Gå til innhold

Svensk flagg forbys i Sverige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man trodde at vår hysteriske naboer i øst ikke kunne bli mer politisk korrekte og selvutslettende så tar de og overgår seg selv nok en gang.

En svensk skole har nå funnet ut at de skal forby det svenske flagget, da det kan virke støtende på de stadig flere innvandrerne i landet.

De tillater det riktignok på offisielle flaggdager foreløpig.

http://www.friatider.se/svenska-flaggan-f-rbjuds-p-skola-anses-vara-hets-mot-folkgrupp

Anonymous poster hash: b231c...a61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette faktisk stemmer fremstår det rett og slett komisk. Å være redd for å støtet noen i Sverige med det svenske flagget sier først og fremst noe om hvor lite tiltro disse menneskene må ha til de som innvandrer til landet deres.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette faktisk stemmer fremstår det rett og slett komisk.

Kilden er en nazi-side. Jeg ville vært veldig kritisk. Like kritisk som til påstandene om at frimurerlosjen styrer verden og jødene ble aldri forsøkt utryddet under andre verdenskrig.

Anonymous poster hash: ed6df...5db

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilden er en nazi-side. Jeg ville vært veldig kritisk. Like kritisk som til påstandene om at frimurerlosjen styrer verden og jødene ble aldri forsøkt utryddet under andre verdenskrig.

Ja det høres i grunn litt for utrolig ut til å være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fria Tider er en svensk avis, på samme måte som VG er en norsk avis. Man kan like gjerne kalle vg.no en nazi-side.

Her har du nyheten referert fra et annet sted (som også er linket til i artikkelen) http://nyheteridag.se/nu-forbjuds-skolelever-att-anvanda-svenska-flaggan/.

Kanskje en nazi-side det også? Kanskje nyheter og fakta rett og slett er nazistiske.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Sverige er et absurd sted.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at slike kilder ikke er til å stole på. Samtidig tok jeg meg den frihet å undersøke hva skolen faktisk har skrevet selv, og det er ille nok. De skriver at det ikke er tillatt med svenske flagg utover flaggdager, at formålet er blant annet å unngå forbrytelser av typen "hets mot en folkegruppe" og at ingen som helst "nasjonale symboler eller våpen" (som om de er naturlige å trekke inn samtidig) kan være med i et klassebilde.

Rett nok var den utløsende årsaken til dette at en person hadde malt seg i svenske farger og hadde et lekevåpen, så det er ikke helt tilfeldig at de nevner de to i samme setning, men det er jo litt av en fremstilling å forby våpen på skoler og et flagg på genseren i samme setningen. Summen av dette er altså at det svenske flagget - uansett hvordan det er synlig - kan oppfattes krenkende for svenske skoleelever.

Så det er ikke akkurat en nøytral kilde det linkes til i startinnlegget her, ingen tvil om det. Men blind høne finner også korn, og denne gangen var de faktisk ikke så langt unna. Jeg har utenlandsk bakgrunn selv, jeg, men nok en gang er det ikke en eneste innvandrer som har klaget på dette. Absolutt ingen. Det er noen misforståtte idioter som skal reagere på vegne av innvandrere som overhodet ikke bryr seg selv.

Anonymous poster hash: c0cd2...681

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at slike kilder ikke er til å stole på. Samtidig tok jeg meg den frihet å undersøke hva skolen faktisk har skrevet selv, og det er ille nok. De skriver at det ikke er tillatt med svenske flagg utover flaggdager, at formålet er blant annet å unngå forbrytelser av typen "hets mot en folkegruppe" og at ingen som helst "nasjonale symboler eller våpen" (som om de er naturlige å trekke inn samtidig) kan være med i et klassebilde.

Rett nok var den utløsende årsaken til dette at en person hadde malt seg i svenske farger og hadde et lekevåpen, så det er ikke helt tilfeldig at de nevner de to i samme setning, men det er jo litt av en fremstilling å forby våpen på skoler og et flagg på genseren i samme setningen. Summen av dette er altså at det svenske flagget - uansett hvordan det er synlig - kan oppfattes krenkende for svenske skoleelever.

Så det er ikke akkurat en nøytral kilde det linkes til i startinnlegget her, ingen tvil om det. Men blind høne finner også korn, og denne gangen var de faktisk ikke så langt unna. Jeg har utenlandsk bakgrunn selv, jeg, men nok en gang er det ikke en eneste innvandrer som har klaget på dette. Absolutt ingen. Det er noen misforståtte idioter som skal reagere på vegne av innvandrere som overhodet ikke bryr seg selv.

Anonymous poster hash: c0cd2...681

På hvilken måte er det "ikke en nøytral kilde" det linkes til?

Fria Tider er kanskje den mest politisk nøytrale avisen i Sverige.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk her sier Fria Tider er en nazi-avis. Den er langt mer til å stole på enn Aftonbladet eller Expressen, for eksempel.

Anonymous poster hash: 66117...87e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk her sier Fria Tider er en nazi-avis. Den er langt mer til å stole på enn Aftonbladet eller Expressen, for eksempel.

Kanskje vedkommende tilhører den svenske venstresiden. I følge dem er jo Norge en fasciststat.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE aviser, som ikke bakker 122% opp om det multi-kulturelle prosjekt, som ikke latterliggjør kritiske røster, som ikke driver utstrakt sensur mot alt negativt som skjer med og rundt innvandrere og som ikke hiver RASIST-stemplet på alle som ønsker å diskutere innvandring er - per definisjon: NAZI!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle i Sverige som ikke er 250% begeistret for dagens innvandringspolitikk er både rasister, nazister og hatere.

Denne skolen tar julekaken. Tragisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rektor har rett, det er hets i mot folkegruppe..... i mot svensker.

Sverige er vel det eneste landet i verden som hetser seg selv

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette syns jeg var både en overreaksjon, og helt feil reaksjon, på denne gutten som malte seg i ansiktet i flaggets farger og gikk med lekepistol.

Løsningen er vel ikke å forby det svenske flagget - hva i alle dager skal det være godt for? Sånn bortsett fra at ungen ikke kan kle seg ut som det svenske flagget og troppe opp med lekepistol. Neste gang kan han jo kle seg ut som det danske flagget. Løsningen må jo være å snakke/gjøre ett eller annet med denne ungen og de rundt han/henne. Ikke forby det svenske flagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får slutte å gå med norske flagg i 17. mai-togene, heller vaie med hvite flagg

Anonymous poster hash: 382a0...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...