Gå til innhold

Gaming - en dealbreaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 19, bor hjemme enda, siste året på videregående. Vi har akkurat blitt kjærester, han er utrolig snill og herlig, og vi er begge forelska. Men han spiller mye, noe jeg fra starten av har vært bittelitt skeptisk på. Han trener et par ganger i uka, henger noen ganger med kompiser på fest og slikt. Når vi to er sammen gamer han aldri, hvertfall foreløpig. Men kan ofte gå en hel dag hvor han bare svarer kort på meldinger, og ikke er veldig interessert i å snakke.

Har dere noen tanker om dette? Kommer han noen gsng til å slutte å spille? Tenk om han blir mer avhengig enn han er nå. Virker som det er så lett å leve seg inn i spillverden, og glemme alt utenfor..

Anonymous poster hash: 8d47a...b7a

Videoannonse
Annonse
Gjest Jon blund
Skrevet

Han er 19, bor hjemme enda, siste året på videregående. Vi har akkurat blitt kjærester, han er utrolig snill og herlig, og vi er begge forelska. Men han spiller mye, noe jeg fra starten av har vært bittelitt skeptisk på. Han trener et par ganger i uka, henger noen ganger med kompiser på fest og slikt. Når vi to er sammen gamer han aldri, hvertfall foreløpig. Men kan ofte gå en hel dag hvor han bare svarer kort på meldinger, og ikke er veldig interessert i å snakke.

Har dere noen tanker om dette? Kommer han noen gsng til å slutte å spille? Tenk om han blir mer avhengig enn han er nå. Virker som det er så lett å leve seg inn i spillverden, og glemme alt utenfor..

Det kommer nok til å minke litt når arbeids livet kommer og realiteten slår inn. Hadde mange kamerater som spilte veldig mye og nesten ingen av dem spiller noe særlig lengre i forhold til før. Spilte litt jeg også men er blitt langt mindre for det er bare rett og slett ikke så appellerende lengre. Har andre ting å bedrive tiden min med.

• Liker 3
Skrevet

Kjenner 4-5 på 30+ som fortsatt spiller. De er ikke noe for meg, for å si det sånn. Det hadde vært uaktuelt å vært sammen med en mann som spiller flere timer om dagen.

• Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet

Jeg har vært gamet i 12 år, blir straks 26.

Det har selvsagt minket på antall timer foran PCen med årene, men dette er nok fremdeles min hovedhobby, og vil nok alltid være det.

Møkkakjerringer som av en eller annen grunn ser ned på dette er ingenting annet enn ignorante, det er en genuin hobby på lik linje med alle andre, ser ikke problemet.

Skrevet

Folk som er avhengige av å spille tv-spill gjør det bare fordi de ikke mestrer hverdagen. Folk som er sosiale og ikke rene tapere, spiller ikke tv-spill.

Anonymous poster hash: aa1a8...bc7
  • Liker 2
Gjest daisydaisy
Skrevet

Min erfaring med dette er at gamingen ikke minker med tiden, selv om herren har jobb, og har hatt det lenge. Han kan godt spille flere timer i uka, både hverdag og helg. For min del klarer jeg som oftest å leve med det. Du må nesten bare finne ut om dette er noe du vil "finne deg i".

Gjest Castielz
Skrevet

Folk som er avhengige av å spille tv-spill gjør det bare fordi de ikke mestrer hverdagen. Folk som er sosiale og ikke rene tapere, spiller ikke tv-spill. Anonymous poster hash: aa1a8...bc7

Dummeste jeg noen gang har hørt, klart slike finnes, men disse er i mindretall!

Det som er mer normalt blant folk som spiller er en økt evne for problemløsning, økt kreativitet, bedre språkferdigheter og bedre samarbeidsevne.

Jeg kjenner folk som har fått jobber pga det de har oppnådd i spill.

Skrevet

Bf var gamer.

Han spilte ikke mens vi var fysisk sammen i begynnelsen. Så snart vi blei samboere ble det mere og mere.

Det siste halve året var det gaming fra han kom hjem fra jobb til han la seg.

Han tok seg ikke tid til å være sammen med meg, eller vår nyfødte baby.

Han fikk flere advarsler, til slutt ble det nok og jeg forlot han med barn og alt.

Så ja, for meg er det en dealbreaker.

Anonymous poster hash: 51689...b05

• Liker 1
Skrevet

"Min mann spiller altfor mye tv spill og gir ikke meg noe som helst oppmerksomhet" - Kanskje problemet er deg da? Spør deg selv "Hva er det jeg har som ikke et dataspill har?" - Svaret er at teknologien har kommet så langt at det blir vansklig for dere kjerringer å konkurrere mot dataspill når det gjelder underholdningsfaktor.

Istedetfor å se på dataspill som en konkurrent som du må kjempe mot for oppmerksomhet så burde du kanskje finne en annen måte å ta opp kampen, for mot dataspill er du dømt til å tape. Det finnes ingen damer som er mer underholdende eller spennende enn dagens spill.

If you cant beat them, join them! Start å spill online spill med kjæresten din istedet, da tilbringer dere jo virtuell tid sammen i det minste.

Snart kommer jo Occulus Rift også (høyteknologisk virtual reality med sylskarp og realistisk oppløsning) og da kan dere jo date hverandre i virtual reality!

Skrevet

ca 45% av de som spiller nå er kvinner, i alle aldre. Så det er ikke noe bare "gutter" gjør.

Noen spiller mye, andre spiller lite. Jeg får fnatt av folk som skal trene 6 timer dagen, spille fotball 6 timer dagen, sitte på kafe 6 timer om dagen, shoppe 6 timer om dagen, gå tur 6 timer om dagen.

Det handler om hvor mye tid du bruker på en hobby iforhold til tid du bruker på partneren og "voksenlivet", ting som må gjøres, som rydding, regninger osv.

Så om han spiller en time eller to, eller driver på med fotball en time eller to er ett fett for meg.

Selv om jeg må ærlig talt si jeg foretrekker at han spiller, siden jeg spiller selv.

• Liker 4
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Har andre ting å bedrive tiden min med.

Som Kvinneguiden?

:laugh:

• Liker 7
Skrevet

Høres ut som en helt normal 19-åring. Hvis du synes at det blir for mye gaming, aå sier du bare fra. Hvis han ikke forstår det, så er han kanskje ikke noe å samle på. Men du skal ikke få han til å kutte ut gaming helt heller. Det er tross alt hans hobby og noe han liker å gjøre.

Skrevet

Det kommer nok til å minke litt når arbeids livet kommer og realiteten slår inn. Hadde mange kamerater som spilte veldig mye og nesten ingen av dem spiller noe særlig lengre i forhold til før. Spilte litt jeg også men er blitt langt mindre for det er bare rett og slett ikke så appellerende lengre. Har andre ting å bedrive tiden min med.

Den gjennomsnittelige gamer er 31 år. Det har mye med at denne generasjonen (min generasjon) var de som vokste opp som barn når spill var helt nytt ; commandore 64, atari, segamegadrive, nintendo 64, gameboy, pacman osv osv.

Det er lite som tyder på at denne generasjonen skal legge fra seg hobbyen som de er vokst opp med. Det eneste som har forandret seg at nå er ikke gaming utelukkende en gutteaktivitet. I de siste årene har det vært en eksplosjon av female gamers. Per idag er 52% av gamerne menn og 48% er kvinner så det er ganske jevnt.

http://venturebeat.com/2014/04/29/gaming-advocacy-group-the-average-gamer-is-31-and-most-play-on-a-console/

The average age of someone who plays games is 31 years old. In fact, more gamers are over the age of 36 than between the ages of 18 to 35 or under the age of 18. They are also mostly men, but by a slimming margin. Men make up 52 percent. From 2012 to 2013, the number of women gamers over the age of 50 grew by 32 percent.

