AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #1 Skrevet 23. desember 2014 Jeg skal følge dagsmenyen fra melk.no på 1500 kalorier i en periode. Menyen ligger her http://www.melk.no/helse-og-livsstil/en-sunn-vekt/dagsmeny-for-kvinner-1500-kcal/ Problemet er at det ikke står noe om antall mellommåltider. Er det kun ett, eller kan jeg f.eks spise ett mellom frokost og lunsj og ett mellom lunsj og middag og fortsatt holde meg under 1500 kcal? Setter veldig pris på hjelp da jeg aldri har vært borti kaloritelling før Anonymous poster hash: d87aa...3d9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #2 Skrevet 23. desember 2014 Det står nederst på siden der: "De nordiske anbefalingene sier at man skal spise tre hovedmåltider (frokost, lunsj og middag) og 1-2 mellommåltider om dagen. Kveldsmat inngår eventuelt som ett av mellommåltidene.". Jeg går ut fra at det er det de tar høyde for. Anonymous poster hash: c208d...4fb
Gjest earlgrey Skrevet 25. desember 2014 #3 Skrevet 25. desember 2014 Jeg foretrekker og spise 4 litt større måltider enn 3 måltider + 2 mellommåltider. Da spiser jeg omtrent slik: Frokost (ca. 300) Lunsj (ca. 300) Middag (ca. 500-600) Kvelds (ca. 300) Men du finner jo fort ut hva som passer for deg da hvis jeg gjør det slik mange mener "er riktig", med mellommåltider, føler jeg at jeg spiser mindre per måltid og ikke blir ordentlig mett men så har jeg en veldig kresen appetitt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå