AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #1 Skrevet 24. desember 2014 Hei. Beklager for lang post men jeg bare må ha noen råd. I høst flyttet jeg i en annen by. En kvinne som var venn av svigermoren min spurgte om vi ikke hadde lyst til å flytte i huset hennes. Vi fortalte henne at vi hadde en leilighet allerede som vi hadde ikke sagt opp og vi desværre ikke hadde råd til leie på steder. Da ville hun gjerne benytte seg av leiligheten vi hadde i oppsigelseperioden i stedet for at få husleie da det uansett passet hende bedre på grunn av jobben hennes. Hun var ganske ivrig og overtalte oss til å gå med på dette. Vi syntes at dette var utroligt snillt av henne. Hun sa at vi kunne så betale henne leie når vi leverte nøklene til den gamle leiligheten. Hun sa at hun kunne bare overføre strømregninger på mit navn. Det syntes jeg at var greit. Etter at vi hadde bodd i hennes hus mindre enn en måned kommer hun og sier at hun ikke har lyst å være i leiligheten vår længere. Hu klagde over rar lukt og sa at hun kunne ikke føle seg trygg der på grunn av mange utlendinge i nabolaget. Da hadde hun ikke ennå gitt meg noen strømregninger eller husleiekontrakt. hun sier at hun flytter tilbake i huset og spør om vi ikke kan lage noen deal med tidligere utleier om at forkorte oppsigelsesperioden slik at hun kunne få husleie tidligere og hun kunne finne et rom til å leie. Det gikk fint med å forhandle med tidligere utleier og vi fortalte henne det. Hun ble kjempeglad. Om en uke sier hun at hun ikke har råd til at leie et annet sted og foreslog at hun ville bo i huset og vi kunne bare dele på utgifter som strøm og lignende. Hun hadde fortalt oss tidligere at hun kunne få høyere leie enn hun hadde avtalt med oss hvis hun hadde leid huset ut til noen andre. Da spurgte jeg hende om hun ikke ville at vi flytte ut slik at hun kunne få andre leiere. Hun ble kjempetrist og sa at vi hadde bare tenkt oss at bo her gratis, utnytte henne og så svikte henne. Jeg fik utroligt dårlig samvittighet og følte at jeg hadde sagt noe helt galt. Jeg fortalte henne da at vi kunne bli boende her alle sammen men jeg ville ha regningene at se og husleiekontrakt. Hun sa at det var retfærdigt og roste meg for at være så ærlig. Dagerne går og jeg får ingen regninger eller kontrakt. Når jeg spør så var allting i "prosess" ifølge henne og ble sur på meg fordi at jeg ikke stolet på henne. Igjen fikk jeg på følelsen at jeg var rigtig slem. Ennå flere dager gikk uten at jeg fikk noe. Hun likevel spør etter betaling for strøm. Jeg ville selvfølgelig ikke være noen som utnytter folk og ba henne om at vise meg regningene kjempefort. Hun ba meg å komme ned og se på det i rommet hennes. Da vi er inne i rommet hennes begynner hun å snakke om hvordan folk omkring henne sviktet henne og alle var slemme mot henne. Spesielt svigermoren min som hun ble uvenner med på et tidspunkt. Etter at ha hørt på dette i en time sa jeg at jeg desværre ikke hadde noen vei til å bevise at jeg ikke var en av de slemme annen enn å ta regningene og betale dem. Hun sa at dette aldri har dreid seg om penger og hun bare hadde lyst til at hjelpe oss. Så gikk det en og en halv time til i rommet hennes uten at jeg fikk noenting at se. Jeg hørte bare på henne og gikk forvirret ut av hennes rom. De neste dager foregår på den samme måten. Jeg snakker med henne i timevis og går ut uten å egentlig vite hva jeg skal betale. Men hver gang ble hun mer aggresiv. Hun ble sur da jeg prøvde at forlate rommet og sur når jeg ba om regninger fordi at det viser bare at jeg ikke stoler på henne for det var jo i prossess. Uten at jeg ble klar over det i tide hadde