Skrevet

Til dem som sier han vil vokse det av seg; for det første handler det ikke om å "bli voksen" og slutte å spille fordi spill er for barn(Serio, dere som tror det er skikkelig naiv...!). Det betyr ikke at han ikke vil slutte å spille, men det betyr ei det motsatte heller. Min mann er snart 40 og spiller. Men det gjør forsåvidt jeg også så det er ikke et problem. Er det noe jeg setter alldeles i vranghalsen er når folk ikke takler at partneren har en hobby de selv ikke deltar i, enten det er gaming eller fotball eller hva det nå er. Så lenge man klarer å balansere livet en har med hobbyen spiller det fint lite rolle hva hobbyen er. Om hobbyen er et veldig stort problem veldig tidlig i forholdet bør en kanskje revurdere om man passer sammen. Jeg liker ikke fotball, jeg tror jeg kunne fått problemer sammen med en knallhard fotball-supporter. Sier ikke det er en dårlig hobby jeg forventer han skal "vokse av seg," bare at jeg og han muligens ikke er den beste kombinasjonen.

Anonymous poster hash: 586bd...b51
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg pleide å game flere timer om dagen før (er jente btw), så for meg så skulle man trodd at en gaming ikke var en dealbreaker. Likevel synes jeg det er vanskelig å forholde seg til gutter som gamer, og det gjør jo 80 % av gutta på min alder. Eksen min gamet HELE tiden, og i julegave fikk jeg spill som Minecraft, Garrys Mod og andre diverse drittspill. På slutten av forholdet kunne han reise seg rett etter sex, logge på skype og stenge seg helt ut for å game med de slappeste folka i hele verden.

Nå gamer jeg aldri vel og merke pga. han.

Hvis kjæresten din virker ordentlig ellers, jobber med skole og har styr på resten i livet, så tror jeg gaming bare er en hobby som du kan leve med :)

Endret av sweg
Skrevet

Finn en som ikke liker å spille da....blir dere kjærester uten å ha noe til felles ? men typisk det ja i den alderen.

Anonymous poster hash: 98716...f46

Skrevet

Ikke dealbreaker for meg. Alle har "våre" hobbier. Om hans er gaming så får han styre på, så fremt det ikke går ut over dagliglivet.

Gjest Jon blund
Skrevet

Den gjennomsnittelige gamer er 31 år. Det har mye med at denne generasjonen (min generasjon) var de som vokste opp som barn når spill var helt nytt ; commandore 64, atari, segamegadrive, nintendo 64, gameboy, pacman osv osv.

Det er lite som tyder på at denne generasjonen skal legge fra seg hobbyen som de er vokst opp med. Det eneste som har forandret seg at nå er ikke gaming utelukkende en gutteaktivitet. I de siste årene har det vært en eksplosjon av female gamers. Per idag er 52% av gamerne menn og 48% er kvinner så det er ganske jevnt.

http://venturebeat.com/2014/04/29/gaming-advocacy-group-the-average-gamer-is-31-and-most-play-on-a-console/

The average age of someone who plays games is 31 years old. In fact, more gamers are over the age of 36 than between the ages of 18 to 35 or under the age of 18. They are also mostly men, but by a slimming margin. Men make up 52 percent. From 2012 to 2013, the number of women gamers over the age of 50 grew by 32 percent.

Men så sitter jo sikkert halvparten av de jentene som spiller i asiatiske land, vet ikke at dette er hundre prosent sikkert da men vet det er mye flere der. F eks i sør korea er jo starcraft spillere større en populære sangere blant damene. Morsomt.

Gjest Jon blund
Skrevet

Som Kvinneguiden?

:laugh:

Stemmer haha. Gøy å diskutere med damer som har et helt annet synspunkt en menn når jeg er hjemme og kjeder meg om kveldene. Mye bra folk her også syntes jeg=).

Skrevet

Men så sitter jo sikkert halvparten av de jentene som spiller i asiatiske land, vet ikke at dette er hundre prosent sikkert da men vet det er mye flere der. F eks i sør korea er jo starcraft spillere større en populære sangere blant damene. Morsomt.

Esport miljøet innen starcraft har i de senere årene hatt dalende popularitet også i sør-korea så nei det stemmer nok ikke at starcraft esport stjerner er større enn populære sangere. Starcraft esport har blitt en nisje.

Og nei det er ikke bare i sør-korea det er utbredt med kvinnelige gamere, dette er et fenomen som har fått verdensomfang og er ikke på noen som helst slags måte isolert til asia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...