Gå til innhold

To stryk and counting...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Poenget var vel egentlig ikke å gi uttrykk for hvor "flink jeg er", men å gi uttrykk for min manglende forståelse av at mange folk har så lett for å stryke - selv i enkle fag.

Med det regner jeg med at du har skjønt hva jeg vil frem til; spørsmålet om hvorfor mange stryker med letthet.

Men det er jo jævlig unødvendig da

Anonymous poster hash: c00a3...0c1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å stryke så "lett".

Selv har jeg aldri strøket i noe som helst, til tross for en svært, svært laber innsats på skolen.

Ser strykprosenten er latterlig høy i enkle fag, som business communication in English, hvor den er hele 30 prosent.

I det faget hadde jeg knapt vært i en eneste forelesning og brukte bare de siste 7-8 dagene på å forberede meg. Det som kom på eksamen var noe av det jeg hadde lest minst om, men endte enkelt opp med en C.

Edit; det skal også sies at jeg ikke har skrevet noe særlig engelsk siden videregående. Sånn sett tok jeg eksamen som en "test" på skriveferdighetene mine.

Ok: ordene jeg har hevet ut her sier noe om hvorfor folk reagerer på innlegget ditt. Du skriver ut fra jeg, jeg, jeg... Og så bruker du nedlatende språk. Kul du da som fikk C, og som aldri har strøket? Er det noe å komme og si her?

• Liker 2
Skrevet

Men det er jo jævlig unødvendig da

Det kommer jo litt an på hvordan du definerer "unødvendig"... "da".

Hvis du mener det var unødvendig, så deg om det, men jeg mener det var nødvendig for å belyse saken fra min side - så jo, nødvendig var det og det er også faktisk fasiten objektivt sett.

Skrevet

Ok: ordene jeg har hevet ut her sier noe om hvorfor folk reagerer på innlegget ditt. Du skriver ut fra jeg, jeg, jeg... Og så bruker du nedlatende språk. Kul du da som fikk C, og som aldri har strøket? Er det noe å komme og si her?

Jeg burde vel ha skrevet innlegget, som i at det var snakk om en gammel bekjent?!

Jeg skriver bare ting som det er. Hvilken interesse skulle jeg ha av å skryte av meg selv til vilt fremmede og anonyme mennesker jeg ikke kommer til å ha noe med, bortsett fra på et fjernt og kommende glemt diskusjonsforum på Internett?

Skrevet

De fleste stryker bus.com for de antar at sensor ikke kan noe om faget. Du skla skrive ganske kort og konsist, alt annet antar de at du prøver deg på bullshit.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å stryke så "lett".

Selv har jeg aldri strøket i noe som helst, til tross for en svært, svært laber innsats på skolen.

Ser strykprosenten er latterlig høy i enkle fag, som business communication in English, hvor den er hele 30 prosent.

I det faget hadde jeg knapt vært i en eneste forelesning og brukte bare de siste 7-8 dagene på å forberede meg. Det som kom på eksamen var noe av det jeg hadde lest minst om, men endte enkelt opp med en C.

Edit; det skal også sies at jeg ikke har skrevet noe særlig engelsk siden videregående. Sånn sett tok jeg eksamen som en "test" på skriveferdighetene mine.

Du er ikke akkurat med på å endre oppfatningene av hvor klysete folk er på BI :) Sjarmerende.

• Liker 3
Skrevet

Hvilken interesse skulle jeg ha av å skryte av meg selv til vilt fremmede og anonyme mennesker jeg ikke kommer til å ha noe med, bortsett fra på et fjernt og kommende glemt diskusjonsforum på Internett?

Ja, det er jo det store spørsmålet her, hva var egentlig motivasjonen din bak å gjøre nettopp det?

Anonymous poster hash: c3ee2...700

• Liker 2
Skrevet

Syntes også folk stryker lett. Men nesten hver gang jeg hører noen som stryker så er det i ledelse/økonomi/finans-fag.. kanskje folk må skaffe seg litt selvinnsikt og innse at ikke alle kan jobbe i det private næringsliv. Ikke alle har forutsetningene for det rett og slett. Stryker du både to og tre ganger i diverse fag så et det NOE som er galt.

Anonymous poster hash: 72dfc...856

Skrevet

Jeg syns dere som bare skal psyke folk ned kan lage en egen tråd om hvor flinke de er til å aldri stryke.

Ts

Anonymous poster hash: 78b4d...d61

• Liker 3
Skrevet

Ja, det er jo det store spørsmålet her, hva var egentlig motivasjonen din bak å gjøre nettopp det?

Du har tydeligvis ikke verken innsikt, EQ eller IQ nok til å skjønne hva jeg ville med mitt første innlegg i tråden, så med det legger jeg diskusjonen død.

Jeg har i hvert fall ikke motivasjon til å diskutere med sånne som deg. Kverulant.

