AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #1 Skrevet 23. desember 2014 Jeg er singel og feirer derfor hver jul sammen med mine foreldre og min brors familie. I dag kom jeg til mine foreldre og har fått vite at i huset til min bror er det nå omgangsyke på han og et av deres barn. De andre to i huset har ikke fått det (enda) De har kastet opp i et par dager, senest i går kveld, men er vist bedre nå. Men, vi skal jo dit og være sammen med dem på julaften. Jeg har ikke noe lyst, de har jo sykdom i huset, vet ikke hvor godt de får vasket der eller hvor godt de gjør det. De har også laget mat og styrt med dritten innafor husets vegger. Mine foreldre har fortsatt veldig lyst til å dra dit på julaften, for det er jo så koselig. Jeg har mest lyst til å heller sitte hjemme alene en å bli smittet. Dette fikk jeg høre var helt urimelig av meg. Man kan da ikke sitte alene på julaften... Men jeg har ikke noe lyst til å bli smittet, jeg vil ikke være syk, det er en ting, pluss at jeg har mange planer i romjula sammen med andre single venner som jeg har gledet meg til. Hvem er mest urimelig her? Og kan jeg sitte alene på julaften? Anonymous poster hash: 612e8...a0d 3
Hoppetaujenta Skrevet 23. desember 2014 #2 Skrevet 23. desember 2014 Bli hjemme med god samvittighet. Alenejul går helt fint det og du har en veldig god grunn der. 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #3 Skrevet 23. desember 2014 Du er vel voksen nok til å bestemme over deg selv. Foreldrene dine er urimelig, de må respektere din avgjørelse. Drar du må du forberede deg på å bli syk. Anonymous poster hash: 4d799...a6c 1
Konvall Skrevet 23. desember 2014 #4 Skrevet 23. desember 2014 Jeg hadde vært rimelig sur på deg om du hadde vært min søster og ikke gadd å stille opp. Ingen har lyst til å bli syke, men sykdommen kan være blant dine single venner like mye som hos din familie. oppkast smitter også før utbruddet begynner, Julaften betyr mye og den betyr mye for den som steller i stand til jul at alle stiller opp. Mat også videre er jo kjøpt inn og mye er ordnet på forhånd og kjipt da når gjester ikke gidder å stille opp den fine dagen i året,. Er min mening... 2
Adhara Skrevet 23. desember 2014 #5 Skrevet 23. desember 2014 Jeg ville helt klart ha blitt hjemme, jeg har ganske heavy emetofobi. Ikke fanden om jeg skal bli smittet av den dritten. Dette er noe du bør avgjøre selv, jeg hadde kommet til å gi blaffen i hva alle andre måtte mene. 2
Jacuzzi Skrevet 23. desember 2014 #6 Skrevet 23. desember 2014 Jeg hadde vært rimelig sur på deg om du hadde vært min søster og ikke gadd å stille opp. Ingen har lyst til å bli syke, men sykdommen kan være blant dine single venner like mye som hos din familie. Nei. Vennene hennes er ikke syke. Familien ER syk. Vesentlig detalj. Pluss at de har laget maten!! Hold deg unna ts! 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #7 Skrevet 23. desember 2014 Jeg hadde vært rimelig sur på deg om du hadde vært min søster og ikke gadd å stille opp. Ingen har lyst til å bli syke, men sykdommen kan være blant dine single venner like mye som hos din familie. oppkast smitter også før utbruddet begynner, Julaften betyr mye og den betyr mye for den som steller i stand til jul at alle stiller opp. Mat også videre er jo kjøpt inn og mye er ordnet på forhånd og kjipt da når gjester ikke gidder å stille opp den fine dagen i året,. Er min mening... Så du hadde heller ønsket din søster (og øvrig familie) omgangsyken, enn å la henne være alene en jul for å slippe svineriet? Omgangsyken smitter i opp til 48 timer etter siste symptom/utbrudd - derav 48 timers regelen. Anonymous poster hash: 4d799...a6c 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #8 Skrevet 23. desember 2014 Hadde glatt blitt hjemme. Akkurat som at jeg ikke hadde reist til noen om det var jeg som var syk. Og hadde de blitt sure, så hadde de fått være det. Omgangssyken er noe dritt bokstavelig talt. Anonymous poster hash: 20a09...1f4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #9 Skrevet 23. desember 2014 Bli hjemme og gi blaffen i hva andre mener. Jeg hadde ikke orket å være i et hus der jeg visste at sannsynligheten for spysyke er stor innen et par dager. Syns også det er helt urimelig både av dine foreldre og din brors familie å forvente at alt blir som normalt tross sykdom. Anonymous poster hash: b896f...392
Gjest Olivia Benson Skrevet 23. desember 2014 #10 Skrevet 23. desember 2014 Bli hjemme med god samvittighet. Hadde jeg vært den som var syk hadde jeg bedt folk bli hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #11 Skrevet 23. desember 2014 Godt å høre de fleste er enig med meg. (TS) Jeg hadde stor emetofobi før. Det har gått litt over, men er helt klart ikke borte... Jeg er nå litt mer inneforstått med at sykdom kan oppstå,(med tanke på angsten) men jeg trenger jo ikke oppsøke det. At mat er handlet inn skjønner jeg, men man har da flere andre dager å spise den på. De kommer jo ikke til å orke å spise noe særlig uansett når formen er som den er. Hadde det uansett ikke vært bedre å kunne "spare" maten til man ble bedre? Ser ut som det blir hjemme alene jul på meg i år, og det har jeg ikke noe imot. Det ser ut som det er en større kamel for resten av familien at jeg er alene en det er for meg. Anonymous poster hash: 612e8...a0d
mianova Skrevet 23. desember 2014 #12 Skrevet 23. desember 2014 Jeg hadde dratt. Er det smittefare drar vel uansett foreldrene dine det i hus etter å ha tilbringt julaften der. Men det er hva jeg hadde gjort, og synes ikke det er urimelig dersom du velger å bli hjemme!
Gjest Gaea Skrevet 24. desember 2014 #13 Skrevet 24. desember 2014 Jeg hadde blitt hjemme. Å være forkjølet for eksempel er jo èn ting, men omgangssyken er jo helt jævlig! Har ikke hatt det siden jeg var barn, og vil gjøre alt jeg kan for å unngå det igjen altså.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #15 Skrevet 24. desember 2014 Jeg hadde også blitt hjemme! Omgangssyken holder jeg meg langt unna. Forkjølelse er en ting, men omgangssyken er noe for seg selv. Skjønner godt at du ikke vil bli smittet, og syns det er rart at familien din ikke forstår det.. Anonymous poster hash: 7892f...eab
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #16 Skrevet 29. desember 2014 Hvordan gikk det, Ts? Ble du hjemme? Anonymous poster hash: 4d799...a6c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå