Gå til innhold

Katte dilemma, hva ville dere ha gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger å skrive som annonym siden jeg sikkert vil få så jævla mye pes for dette.

For noen par år siden sa jeg ja til to katter, ung og dum og en smule forelsket var skylden.

Nå har den ene katten begynt å tisse inne og jeg var hos en dyrlege og fått henne på medisiner, som angivelig skulle hjelpe noe det ikke har gjort. Nå må jeg mest sannsynlig få henne til å overnatte hos dyrlegen siden det er nesten den eneste måten de kan få en skikkelig urinprøve. Det var deres forslag hvis problemet ikke forsvant.

Men problemet er at jeg er egentlig veldig lei kattene. Det er alltid hår overalt og katter gir meg egentlig ikke så mye "glede", framfor en hund hadde gjort (har ikke tenkt å få meg en hund istedenfor).

Og jeg har egentlig sett at det koster veldig mye i året.

Kattene er også veldig sky for andre mennesker så jeg kan nesten ikke se for meg at jeg får gitt de vekk heller, for hvis det er noen som viser interesse i de, så vil de jo kanskje se kattene. Noe som skal et lite mirakel til, eller jeg kan jo alltid lukke de inn i et kattebur.

Jeg har også tatt kontakt med kattens vern men har ikke fått noe tilbakemelding ifra de. Men de har sikkert altfor mange katter fra før av.

Bare for å få det sagt, så er jeg kjempe glad i dyr av alle sorter! Selv om dere sikkert tror jeg er djevelen selv når dere sikkert forstår hvilken "løsning" jeg har tenkt på....

Anonymous poster hash: d292c...f72
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få urinprøve brukes en slags perler i dokassa som ikke suger opp urin. Det kan gjøres hjemme.

Men, nei! Du skulle nok ikke hatt disse kattene i utgangspunktet. Jeg foreslår at du er mere pågående ovenfor disse omplasseringsorganisjonene isteden for å ta de med til dyrlegen for avliving.

• Liker 1
Skrevet

Kattene vender seg til nye personer etter hvert. Du kan jo filme dem slik de er med deg og vise til eventuelt interesserte? Og si at de bruker litt tid på å knytte seg til personer.

Har selv en katt som tisser inne. Dette gjør hun om det er for rotete og nye ting (feks handleposer). Holder jeg alt ryddig og rent, og aldri legger jakker/sekker/vesker på gulvet så går det bra. Om katten din går inne så kan doen være problemet. At katten ikke liker den type sand, ikke liker åpen/lukket kasse. Kan det være katten markerer? Har det skjedd noe nytt hos deg som kan ha fremprovosert slik adferd?

Da bekjente fikk seg barn, reagerte katten med å tisse inne og holdt seg mer for seg selv. De ga katten til foreldrene og katten ble renslig igjen og kosete. Den likte rett og slett ikke babyer.

Skrevet (endret)

Edit: Feil tråd.

Endret av Rosalie
Skrevet

Fy faen.... At katter har hår burde du tenkt over før du tok den til deg! At katten tisser kan komme av løpetid. Kastrer den, så markerer den ikke.

Anonymous poster hash: 3daad...a30

• Liker 3
Skrevet

Voksne, sky katter bør slippe traumet med å flytte til et ukjent hjem i et ukjent territorium med fremmede mennesker, lukter og territorieeiere. Da er avlivning mye mer dyrevennlig.

Anonymous poster hash: cb872...0ec
  • Liker 5
Skrevet

Voksne, sky katter bør slippe traumet med å flytte til et ukjent hjem i et ukjent territorium med fremmede mennesker, lukter og territorieeiere. Da er avlivning mye mer dyrevennlig. Anonymous poster hash: cb872...0ec

Jeg er enig i dette. Det er overflod av omplasseringskatter allerede, og mange av dem har et vanskelig liv i møte.

Anonymous poster hash: 85077...27f

• Liker 1
Skrevet

Voksne, sky katter bør slippe traumet med å flytte til et ukjent hjem i et ukjent territorium med fremmede mennesker, lukter og territorieeiere. Da er avlivning mye mer dyrevennlig.

