Gå til innhold

1-åring er kald å føttene om morgenen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 1 år sover i en sovepose (vil ikke ha dyna på seg og blir kald), eller en sovedrakt. Den er tykk som en sovepose og han har pysjamas under, den har armer og ben, men ikke føtter så han må ha sokker på. For tiden er det 14-16 grader på soverommet så han sover ekstra godt, men han er så kaldt på føttene om morgenen. Han har bambussokker på innerst da han ikke tåler ull, så noen tykke bomullssokker, og så to lag med tykke ullsokker. Men han er kald for det, er det dårlig blodsirkulasjon da?

Var den sovedrakten/posen vi fant når vi trengte en større størrelse og som ikke kostet mer enn 500kr da økonomien ikke er på topp. Ellers holder han seg varm. Ville dere hatt mer på føttene? Enda et lag med ull? Å skru opp varmen vil gjøre at han sover dårligere. Gjør det noe om de er kalde på føttene om de er god å varm ellers? Jeg er sikkert kald på føttene selv om morgenen.

Anonymous poster hash: 8065e...904
Skrevet

Høres ut som om det blir for tett på føttene. Jeg ville ha kjørt tynne sokker innerst og så bare ett par ullsokker. Heller et tynt ullteppe over føttene i tillegg.

Anonymous poster hash: 99da1...52f
  • Liker 2
Skrevet

Legg dyne eller teppe nederst over soveposen. Vår er alltid iskald på hender, men han sover ikke med bitter av den grunn. Synes du har godt på han jeg.

Anonymous poster hash: ca82c...df9

Skrevet

Høres ut som om det blir for tett på føttene. Jeg ville ha kjørt tynne sokker innerst og så bare ett par ullsokker. Heller et tynt ullteppe over føttene i tillegg.

Bambussokkene er veldig tynne, men kanskje prøve å ta bort de tykke bomullssokkene? Å han noe over føttene går ikke da han bytter stilling og hvilken ende han har hodet i sikkert 20 ganger per natt, er en grunn til at han ikke bruker dyne :) Men takk!

Legg dyne eller teppe nederst over soveposen. Vår er alltid iskald på hender, men han sover ikke med bitter av den grunn. Synes du har godt på han jeg.

Anonymous poster hash: ca82c...df9

Han har en sovedrakt, ikke sovepose, føttene er nakne om han ikke har sokker på seg. Er som en tykk pysjamas. Så det går ikke an å ha noe inni posen for å dekke føttene :) Men takk!

Skrevet

Og kan ikke risikere at han havner med f.eks hodet oppå et ullteppe og blir liggende sånn, siden han er allergisk mot ull og får fort utslett. Men god ide ellers.

Skrevet

Det kan hende det blir for stramt med alle sokkelagene, så det hemmer blodsirkulasjonen (og kan gi deformerte føtter). Kan han ikke ha bambus innerst og ull ytterst? Tre lag skal være tilstrekkelig for å holde kroppen varm. Eventuelt skru opp varmen litt?

Anonymous poster hash: 36bf2...b1f

Skrevet

Se om det er noe som er for stramt slik at han har merker på leggene eller rundt anklene etter sokkestrikken.

Prøv om du kan få lagt et fleeceteppe opp på beina hans når han har sovna. Husk og på at svette dagbrukte føtter blir lettere kalde enn nyvaskede føtter.

Anonymous poster hash: 84f94...736

Skrevet

Det kan hende det blir for stramt med alle sokkelagene, så det hemmer blodsirkulasjonen (og kan gi deformerte føtter). Kan han ikke ha bambus innerst og ull ytterst? Tre lag skal være tilstrekkelig for å holde kroppen varm. Eventuelt skru opp varmen litt?

Det er ikke stramt, er litt store størrelser i ullsokkene, får ikke merker. Kan prøve kun bambus og ull. Ønsker ikke å skru opp varmen, han er ganske varmblodig egentlig (men ikke på føttene) og sover som jeg skrev før bra nå som det er maks 16 grader, er det varmere så sover han dårligere og da går det ut over dagsovingen og.

Skrevet

Se om det er noe som er for stramt slik at han har merker på leggene eller rundt anklene etter sokkestrikken.

Prøv om du kan få lagt et fleeceteppe opp på beina hans når han har sovna. Husk og på at svette dagbrukte føtter blir lettere kalde enn nyvaskede føtter.

Anonymous poster hash: 84f94...736

Er ikke merker. Som sagt vi kan ikke ha noe oppå bena da han skifter stilling hele natta, han ligger ikke i ro når han har sovnet. Vasker alltid føttene før vi legger han med en klut, og han er egentlig ganske kald av seg på føttene hele døgnet rundt, men varmere på dagen side han er mer aktiv da.

Skrevet

Det er ikke stramt, er litt store størrelser i ullsokkene, får ikke merker. Kan prøve kun bambus og ull. Ønsker ikke å skru opp varmen, han er ganske varmblodig egentlig (men ikke på føttene) og sover som jeg skrev før bra nå som det er maks 16 grader, er det varmere så sover han dårligere og da går det ut over dagsovingen og. Anonymous poster hash: 8065e...904

Så bra det ikke er for stramt. Da er det sikkert greit å prøve med 2-3 lag i stedet, som bambus og ull, som du skriver. Man kan også få tak i alpakka (på bl.a Enklere Liv, men veg ikke om de har små str), som visstnok skal være enda varmere enn ull.

Skrevet

Så bra det ikke er for stramt. Da er det sikkert greit å prøve med 2-3 lag i stedet, som bambus og ull, som du skriver. Man kan også få tak i alpakka (på bl.a Enklere Liv, men veg ikke om de har små str), som visstnok skal være enda varmere enn ull.

Takk for tipset, visste ikke at de har alpakka der :) Han har en alpakkalue som er veldig varm. Jeg kan også strikke om jeg finner alpakkagarn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...