Skrevet

De fleste av oss kan være uheldige og bomme på en eksamen, og i Norge er vi jo så heldige at vi kan ta opp igjen eksamen om det går dårlig, så det er ingen krise. Med flere stryk og helseplager ville jeg kanskje tenkt nøye gjennom om studiet er "rett", er det interessant og spennende nok til å motivere deg til å lese nok til å få gode resultater?

Anonymous poster hash: e5905...60e
Skrevet

Jeg hadde det sånn...Kjempet meg igjennom studiet,tross mange stryk.Karaktersnittet lå midt på treet. På slutten hadde jeg to fag jeg ikke klarte å bestå tross i mange forsøk.Til slutt bestemte jeg meg for å erstatte disse med noen andre fag og fikk da en fri bachelorgrad istedenfor den opprinnelige graden.Litt surt,men det ble løsningen for meg - fremfor å prøve i årevis på eksamener jeg ikke klarte.

Anonymous poster hash: efa0e...13c
Skrevet

Du har tydeligvis ikke verken innsikt, EQ eller IQ nok til å skjønne hva jeg ville med mitt første innlegg i tråden, så med det legger jeg diskusjonen død.

Jeg har i hvert fall ikke motivasjon til å diskutere med sånne som deg. Kverulant.

Haha, alle skjønner at du kun skulle rakke ned på de som stryker og skryte av hvor lett det er for deg. Det er du som mangler forståelse for at ikke alle er like.

• Liker 2
Skrevet

Poenget var vel egentlig ikke å gi uttrykk for hvor "flink jeg er", men å gi uttrykk for min manglende forståelse av at mange folk har så lett for å stryke - selv i enkle fag.

Med det regner jeg med at du har skjønt hva jeg vil frem til; spørsmålet om hvorfor mange stryker med letthet.

Eksamen handler i mange tilfeller til dels om flaks. Den delen av pensum man kommer opp i, er liten i forhold til hele pensum. Har man flaks og kommer opp i en del man kjenner til, kan man gjøre det helt ok, selv om man ikke har jobbet spesielt mye med faget.

Ellers er jeg enig med de andre i denne tråden: C er en gjennomsnittlig karakter, og man skryter strengt tatt ikke av å være middelmådig, selv om man greide bli middelmådig uten særlig innsats.

Den dagen du er helt i toppen av kullet ditt, med A'er, kan du skryte, men med en C skryter man rett og slett ikke uansett om du fikk den uten innsats eller ei.

Skrevet

Eksamen handler i mange tilfeller til dels om flaks. Den delen av pensum man kommer opp i, er liten i forhold til hele pensum. Har man flaks og kommer opp i en del man kjenner til, kan man gjøre det helt ok, selv om man ikke har jobbet spesielt mye med faget.

Ellers er jeg enig med de andre i denne tråden: C er en gjennomsnittlig karakter, og man skryter strengt tatt ikke av å være middelmådig, selv om man greide bli middelmådig uten særlig innsats.

Den dagen du er helt i toppen av kullet ditt, med A'er, kan du skryte, men med en C skryter man rett og slett ikke uansett om du fikk den uten innsats eller ei.

Uten å skulle ta personen som skrøt av en C i forsvar her,så vil jeg påstå at om C er en bra karakter eller ikke,kommer helt og holdent an på faget.Noen fag er så krevende at en C er helt greit.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er enig i at eksamen ofte kan bero på en del flaks,men det siste avsnittet er jeg uenig i.

Nå går jeg uansett ikke rundt og skryter av karakterer,men dersom det er et spesielt vanskelig fag som jeg har jobbet knallhardt med,så har jeg all grunn til å være fornøyd med en C uansett om andre kanskje har fått A.

Det er desverre en generell tendens i samfunnet at man sammenligner seg med andre på alle mulige plan:Utseende,utdanninsnivå/karakterer,inntekt,karriere,sivilstand,hvor man drar på ferie...osv.

Alt skal være på topp - ellers har man ingen grunn til å være fornøyd.Det er bare sykt og trist at det er blitt slik. Dersom TS består neste eksamen med et nødskrik kan h*n likevel ha all grunn til å være fornøyd, dersom faget var spesielt vanskelig for ham/henne.

Etter å ha gjort sitt beste og jobbet hardt skal man alltid være fornøyd.

Ikke alle kan være A-kandidater i alt.

Endret av Sandie
Skrevet

Uten å skulle ta personen som skrøt av en C i forsvar her,så vil jeg påstå at om C er en bra karakter eller ikke,kommer helt og holdent an på faget.Noen fag er så krevende at en C er helt greit.

Tror nok ikke faget det var snakk om her var spesielt krevende.

• Liker 1
Skrevet

Tror nok ikke faget det var snakk om her var spesielt krevende.

Det som er enkelt for noen kan være krevende for andre.Det har med anlegg og kapasitet å gjøre.

Skrevet

Det som er enkelt for noen kan være krevende for andre.Det har med anlegg og kapasitet å gjøre.

Noen fag har høyere andel stryk enn andre. Og noen langt høyere andel toppkarakterer. Det er forskjell i vanskelighetsgrad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...