Anonymous poster hash: cb872...0ec

Ikke enig! Vi har 2 voksne katter fra dyrebeskyttelsen og de har slått helt rot hos oss og alle traumer de hadde i bagasjen er glemt og gjemt!

Skrevet

Ikke enig! Vi har 2 voksne katter fra dyrebeskyttelsen og de har slått helt rot hos oss og alle traumer de hadde i bagasjen er glemt og gjemt!

Men ikke alle katter er så heldige.

Skrevet

Men ikke alle katter er så heldige.

Nei dessverre, men verdt et forsøk med omplassering før avliving!

Skrevet

For å få urinprøve brukes en slags perler i dokassa som ikke suger opp urin. Det kan gjøres hjemme.

Men, nei! Du skulle nok ikke hatt disse kattene i utgangspunktet. Jeg foreslår at du er mere pågående ovenfor disse omplasseringsorganisjonene isteden for å ta de med til dyrlegen for avliving.

Jeg glemte å skrive at jeg allerede har vært gjort det med perlene, og fått henne på medisiner som skulle hjelpe. Det er derfor det var litt fortvilende at det ikke sluttet når hun var ferdig med kuren.

Men sist jeg var der så sa de at om kuren jeg fikk da ikke hjalp, så kunne jeg levere katten til de så hadde de henne over natten og fikk tatt en skikkelig urinprøve. Noe jeg kommer til å gjøre på nyåret.

Kattene vender seg til nye personer etter hvert. Du kan jo filme dem slik de er med deg og vise til eventuelt interesserte? Og si at de bruker litt tid på å knytte seg til personer.

Har selv en katt som tisser inne. Dette gjør hun om det er for rotete og nye ting (feks handleposer). Holder jeg alt ryddig og rent, og aldri legger jakker/sekker/vesker på gulvet så går det bra. Om katten din går inne så kan doen være problemet. At katten ikke liker den type sand, ikke liker åpen/lukket kasse. Kan det være katten markerer? Har det skjedd noe nytt hos deg som kan ha fremprovosert slik adferd?

Da bekjente fikk seg barn, reagerte katten med å tisse inne og holdt seg mer for seg selv. De ga katten til foreldrene og katten ble renslig igjen og kosete. Den likte rett og slett ikke babyer.

Jeg har flyttet til et nytt hus, bodd her nå i 2 år og det er kun de siste mnd at dette har skjedd, jeg trodde det var pga en infeksjon og kuren jeg fikk skulle hjelpe. Men hun gjør det forsatt men hun virker piggere etter kuren og mer kosete.

Huset ser ryddig for det meste, kanskje litt støv...

Den andre katten har ingen av disse problemene og bruker kassen sin som den er ment til, begge kattene er utekatter så det er inne kun om nettene eller når det er kaldt ute.

Jeg kan prøve å gjøre som du sa, ta en filmsnutt.

Fy faen.... At katter har hår burde du tenkt over før du tok den til deg! At katten tisser kan komme av løpetid. Kastrer den, så markerer den ikke.

Anonymous poster hash: 3daad...a30

Begge kattene er kastrert og ja jeg burde selvfølgelig ha tenkt litt mer framfor enn det jeg gjorde.

Anonymous poster hash: d292c...f72

Skrevet

Om det er en hunnkatt og hun er kastrert, skjedde det med inkontinensen kort tid etter kastreringen? Det skjedde med min hund, og hun får nå Rinexin om inkontinens. Det er effeltivt. Kanskje din katt har blitt behandlet for uvi, ikke inkontinens etter kastrering, og i så fall er det ikke rart om antibiotika ikke har hjulpet. Det kommer av helt andre ting (noen reseptorer som ikke fungerer som de skal etter kastrering).

Om det er uvi, så burde urinprøven ha vist det. Har du kanskje fått et smalspektret antibiotika? Kan ikke veterinæren skrive ut en annen type og se om det har effekt?

Anonymous poster hash: 85077...27f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...