jeg plutselig ikke lov til at gå ut alene. Hun insisterte på at kjøre meg til dit jeg skulle hele tiden selvom jeg trengte ikke at gå veldig langt. En gang kom hun etter meg på bilen fordi jeg hadde gått ut alene uten at fortelle henne. Så er det på tide at levere nøkklerne til den gamle leiligheten. Det skjer uten problemer. Da begynte kvinnen endelig å snakke mer om kontrakten. Vi sa til henne å vi kunne bare lage kontrakt med engang og så gå sammen til banken for at lage depositum konto. Men da ble hun sur igjen og sa at vi ikke stolet på henne. Dessuten hadde hun plutselig forhøyet leien vi skulle betale uten å gi oss noen varsel på det. Vi sa at de var greit at leien var litt høyere med tanke på at vi kunne ha strøm inkludert for at unngå konflikter men depositum konto måtte vi ha. Hun ble kjempesur, droppet kontrakten og holdt en lang tale om hvor unge og dumme mennesker vi er som ikke skjønner hennes situasjon. Deretter går hun i rommet sitt. Vi betalte beløpet hun ville ha da nå var vi redde for henne. Kort etter var hun noe blidere og sa at hun hadde roet seg ned og vi kunne bare bli i hennes hus indtil vi fant noe annet. Men da vi så fant noe annet vi kunne bo i ble hun sint og sa at vi bare utnyttet henne. Vi får dårlig samvittighet og sier at vi utsetter det med at flytte. Hun sier at det var hun fornøyd med. Men det ble værre og værre og bli boende der. Hun anklaget oss for snyderi, at ødelegge ting og lot oss høre hvor dumme vi var. Da vi prøvde å forsvare oss ble hun sint og sa at ingen hadde lov til å snakke sånn med henne i hennes eget hus. Hun var alltid snill mot datteren vår men hun var begynt å føle at noe var galt i huset og prøvde at hjelpe og oppmuntre alle. Til slutt var vi redde for at gå ut av rommet vår. Vi skjønte ikke hva huseieren ville ha. Hun sa at hun ville ha at vi betaler for vår forbruk men kort etter sa hun at det hele ikke dreier seg om penger. Hvis vi møtte henne da vi vovet ut av døren så fikk vi alltid å høre på hennes forklaringer om hennes situasjon og hvor mange har utnyttet henne og hvordan vi ikke har lov til å si noe imot henne. jeg prøvde å forhandle med noe beløp jeg kunne betale henne for regninger som hun hadde betalt mens vi bodde der. Men da ble hun alltid sint og sa at jeg ikke visste hvor mye hun måtte betale under rumpa min. Likevel fikk jeg ikke lov til at se noen regninger. Hun reiste til utlandet i November. Vi var så lettet. Jeg fikk til og med veldig glade og positive meldinger på facebook fra huseieren. Hun fortalte meg hvor godt hun hadde det og kunne se alting klarere nå. Hun sa også at når hun reiste hjem igjen ville der ikke være noen konflikter og vi skulle løse alting når hun kommer tilbake. Hun ville også ha at vi ville fortsette med å bo der i hvertfald Desember. Jeg var veldig skeptisk men hun sa at vi kunne bare flytte på et tidspunkt på nyåret. Da sa jeg at vi hadde lyst til å flytte allerede i Januar. Jo det var kjempebra sa hun. Hun gratulerte meg til og med da vi fant et nyt sted i Januar. Men straks og hun var hjemme igjen var hun sint. Vi hadde sviktet henne og utnyttet henne sa hun. Hun var sint på oss fordi at hun var uvenner med sviermoren min. Hun var sint fordi at vi ikke forstår hvordan hun føler. Hun kjeftet på oss hver eneste gang hun så oss. Jeg prøver engang til å forhandle med henne om regninger. Hun ville ikke høre på meg og ikke vise meg regninger. Vi fikk ikke utbetalt i riktig tid i Desember men vi hadde spart opp penger i tilfelle noe sånn ville skje og hadde derfor penger til 3/4 av husleien. Hun fikk oppsparingen med engang og jeg fortalte henne at resten ville vi fikse etter