AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #1 Skrevet 23. desember 2014 Hei. Jeg venter på penger fra lånekassen, og de sa at de førte over pengene på torsdag. Jeg har fortsatt ikke mottatt noe penger, og jeg sitter på studiestedet mitt uten mulighet for å komme meg hjem. Min mor er dement og faren min er død. Jeg skulle egentlig sove hos min mor i natt, men jeg regner jo med at jeg ikke kommer meg hjem med mindre jeg får pengene siste bankoverføring idag. Og mitt spørsmål er egentlig, hvor lang tid skal det egentlig ta? Har norske banker overføringer på julaften? Jeg har ingen jeg kan be om å få låne penger av heller. Anonymous poster hash: 147c6...171
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #2 Skrevet 23. desember 2014 Nei, julaften er dessverre ikke bankdag, så det er dessverre noen dager til neste. Det virker pussig at pengene ikke har kommet ennå. Er det mulig å kontakte banken og forklare situasjonen? Jeg har tidligere hørt om at banken i en litt lignende sak valgte å gi en kortvarig, gratis kreditt for å hjelpe til. Ubehagelig å spørre om, selvsagt, men jeg antar det er viktig å få kommet seg hjem til dement mor til jul. Skal du langt? Anonymous poster hash: acf84...ac9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #3 Skrevet 23. desember 2014 Ja, jeg skal ganske langt. Jeg har spurt etter hjelp fra flere sider på Facebook ift kjøring osv så jeg har virkelig prøvd. Bankene var ikke interessert i å hjelpe, dessverre. Jeg snakket med dem igår. Da sitter jeg vel hjemme i år. Takk for hjelpa!Anonymous poster hash: 147c6...171
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #4 Skrevet 23. desember 2014 Hm. Det er dessverre vanskelig å komme på noen gode idéer, for jeg antar du har prøvd de fleste av dem. Jeg ser at jeg selv har fått studielånet mellom 12. og 14. i hele høst: Jeg skjønner at overføringen kom senere her, altså, men det tyder jo på at det ikke pleier å ta flere dager å få dem gjennom, siden de egentlig legger opp til 15. Så de er antagelig på vei, uten at det hjelper noe som helst hvis de ikke kommer inn i dag. Jeg sitter i Oslo (er herfra og skal ingensteds), skjønner du. Det er jo fort vanskelig hvis du skal langt avsted. Vet ikke hva slags kollektivmidler du kan bruke og hva billetter med dem koster nå, det har jo litt betydning for muligheten til å skaffe pengene. Anonymous poster hash: acf84...ac9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #5 Skrevet 23. desember 2014 Ja, overføringen har blitt veldig forsinket her. Banken kan ikke si noe om hvorfor. Jeg har 120kr på konto, så jeg vet selv at jeg ikke kommer meg noen vei. Mamma skjønner ingenting på tlf heller, hun er på et hjem. Får håpe pengene kommer med siste utbetaling ellers så blir jeg her i jula.Anonymous poster hash: 147c6...171
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #6 Skrevet 23. desember 2014 Jeg skjønner. Jeg er student, så det er begrenset hvor mange kroner jeg har å avse, men det var derfor jeg spurte. Nå vet man jo at det er vanskelig å få til noen bankoverføring på en ettermiddag nå, derfor jeg også nevnte bosted. Skjønner at det er en trist og kjip situasjon, og at det bare blir verre med mors tilstand i bakhodet i tillegg. Anonymous poster hash: acf84...ac9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #7 Skrevet 23. desember 2014 Ja, jeg vil ikke tigge etter penger. Jeg bare lurte på om det var noen mulighet :-) Sinnsykt kjip situasjon. Æsj Anonymous poster hash: 147c6...171
Oslogutten Skrevet 23. desember 2014 #8 Skrevet 23. desember 2014 Jepp. Men du får jo penger igjen etter hvert også, det er ikke akkurat snylting det er snakk om. Det er en student med uflaks. Jeg har som sagt noen hundrelapper å avse, og jeg bor i Oslo. Hvis det kunne løst noe må du gjerne gi lyd fra deg. Dropper anonym på dette innlegget, så send gjerne en PM hvis du vil og det kunne hjulpet.
-Jiinxs- Skrevet 23. desember 2014 #9 Skrevet 23. desember 2014 Kjedelig situasjon du har havnet i, men om du bor i Bergen så kan jeg sikkert hjelpe deg.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #11 Skrevet 23. desember 2014 Beklager folkens. Jeg satt meg bare ned og gråt og ga verden litt opp. Jeg er ikke i Bergen nei, men takk for tilbudet Leon :-) Jeg fikk ikke pengene idag. Vet noen når neste virkedag er? Google har forskjellige svar Anonymous poster hash: 147c6...171
Lista Skrevet 23. desember 2014 #12 Skrevet 23. desember 2014 Neste bankdag er mandag 29. desember. Men har du ikke kredittkort? Venner du kan låne av?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #13 Skrevet 23. desember 2014 Du skulle sove hos din mor i natt.... Din mor er på et hjem... Har du lov til å sove der? Bare lurer.....Anonymous poster hash: 9b385...f4a 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #14 Skrevet 23. desember 2014 Nei, jeg har ikke kredittkort og alle venner har dratt hjem. Har aldri hatt behovet for kredittkort før nå, så jeg har aldri trodd at det var nødvendig. Min mor har egen leilighet på et hjem med kjøkken, bad og soverom. Jeg får lov til å sove der ja. Jeg sover hos henne hvert år fra den 23 til 25. Jeg tar meg av mamma når jeg er der, så jeg tar henne med på do, dusjer henne osv. Vi skulle egentlig hjem til min tante begge to av oss, men jeg vet jo at mamma ikke kommer seg dit alene. Hun er som en liten baby, dessverre Anonymous poster hash: 147c6...171
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #15 Skrevet 24. desember 2014 Jeg fikk meg heldigvis skyss så nå får jeg besøke mamma i jula. Jeg sitter i en bil nå og det blir en lang kjøretur men det går nok fint. Har heldigvis fått skyss tilbake også. Snille yrkessjåfører ❤️Anonymous poster hash: 147c6...171 5
lillemeg90 Skrevet 24. desember 2014 #16 Skrevet 24. desember 2014 Jeg fikk meg heldigvis skyss så nå får jeg besøke mamma i jula. Jeg sitter i en bil nå og det blir en lang kjøretur men det går nok fint. Har heldigvis fått skyss tilbake også. Snille yrkessjåfører ❤️Anonymous poster hash: 147c6...171 Fantastisk! God jul! Vet hvordan det er å ha en dement forelder og vil bare gi deg en klem. Det er skikkelig tøft til tider. Håper du og mammaen din får en god jul
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #17 Skrevet 24. desember 2014 Fantastisk! God jul! Vet hvordan det er å ha en dement forelder og vil bare gi deg en klem. Det er skikkelig tøft til tider. Håper du og mammaen din får en god jul Tusen takk lillemeg90 God jul til deg og dine også! Nå er jeg hos mamma og vi ser på askepott. Jula ble ikke så ille som forventet. Ja, det har vært veldig tøft. Jeg skjønte at etter pappa døde av kreft så hadde han skjult mye av sykdommen til mamma, og derfra gikk det fort nedover til diagnosen hennes og flyttet henne til et hjem. Jeg har jo bodd veldig langt unna også, så jeg har ikke kunnet hjulpet henne noe egentlig utenom i ferier og slikt. Men de ansatte der er veldig flinke, og de er veldig snille med meg og henne. Jeg får jo f.eks lov til å sove der. Anonymous poster hash: 147c6...171
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå