Salt Skrevet 29. juli 2004 #1 Skrevet 29. juli 2004 En av mine feil er at jeg har en tendens til å ta alle mulige sorger på forskudd- tenker alltid det verste. Dette er både irriterende og slitsomt, så nå har jeg bestemt meg for å prøve å endre tankegangen :-) Men hvordan? Hvordan tenke mer optimistisk? Noen av dere KG'ere som kan hjelpe meg? Et par optimister må det vel finnes der ute
LilleBille Skrevet 29. juli 2004 #2 Skrevet 29. juli 2004 Synes det er greit å ha malt fanden litt på veggen på forhånd jeg.. da er det lettere å "takle" ting når de går så galt som jeg fryktet .. og gjør de ikke det .. så er det så deilig.. ... ellers så hjelper det jo å fokusere på det positive i ting - og se muligheter og ikke problemer i alle situasjoner. Det sies jo at lukkes en dør .. er det alltid en annen som åpnes .. så det er bare å være åpen for de muligheter som byr seg.
Gjest Fighter Skrevet 29. juli 2004 #3 Skrevet 29. juli 2004 Det hender jeg bekymrer meg veldig mye, men jeg prøver å være optimistisk. Når jeg fiunner optimisten i meg er fordi jeg tar utgangspunkt i erfaringer av hvordan ting har gått før. Ting pleier å gå bra. Det meste gjør egentlig det. Jeg har stått på de fleste eksamener, jeg klarer meg bra i hverdagen på tross av ganske alvolig sykdom, jeg har funnet mannen i mitt liv... Poenget mitt er at jeg tror kanskje du bør prøve å tenke på noe du har bekymra seg over og som har gått bra. Når du tenker etter så gjelder vel det ganke mange ting, ikke sant?
Gjest GreenSky Skrevet 29. juli 2004 #4 Skrevet 29. juli 2004 Det er nok ikke sunt å være hverken pessimist eller optimist. Jeg er blanding, og det funker bra. :-)
Gjest lilletroll Skrevet 29. juli 2004 #5 Skrevet 29. juli 2004 Jeg forventer at ting skal gå "på dunken" og blir ofte positivt overrasket:) Synes jeg er mye bedre enn å være optimist og bli stadig skuffet....
Mezzo Skrevet 30. juli 2004 #6 Skrevet 30. juli 2004 En av mine feil er at jeg har en tendens til å ta alle mulige sorger på forskudd- tenker alltid det verste. Hva med å prøve kognitiv terapi? Det går bl.a. ut på å snu tankemønsteret. Nå spørs det jo hvor ille det er da...
Monstermagnet Skrevet 30. juli 2004 #7 Skrevet 30. juli 2004 Det er nok ikke sunt å være hverken pessimist eller optimist. Jeg er blanding' date= og det funker bra. :-) Optimister er positive mennesker. Og ved å være positiv vil det også virke positivt inn på det som skjer rundt en. Så jeg vil si det er en fordel å være optimist.
Gjest GreenSky Skrevet 30. juli 2004 #8 Skrevet 30. juli 2004 Både og. Kjenner et par optimister, men de kan ofte være irriterende optimistiske.
Gjest rabrabara-utlogget Skrevet 30. juli 2004 #9 Skrevet 30. juli 2004 Ja, det er jo sant at det positive med å være pessimist er at man ikke blir skuffet...
Mezzo Skrevet 31. juli 2004 #10 Skrevet 31. juli 2004 Optimister er positive mennesker. Og ved å være positiv vil det også virke positivt inn på det som skjer rundt en. Så jeg vil si det er en fordel å være optimist.
Gjest Anonymous Skrevet 31. juli 2004 #11 Skrevet 31. juli 2004 Jeg prøver å være optimist, men samtidig realist.
angie Skrevet 1. august 2004 #12 Skrevet 1. august 2004 Jeg pleier alltid å håpe på det beste, men være forberedt på det verste :-)
Gjest Lilleulv Skrevet 2. august 2004 #13 Skrevet 2. august 2004 Jeg har en positiv holdning, og pleier å tenke: Det ordner seg!! Før var jeg helt håpløs... Reiste på ting og gjorde ting når jeg ikke hadde penger eller rett før eksamen. Kunne jo ikke gå glipp av noe... Det ordner seg, det går alltid et tog, lev i nuet osv. er gode ordtak for meg. Men sannheten er jo oxo at som regel så går ting bra. Det er i hvert fall ikke noe vits i å bekymre seg unødvendig! Jeg synes det er kjipt når folk sier: tenk om det og det skjer... Det blir sikker kjedelig. Dette går aldri bra. Og sånne ting. Det legger jo en demper på stemninga da!
Gjest pace Skrevet 2. august 2004 #14 Skrevet 2. august 2004 * idag er den dagen du var så bekymret for igår og alt er bare bra * Det er den siggen dreamy har, og den syntes jeg var kjempe bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå