Gå til innhold

Kan jeg gi dette til min mann i julegave? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står mellom flere ting, jeg trenger å høre andres synspunkt for å bestemme meg helt :) Det er så mange praktiske gaveideer fra meg i år at jeg har ikke klart å komme på noe morsomt til denne julen, og nå sitter jeg her lillejulaften og er desperat.

Elektrisk tannbørste- Han har ikke dette fra før, dette ville vært en praktisk, men kanskje kjedelig gave. Jeg er usikker.

Kaffetrakter/kapselmaskin- Han har ingen av delene, kjøper kun kaffe på statoil og den siste tiden har han vurdert å kjøpe en av disse ovennevnte. Jeg drikker ikke kaffe. Hva er best tror dere? Kom gjerne med forslag til merker/typer, har INGEN peiling på slikt. Blir dette en dum gave?

Ullklær, sokker, boksere- Også en praktisk gave, som jeg vet han ville satt pris på. Men jeg vil gjøre litt ekstra stas på han, og dette er noe jeg har gitt før. Han likte gaven da, men det er allerede gitt.

Utebukse til fritid og friluftsliv- Den gamle passer til sommer, han har ingen til kjøligere tider.

Gavekort på friluftslivbutikken- Han går mye på jakt, kanskje det er noe han trenger? Han dykker også en del, jeg vet ikke hva han kunne trengt. Undervannskamera har han, det er vel det jeg kunne finne på å kjøpt til ham selv.

Andre ideer? Konserter/teater og andre opplevelser ønsker han seg ikke.

Anonymous poster hash: b9a12...875
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gavekort er en god ide, for da kan han velge selv hva han skal kjøpe på butikken. :)

Endret av misstealover
  • Liker 1
Skrevet

Hva driver din mann på med?

Altså bortsett fra jakt?

Tannbørste er som du skriver kjedelig. Kapselmaskinen er (med mindre du aldri drikker kaffe) en gave til deg selv. Klær kan enhver med normal inntekt kjøpe selv. På nettet, dersom han hater shopping.

Fra en partner mener jeg at gaven som et minimum bør gjennspeile personligheten og interessefeltet til mottaker. Intet mer - intet mindre.

Så hvem er din mann?

Anonymous poster hash: b91fc...3fb
Skrevet

Av disse tingene, ville jeg helt klart ha gått for utebuksa og/eller gavekortet til friluftsbutikken.

Hva med en belteholder i lær til patroner? (om det er rifle, har ikke sett til hagle).

Jeg kjøpte en slik til mannen min på Biltema han ble dritglad, og har brukt den hver gang han er ute med rifla.

Skrevet

Patronholder til belte : xxl.no/jakt/jaktutstyr/reimer-og-patronbelter/mackenzie-patronholder-i-skinn/p/1091791_1_style

Skrevet

Gavekort er en god ide, for da kan han velge selv hva han skal kjøpe på butikken. :)

Ja ideen er ikke så dum, eneste er at det da blir litt upersonlig :)

Av disse tingene, ville jeg helt klart ha gått for utebuksa og/eller gavekortet til friluftsbutikken.

Hva med en belteholder i lær til patroner? (om det er rifle, har ikke sett til hagle).

Jeg kjøpte en slik til mannen min på Biltema han ble dritglad, og har brukt den hver gang han er ute med rifla.

Takk, godt tips. Vet ærlig talt ikke om det er en rifle eller hagle han bruker. Men dette kan jeg finne ut :)

Hva driver din mann på med?

Altså bortsett fra jakt?

Tannbørste er som du skriver kjedelig. Kapselmaskinen er (med mindre du aldri drikker kaffe) en gave til deg selv. Klær kan enhver med normal inntekt kjøpe selv. På nettet, dersom han hater shopping.

Fra en partner mener jeg at gaven som et minimum bør gjennspeile personligheten og interessefeltet til mottaker. Intet mer - intet mindre.

Så hvem er din mann?

Anonymous poster hash: b91fc...3fb

Jeg drikker ikke kaffe nei, jeg trodde han ville likt denne gaven siden han har nevnt for noen måneder siden han kunne tenkt seg å lage egen kaffe istedenfor å stikke innom Statoil for hver kopp :) Kanskje en litt for upersonlig idé, alt utenom utebuksen og evt gavekort. Ser den.

-Han er ellers glad i friluftsliv (jeg også), men han har ski, telt, primus osv. Kan ikke komme på noe han trenger, som ikke jeg også ville fått bruk for. Vil unngå en fellesgave til ham :fnise:

-Dykking og reising (her tør jeg ikke tenke gavemuligheter, fordi jeg bommet grovt sist med en reise til en konsert som måtte selges videre)

-Bilen er han glad i, men det er ikke en hobby utover normalen.

-PC og litt spilling liker han også, tror han ønsker å oppgradere en del. Men der holder jeg meg unna, vet ingenting. Kunne jo gitt en gave som sier at han skal kjøpe den delen, som gave fra meg til ham :P

-Han er også glad i alkohol, som cognac, whiskey ol

-God mat er han glad i, men han er ikke glad i avansert matlaging.

-Glad i jobben sin, håndverker. Han er mye ute i kulde på vinterstid, men også jobber innendørs.

-Filmer og TVserier er han middels opptatt av, samme med bøker (går gjerne i magasiner eller tegneserier). Der kan jeg bomme stygt om jeg tenker den retningen. Samme med musikk, han streamer musikken som han ønsker, og ellers går det i radio.

Skrevet

Patronholder til belte : xxl.no/jakt/jaktutstyr/reimer-og-patronbelter/mackenzie-patronholder-i-skinn/p/1091791_1_style

Tusen takk Moose :) Det er et fantastisk gavetips. Hvis jeg går for denne (og det passer inn) så vil han ikke få det til jul, men senere. Vi har ikke XXL her, men nær nok til å ta en tur dit igjen om kort tid :)

Skrevet

Han er ellers en rolig, jordnær mann på snart 30 år, og vi venter vår nr 2. En familiefar i tillegg med andre ord. En flott mann som fortjener en gave som ikke gis i siste liten, som i år :( Ble syk nå rett før jul, så først nå jeg har fått mulighet til å fysisk kjøpe inn noe. Kommer tilbake til tråden senere idag, skal nå ordne videre :)

Tusen takk for god hjelp, og ønsker alle som titter innom en god julefeiring ;) Hilsen TS

Skrevet

Kapselmaskin er kjempekjekt når det bare er én person i huset som drikker kaffe, for den lager jo en og en kopp. At han alltid må ut av huset for å få seg en kopp kaffe høres utrolig slitsomt ut! Derfor synes jeg dette er et godt gavetips. Dessuten har han uttrykt at han kunne tenke seg det. Her kan du kjøpe Senseo eller Dolce Gusto, for disse to merkene finnes det kapsler til i vanlig dagligvarebutikk. Jeg tror mange kjeder også fører kapsler som passer med Nespresso, men Dolce Gusto og Senseo har de garantert. Selv har jeg Dolce Gusto og liker den godt. Det finnes mange typer kaffe å få kjøpt på butikken til den. Det er det samme hvilken modell du kjøper, men jeg ville foretrekke en med automatisk avstenging. Bare spør om det på elektrobutikken så vet de hva du mener :) Jeg tror de billigste modellene er ganske rimelige nå for tiden. Kaffen blir like god uansett!

Gavekort på friluftsbutikken er jo godt egnet for hans interesser, MEN jeg synes det er liiiitt kjedelig å gi et gavekort til noen som faktisk står en veldig nær. Det er hyggelig å vite at den andre personen gjorde en innsats for å finne en ting som de tror man vil bli glad for, at de så noe i butikken og tenkte at DET kunne den og den ha glede av! Å betale noe datagreier for ham er også kjedelig. Det er en symbolsk forskjell mellom å overrekkes noe den andre ønsker å gi deg enn bare å betale noe han sikkert ville kjøpt uansett.

De andre tingene du nevner er også fine gaver. Utebukse og ullundertøy er nyttig og fint å ha. Sånne ting blir jo også slitt og man må ha nytt i ny og ne. Hvis ikke han ønsker seg den elektriske tannbørsten er det kanskje ikke så spennende å få. Dette er kanskje også en "gadget" som blir stående etter hvert. Grunnen til at jeg anbefaler kapselmaskinen er bare at det er så hyggelig når noen faktisk bet seg merke i at du sa at du ønsket deg noe for en tid tilbake, og så kjøper de den tingen neste gang det er jul eller bursdag! :biggrin:

Håper han blir glad uansett og riktig god jul :nisse:

• Liker 2
Skrevet

Kaffemaskin er en super gave

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...