helgen. Og da kunne vi også gjøre opp for regninger. Fordi at etter helgen hadde vi ingen problemer med penger. Hun sa at hun var takknemlig for at jeg var ærlig og at jeg var så ivrig for at være retfærdig. Vi reiste bort denne helgen for at besøke venner og familie men mens vi er borte ble hun sint igjen og kaster oss ut på sms. Hun sente meg mange lange smser på rad hvor hun forklarer at vi er forfærdelige mennesker som bare har utnyttet henne og hun ikke trenger at ha dårlig samvittighet for at kaste ut en 6 åring like før jul. Vi ble fortalt på en lørdag at vi var ute og derfor syntes jeg ikke at vi trengte å betale ut Desember. Huseieren måtte heldigvis snart reise igjen. Men like før hun dro måtte jeg gå på kne og gråte slik at vi kunne i hvert fald pakke tingene vår. Hun kjeftet på meg i lang tid og til slutt sa jeg at jeg hatet alle hun hater. Da sa hun rett og slett at dette ville hun høre og nå visste hun at jeg forstår henne. Hun sa også til og med at jeg og datteren min kunne bli boende hvis jeg bare slo opp med kjæresten min. Jeg satt ved spisebordet gråtende fordi nå hadde jeg sagt stygge ting om svigermoren min og alle jeg elsker bare til at tilfredstille huseiernes vrede. Da svinger hun endelig forbi meg med del av regningerne jeg ba om for lang tid siden og sa at nu kunne jeg få lov å betale. Så forsvant hun ut av døren. Uke senere hadde vi pakket og rengjørt alting. Men huseieren var ikke færdig med meg. Jeg fikk mange lange smser og får fortsatt utroligt stygge smser fra henne. Hun forteller meg at datteren vår kommer til med å svie på skolen for dette og at hun har fortalt alle naboerne vår at vi er ekle og forfærdelige mennesker som utnytter folk. Det med datteren min gir meg lyst til å ikke å gi henne krone mer. Hun truet datteren min. Jeg måtte sende datteren min bort over jul på grunn av den forbanna kvinne. Jeg har jo ikke hjem før enn i januar. Er det ikke noe jeg kan gjøre for at stoppe henne? Jeg er redd for at hun prøver å skade datteren min. Denne kvinnen er syk. Det er ingen vei til å vite om hun faktiskt har noen grenser.Anonymous poster hash: 99734...138
Frk.K Skrevet 24. desember 2014 #2 Skrevet 24. desember 2014 (endret) 1. kontakt politiet ang trusler evt noe besøksforbud eller noe. 2. Kontakt advokat som kan sette seg inn i alt dette med penger osv osv. Håper du har meldinger og regninger å vise frem. 3. I fremtiden, alltid ha kvitteringer og kontrakter slik at man kan ha faste rammer og et fast ståpunkt på ting. Endret 24. desember 2014 av Frk.K 2
Leini Skrevet 24. desember 2014 #3 Skrevet 24. desember 2014 Jeg satt ved spisebordet gråtende fordi nå hadde jeg sagt stygge ting om svigermoren min og alle jeg elsker bare til at tilfredstille huseiernes vrede. Da svinger hun endelig forbi meg med del av regningerne jeg ba om for lang tid siden og sa at nu kunne jeg få lov å betale. Så forsvant hun ut av døren. Uke senere hadde vi pakket og rengjørt alting. Men huseieren var ikke færdig med meg. Jeg fikk mange lange smser og får fortsatt utroligt stygge smser fra henne. Hun forteller meg at datteren vår kommer til med å svie på skolen for dette og at hun har fortalt alle naboerne vår at vi er ekle og forfærdelige mennesker som utnytter folk. Det med datteren min gir meg lyst til å ikke å gi henne krone mer. Hun truet datteren min. Jeg måtte sende datteren min bort over jul på grunn av den forbanna kvinne. Jeg har jo ikke hjem før enn i januar. Er det ikke noe jeg kan gjøre for at stoppe henne? Jeg er redd for at hun prøver å skade datteren min. Denne kvinnen er syk. Det er ingen vei til å vite om hun faktiskt har noen grenser.Anonymous poster hash: 99734...138 Hun manipulerer deg. Ikke slett sms'ene. Gå til politiet og anmeld henne. Kom deg unna henne! 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #4 Skrevet 24. desember 2014 Er dette nok til at få besøksforbud?Anonymous poster hash: 99734...138
