Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De tre siste dagene har jeg klødd noe sykt i hodebunnen. Har ikke lus og har heller ikke skiftet sjampo og balsam. Noen råd?

Anonymous poster hash: 34f40...245
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har flass? Jeg klødde mye i hodebunnen da jeg hadde flass, hvert fall. Så gikk jeg over til å bruke en sjampo fra Vichy, denne, og hodebunnen ble så godt som bra igjen :)

Skrevet

Vask håret med apotekshampo mot kløe og skift hele hodeputen.

Anonymous poster hash: 0b52e...33c

Skrevet

Høres ut som tørr hodebunn, husk huden blir tørr der også på vinteren. Jeg kjøpte fuktighetsgel beregnet for tørr hodebunn på apoteket. Og for all del bytt ut billig shampo`n.

Anonymous poster hash: ae5fc...60a
Skrevet

Jeg får tørr, sensitiv hodebunn som klør nå på vinteren, kanskje det er det samme du opplever nå? Jeg har oppdaget at det har mye å si hvilke shampoer jeg bruker, så prøv deg litt fram der. Meg hjelper det å bruke shampoo for tørt hår, og Head & Shoulders Dry Scalp Care lindrer også kløen veldig bra. Dessuten hjelper ACO Special Care gjenfuktende gele for tørr hodebunn, som du får kjøpt på apoteket.

Anonymous poster hash: f94c9...a4b
Skrevet

Jeg får tørr, sensitiv hodebunn som klør nå på vinteren, kanskje det er det samme du opplever nå? Jeg har oppdaget at det har mye å si hvilke shampoer jeg bruker, så prøv deg litt fram der. Meg hjelper det å bruke shampoo for tørt hår, og Head & Shoulders Dry Scalp Care lindrer også kløen veldig bra. Dessuten hjelper ACO Special Care gjenfuktende gele for tørr hodebunn, som du får kjøpt på apoteket.

Anonymous poster hash: f94c9...a4b

Samme her! Har atopisk hud og kunne nesten klø hodebunnen min av meg. Jeg prøvde alt mulig rart, men det eneste som funka var Head and Shoulders sine shampoer.

Gjest Elseby13
Skrevet (endret)

Intens og plutselig kløe..

Sjekk deg med lusekam. Finner du egg eller levende lus, så kjøper du kur på apoteket.

Endret av Elseby13
Skrevet

Jeg har opplevd det samme, særlig høst og vinter når man fyrer mye.

Det eneste som hjalp meg var John Master Organics deep scalp & follicle treatment.

Dette er en spray som sprayes i hodebunnen og masseres inn. Den er faktisk helt

super, og siden jeg begynte med denne har jeg ikke hatt tørr hodebunn i det heletatt :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Broren min klagde på det samme her om dagen - tok han på badet og smurte jojobaolje i hodebunnen og sa han skulle sove med det i. Og vips, dagen etter var det null kløing å melde fra om :) Tror olivenolje eller lignende burde ha samme effekt. Kan selvsagt være litt styr å vaske ut dagen etter.

Skrevet

Broren min klagde på det samme her om dagen - tok han på badet og smurte jojobaolje i hodebunnen og sa han skulle sove med det i. Og vips, dagen etter var det null kløing å melde fra om :) Tror olivenolje eller lignende burde ha samme effekt. Kan selvsagt være litt styr å vaske ut dagen etter.

Olivenolje fungerer for meg i alle fall. Tar straight-and-shine (behandling som retter ut håret) to ganger i året, og får alltid tørr og kløende hodebunn av det. Kan ikke vaske håret på 3 døgn, men etter det tar jeg olivenolje i håret og hodebunnen.. Varierer hvor lenge jeg har det i, alt fra 1 time til at jeg sover med det.

For å få det ut tar jeg i shampo først.

Skrevet

Bytt til shampoo uten sls, og sats på olje i hodebunnen i mellomtiden. I denne kulden blir selv hodebunnen tørr. Slutt også med tørrshampoo hvis det er noe du bruker!

Anonymous poster hash: a8be6...f5f

Skrevet

Det eneste som hjelper for meg er å smøre inn et tykt lag med apobase (den røde) krem i hodebunnen. Har det som regel i håret i rundt et døgn, før jeg vasker det ut.

Og ja, det er veldig lett å vaske det ut av håret igjen :)

Anonymous poster hash: ed3b9...1ac
Skrevet

Jeg slet med tørr og irritert hodebunn i flere år.
Prøvde flasssjampoen og det ble mye verre. Jeg gråt ofte på grunn av smerten, det gjorde sykt vondt.

Jeg prøvde ut denne:
http://www.apotek1.no/wcsstore/ApoProductMaster/media/profil/7fd87629-bac9-4411-9be8-bc01d2005da4
Balsamen ble for tynn og flytende for min smak og funket ikke så godt. Sjampoen er bra.

Nå bruker jeg denne (balsam og sjampo) og sjampoen fra neutral.
http://www.neutrale-produkte.de/220-476-thickbox/anglamark-shampoo-2-in-1.jpg
Bruker ikke 2 in 1 versjonen, men det er dette merket jeg bruker. Kjøpes hos coop.

Det kan bli litt tørr i hodebunnen over pannen, spesielt nå om vinteren. Klør ikke, men er bare sjenerende. Bruker da denne:
http://www.apotek1.no/produkter/aco-special-care-gel-for-torr-hodebunn-120ml-906482p

Anbefaler virkelig å prøve ut disse sjampoene. Jeg merker det med en gang dersom jeg prøver "vanlig" sjampo. Har en stor flaske med bedhead sin sjampo og balsam, angrer på at jeg kastet bort 200 kr på de to flaskene. Får kløe med en gang jeg bruker de, balsamen går greit siden det er kun i lengden og ikke i hodebunnen. Men sjampoen vurderer jeg å stue bort og ha til nødstilfelle

Anbefalte disse til mamma og søsteren min også, og nå sverger de til dem. De kommer aldri til å kjøpe noe annet. De er billig og bra for hodebunnen.
Dersom du synes det blir for lite "lukt" så er det bare å bruke vanlig balsam i lengden på håret. De er nøytrale og lukter ingenting. Håret mitt lukter ikke vondt, lukter bare... ingenting :P

Anonymous poster hash: 010ba...2b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...