Gjest bamsemums Skrevet 29. juli 2004 #1 Skrevet 29. juli 2004 Hei hei! Noen som kan hjelpe meg med dette spørsmålet... For 4uker siden bleket jeg hele håret hos frisøren istedet for å stripe det slik jeg gjorde før, synes det ble virkelig stilig. Har ganske så kort hår i tillegg. Men nå er etterveksten kommet temmelig godt frem siden håret mitt vokser så fort og jeg vil tilbake til frisøren og bleke etterveksten, lar det seg gjøre eller må man bleke hele håret????????? Frisøren jeg var hos bleket det først og la så på en farge, altså farget det slik at håret ikke ser ut som en kylling slik det egentlig er når en helbleker håret, er dette normalt at de gjør det, legger på en farge oppå? Håper på noen gode svar... :-)
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2004 #2 Skrevet 29. juli 2004 Det skulle vel ikke være noe i veien for å bleke bare etterveksten. Å bleke flere lag oppå hverandre vil slite veldig på håret ditt. Og bleking sliter jo igrunn nok som det gjør..
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2004 #3 Skrevet 29. juli 2004 Du kan bare bleke etterveksten.. Jeg gjør det nå om dagen.. Jeg har mørkt hår , derfor får jeg litt kyllingtendenser.. Ha L’OREAL SERIE EXPERT SHINE BLONDE CONDITIONING MOUSSE (150ml) i etter hårvask.. den fjerner det gule.
Gjest gulsåtte Skrevet 29. juli 2004 #4 Skrevet 29. juli 2004 jasmin, hva koster denne moussen? og blir håret ditt hvitt?
Gjest Ethereal Skrevet 29. juli 2004 #5 Skrevet 29. juli 2004 Håret blir ikke hvitt av slike produkter, de bare nøytraliserer de gule/røde tonene som kan oppstå. Produkter for blondt hår inneholder gjerne lilla pigmenter som har denne nøytraliserende effekten.
Lillebi Skrevet 29. juli 2004 #6 Skrevet 29. juli 2004 Det er ikke noe problem å bleke bare etterveksten. Man deler opp håret i mange små skiller og påfører bare farge på håret i bunnen. Jeg kjenner ikke til at det er vanlig å legge farge oppå håret for å få det mindre gult etter bleking, men jeg vet det er mulig, for jeg har selv gjort det for å få det hvitere. Jeg bleket det, og la en perlemorshvit-aktig farge oppå. Frisøren syntes ikke håret mitt var såå gult, men jeg var veldig fornøyd! (Men vennene mine syntes jeg fikk veldig Barbie-hår da..) Ellers blir håret gjerne gulere hvis du bleker/lysfarger det i gylne/varme toner. Jeg pleier å be om en askeblond-farge.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2004 #7 Skrevet 29. juli 2004 Den koster en hundrelapp på lookfantastic.. Godt alternativ til sølvshampoen.. Jeg synes håret mitt ble porøst av sølvshampo.. Dette er et mye mer mykere produkt.. Håret blir som ethereal sier bare nøytralisert.. jeg ser de guletendensene når det er vått...men når det er tørt er det ren og blond farge på det Greia med og bleke bare etterveksten er jo og slippe få resten av håret mer slitt.. så og legge hår oppå er dumt synes nå jeg men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå