Gå til innhold

Hvordan går jeg frem nå da? Satse eller la h*n være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nysgjerrig på en person som jeg ikke har møtt, fant h*n på sosiale medier og la til som kontakt/venn. Tenkte kanskje h*n ville bli nysgjerrig og ta kontakt ettersom vi ikke kjenner hverandre, men nei, har ikke hørt noe. Ville ikke dere reagert om en person dere ikke kjenner eks. la dere til på face?

Skal jeg nå bare la h*n være, sende melding eller evt. annet? Og hva skal jeg i så fall skrive? Vil så gjerne komme i kontakt, men vil ikke trenge meg på om det ikke er interesse fra den andre.

Ta gjerne med i betraktningen at vi ikke er fjorten år lenger...;)

Anonymous poster hash: 74d4c...b08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs veldig. Om det hadde vært en kjekk fyr så kanskje. Uansett ville jeg nok blitt nysgjerrig. :) Det er jo bare å si hei! Om du ikke får noe svar så får du nok ta hintet.

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Om DU legger til en fremmed person, så er det vel ganske normalt at DU tar initiativ til videre prat?

Ikke legg til en fremmed person og tro at resten skal skje av seg selv. Den normale reaksjonen er vel: "Hvem er dette og hva vil vedkommende?"

Si hei og før en samtale. Regner med du har gjort dette før. Når spørsmålet om hvem du er eller hvorfor du la til vedkommende kommer, så svar på dette og fortsett samtalen om det er interesse for det. Er ikke akkurat rakettvitenskap eller hjernekirurgi.

:)

Skrevet

Jeg godkjenner aldri venneforespørsler fra folk heg ikke vet hvem er. Kontakter dem heller ikke, hvorfor skulle jeg det?

Anonymous poster hash: 24349...aab

• Liker 1
Skrevet (endret)

Send heller vedkommende en melding og prat og legg til senere, Mange godtar ikke en venneforespørsel fra en fremmed, men sender du en melding starter du en samtale med vedkommende og du ser om det er en interesse der for og bli kjent.

Uansett, legger du noen til så er det opp til deg og starte en samtale for og prøve og bli kjent (som regel)

Endret av Valentin
Skrevet

Jeg er nysgjerrig på en person som jeg ikke har møtt, fant h*n på sosiale medier og la til som kontakt/venn. Tenkte kanskje h*n ville bli nysgjerrig og ta kontakt ettersom vi ikke kjenner hverandre, men nei, har ikke hørt noe. Ville ikke dere reagert om en person dere ikke kjenner eks. la dere til på face?

Skal jeg nå bare la h*n være, sende melding eller evt. annet? Og hva skal jeg i så fall skrive? Vil så gjerne komme i kontakt, men vil ikke trenge meg på om det ikke er interesse fra den andre.

Ta gjerne med i betraktningen at vi ikke er fjorten år lenger... ;)

Hei.

Det kommer ann på om man har felles venner e.l.?

Hvis vi hadde hatt felles venner hadde jeg sannsynligvis tenkt at det var en jeg hadde møtt i forbindelse med fest, jobb, skole eller noe annet som jeg hadde glemt. Og derfor ikke spurt i tilfelle jeg åpenbart burde vite hvem personen er.

(Har tidligere spurt: "Hvem er du?" Til personer jeg burde visst hvem var, og det ble egentlig ganske kleint når de forstår at man ikke husker hvem de er.. hah.)

Hadde vi ikke hatt felles venner, hadde jeg sannsynligvis ikke lagt personen til, men hvis denne personen var usedvanlig kjekk, så hadde jeg kanskje godtatt og ventet på at han skulle si noe.

Skrevet

Send heller vedkommende en melding og prat og legg til senere, Mange godtar ikke en venneforespørsel fra en fremmed, men sender du en melding starter du en samtale med vedkommende og du ser om det er en interesse der for og bli kjent.

Uansett, legger du noen til så er det opp til deg og starte en samtale for og prøve og bli kjent (som regel)

Jeg får vel driste meg til å sende en melding da, er litt redd for å forstyrre "privatlivets fred" men.

Har noen forslag til noe jeg kan skrive så mottakeren kan synes er hyggelig?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er så mange gode grunner til å ikke være på FB. Dette er en slik.

Skrevet

Det er så mange gode grunner til å ikke være på FB. Dette er en slik.

I frykt for å få melding av folk du ikke kjenner?

Gjest brutal_mann
Skrevet

I frykt for å få melding av folk du ikke kjenner?

Frykt er feil ord. Mas er et mer riktig ord. Hvorfor skal fremmede mennesker ta kontakt på slike sider? Det er jo bare tull!

Skrevet

Frykt er feil ord. Mas er et mer riktig ord. Hvorfor skal fremmede mennesker ta kontakt på slike sider? Det er jo bare tull!

Hvorfor er det tull?

Gjest brutal_mann
Skrevet (endret)

Hvorfor er det tull?

Det er like smart som å "poke" tilfeldige personer på gata.

Endret av brutal_mann
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...