jeg var barn. Kanskje derfor overgangen til tenåring og ung voksen ble stor og vistes i jula når det bare kom par, tre gaver. Å gi bort gratisting og reklame har jeg ikke sansen for.

Anonymous poster hash: 148c7...23e
Skrevet

15 gaver fra en person hørtes vilt ut.

Skrevet

Jeg reagerer mer på at du skriver at farger og tegneblokk er søppel.

• Liker 9
Skrevet

Søppel det der?? Hva hadde du forventet i gave til ungen din?

• Liker 3
Skrevet

I fjor fikk sønnen vår ca 20 gaver fra svigers. Tuller ikke! For at det skulle være gøy for han, han var 2 mnd gammel!!!! Gjett om vi ble lei av å åpne de 20 og alle de andre. I år fikk han bare 5 gaver fra svigers og kanskje 10 andre gaver, etter ca 10 var han lei.

Anonymous poster hash: 1105b...e9d

• Liker 1
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Jeg synes 15 julegaver er helt passelig for små barn. Dog, ordentlige gaver som bøker, nyttige leker, akebrett, klær etc.

Skrevet

Jeg synes 15 julegaver er helt passelig for små barn. Dog, ordentlige gaver som bøker, nyttige leker, akebrett, klær etc.

her er det snakk om 15 gaver fra EN person, så kommer de andre i tillegg, :P

Anonymous poster hash: 242e0...e9e

• Liker 1
Skrevet

Søppel det der?? Hva hadde du forventet i gave til ungen din?

Jeg hadde ikke forventet at noen pakket inn gratis ting de har fått for å gi det i gave. For meg er det en selvfølge at man ikke gir bort f.eks en tegneblokk med Peppes Pizza logo som julegave?

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke forventet at noen pakket inn gratis ting de har fått for å gi det i gave. For meg er det en selvfølge at man ikke gir bort f.eks en tegneblokk med Peppes Pizza logo som julegave?

Det er litt der det ligger... Hva er poenget med å pakke inn gratis ting for å gi bare for å gi? Hyggelig at hun vil gi ungen en koselig dag, men for foreldre blir det litt tragisk fra en farmor. Den ene gaven hun ga hadde holdt i massevis.

Skrevet

I familien vår har vi tradisjon for å gi MANGE gaver, både ordentlige og "tullegaver". I tillegg åpner vi bare en pakke om gangen, så i år brukte vi tre timer på å komme oss gjennom gavene. Synes det er kjempekoselig, jeg! Selv om noen av gavene er gratisting man har fått og tenkt andre kan ha glede av.

Vår ettåring storkoste seg hele kvelden, hjalp til å åpne gaver og lekte med både sine egne gaver og andres gaver - og innpakningen.

Tipper ungen fikk 15-20 gaver til sammen og det føltes absolutt ikke "for mye" - halvparten var klær hun trenger og flere andre av gavene var "nødvendige" ting og bøker hun vil få glede av når hun blir eldre. Rene leker fikk hun bare tre av.

• Liker 1
Skrevet

I familien vår har vi tradisjon for å gi MANGE gaver, både ordentlige og "tullegaver". I tillegg åpner vi bare en pakke om gangen, så i år brukte vi tre timer på å komme oss gjennom gavene. Synes det er kjempekoselig, jeg! Selv om noen av gavene er gratisting man har fått og tenkt andre kan ha glede av.

Vår ettåring storkoste seg hele kvelden, hjalp til å åpne gaver og lekte med både sine egne gaver og andres gaver - og innpakningen.

Tipper ungen fikk 15-20 gaver til sammen og det føltes absolutt ikke "for mye" - halvparten var klær hun trenger og flere andre av gavene var "nødvendige" ting og bøker hun vil få glede av når hun blir eldre. Rene leker fikk hun bare tre av.

Enig.

Skrevet

Jeg ser heller ikke noe galt i å gi bort gratisting som man har fått hvis det passer til mottakeren.

Dog ville jeg nok blitt litt skuffet om det var den eneste gaven fra giveren, men i dette tilfellet har nok barnets bestemor ønsket å gi barnebarnet mange gaver. Muligens også fordi TS skriver at barnet får gaver fra 6 personer, noe som i mitt hode ikke er så mange å få gaver fra for en 6-åring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...