Gå til innhold

Hvor lang tid tar det fra jeg sluttet med brus til jeg ser forskjell på huden ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente som har veldig uren hud. Også drikker jeg coca cola vær dag, å det gjør huden min bare værre. Derfor tenkte jeg å prøve å slutte med brus etter jul. Så jeg lurer på hvor lang tid tar det får jeg ser forskjell på huden ?

Anonymous poster hash: f9aab...d49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sikkert du vil se forskjell på huden. Det er mange årsaker til uren hud og så vidt jeg har fått med meg er man ikke sikker på om kosthold er en så stor faktor (korriger meg gjerne).

Hvis du sliter med uren hud, anbefaler jeg to ting:

1. Vask ansiktet grundig hver morgen og kveld uten unntak. Aldri sov med noe ansiktssminke på (og gå gjerne uten når du har muligheten).

2. Oppsøk legen din og be om å få hjelp. De beste midlene får du på resept. Det kan være kremer eller tabletter. Ikke bruk masse penger på tøyseprodukter fra Vita-butikken før du har prøvd å få råd hos en lege!

Men slutt gjerne med Cola likevel. Det er veldig usunt for kroppen din i så store mengder. Prøv å drikke vann eller farris i stedet, det går fint an å venne seg til.

Gjest Argentina
Skrevet

Mest sannsynlig vil du ikke se noen forskjell på huden, da cola ikke inneholder noe som fører til kviser. Det beste er nok å gå til legen, hvis dette er noe som plager deg veldig :)

Skrevet

Prøv å innta sunt fett, som nøtter, avokado, tran og nattlysolje. Det, sammen med daglig rens med fjerning av all sminke hver dag, er det eneste som hjallp min hud.

Anonymous poster hash: 8347e...c8b

• Liker 1
Skrevet

Hvilken sminke bruker du til hverdags?

Mineralsminke reddet huden min..

Skrevet

Jeg har ikke merket noen effekt av brus på huden min.

Jeg drikker innimellom veldig mye cola, og merker ikke forskjell

på når jeg drikker det og ikke.

Sjokolade og potetgull derimot, det reagerer huden min på.

Samt hvis jeg ikke er flink med hudpleie.

Skrevet

Kommer litt ann på hvor ille det er, og hvor gammel du er, men ville vurdert å investere i noen gode hudprodukter og kanskje en Clarisonic hvis lommeboken kan tillate det. Å kutte ut brus som hverdagsdrikk vil gjøre godt for kroppen din selvom det kanskje ikke vil gjøre underverker på huden. Hvis du har skikkelig problemhud er det nok lurt å ta seg en tur til legen for råd uansett. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...