Frk.K Skrevet 24. desember 2014 #6 Skrevet 24. desember 2014 Er dette nok til at få besøksforbud?Anonymous poster hash: 99734...138 Selvfølgelig. Dette går under trakassering og trusler er det attpåtil.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #7 Skrevet 24. desember 2014 Tusen takk dere da kan jeg sove roligt og være sikker på at datteren min kan være trygg. Gleder meg til nyåret igjen♡♡Anonymous poster hash: 99734...138
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #8 Skrevet 24. desember 2014 Er det ikke noe jeg kan gjøre for at stoppe henne? Jeg er redd for at hun prøver å skade datteren min. Denne kvinnen er syk. Det er ingen vei til å vite om hun faktiskt har noen grenser.Anonymous poster hash: 99734...138 Jeg er så lei for at dette har skjedd med dere. Den huseieren dere har kommet ut for virker for meg å være riv, ruskende gal. Uansett om dere kommer til å tape penger på det kortsiktig, vil jeg innstendig oppfordre deg og familien til å finne en annen leilighet. Når det kommer til konkrete råd ang. kontrakten dere har, vet jeg dessverre ikke. Muligens kontakte leleboerforeningen? Jeg håper virkelig du og dine får en fin jul, tross i alt dette. (Dansk, hva? Jeg elsker dansker!) Anonymous poster hash: cc733...0c6
Leini Skrevet 24. desember 2014 #9 Skrevet 24. desember 2014 Tusen takk dere da kan jeg sove roligt og være sikker på at datteren min kan være trygg. Gleder meg til nyåret igjen♡♡Anonymous poster hash: 99734...138 Det er deg vel unt. Håper dere får en fin og god høytid!
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #10 Skrevet 24. desember 2014 Jeg er så lei for at dette har skjedd med dere. Den huseieren dere har kommet ut for virker for meg å være riv, ruskende gal. Uansett om dere kommer til å tape penger på det kortsiktig, vil jeg innstendig oppfordre deg og familien til å finne en annen leilighet. Når det kommer til konkrete råd ang. kontrakten dere har, vet jeg dessverre ikke. Muligens kontakte leleboerforeningen? Jeg håper virkelig du og dine får en fin jul, tross i alt dette. (Dansk, hva? Jeg elsker dansker!) Anonymous poster hash: cc733...0c6 Tusen takk for at du hjelper meg:) vi får heldigvis leilighet i januar:) Jeg er ikke en dansker man har derimot bodd i Danmark i flere år før jeg oppdaget Norge hehe:)Anonymous poster hash: 99734...138
Kittlingur Skrevet 24. desember 2014 #11 Skrevet 24. desember 2014 Det er deg vel unt. Håper dere får en fin og god høytid! Takk♡♡♡♡♡
minister-mio Skrevet 24. desember 2014 #12 Skrevet 24. desember 2014 Er dette nok til at få besøksforbud?Anonymous poster hash: 99734...138 det med at barnet skal få svi på skolen er jo en forferdelig trussel å komme med
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #13 Skrevet 25. desember 2014 Uff... Hadde det vært meg hadde jeg stelt meg foran henne og brølt til henne om å holde kjeften sin, gi regninger og husleiekontrakt og holde fred, eller så flytter jeg ut! Men når du så har kommet så langt hadde jeg ringt eller møtt opp på døren hennes og fortalt henne akkurat hvor dust i hodet hun er. Og truet med anmeldelse pga trakassering og trusler. Denne damen har det bare i kjeften, hun kan ikke gjøre noe annet enn å prate dritt. Du trenger ikke være redd for henne. Men trusler er ikke bra uansett. Anonymous poster hash: afbea...3b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå