Gå til innhold

To stryk and counting...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går andre året økad. I fjor strøk jeg i finans, og nå strøk jeg i buisness communication. Følte den gikk sykt bra så er utrolig skuffet. Jeg hadde planer om å ta finansen opp igjen nå til våren, fordi jeg har slitt så mye med angst og depresjon men likevel vært sta nok til å prøve å fullføre skolen.

Nå føler jeg bare enda et nederlag. Finansregnskap og mikro gikk heller ikke så bra, men der får vi ikke sensuren før i januar. Aner ikke hvor streng sensorene er der, men hva i pokker gjør jeg om

Jeg stryker der også??? Jeg har alltid vært så flink på skolen og det ødelegger meg helt at jeg er så dårlig nå. Jeg gjorde virkelig en innsats i høst selvom det var vanskelig :(

Anonymous poster hash: 78b4d...d61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg strøk i mikro, BØK 2 og matte. Måtte ta det opp igjen over to semester, men det gikk fint 😊 Stå på, du klarer det!

Skrevet

Jeg strøk i org/led først, så tok jeg det opp og fikk D. så strøk jeg i statistikk og tok det opp og fikk litt bedre. så strøk jeg i finans og tok det opp:P Så du er ikke den eneste. Det er bare å ta godt vare på notatene og være skjerpet mot eksamen. det ordner seg!! vi er flere som stryker altså:P

Anonymous poster hash: c00a3...0c1
Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å stryke så "lett".

Selv har jeg aldri strøket i noe som helst, til tross for en svært, svært laber innsats på skolen.

Ser strykprosenten er latterlig høy i enkle fag, som business communication in English, hvor den er hele 30 prosent.

I det faget hadde jeg knapt vært i en eneste forelesning og brukte bare de siste 7-8 dagene på å forberede meg. Det som kom på eksamen var noe av det jeg hadde lest minst om, men endte enkelt opp med en C.

Edit; det skal også sies at jeg ikke har skrevet noe særlig engelsk siden videregående. Sånn sett tok jeg eksamen som en "test" på skriveferdighetene mine.

Endret av Mr.Student1992
Skrevet

Er dette BI?

Anonymous poster hash: f384d...37f
Skrevet

Selv har jeg aldri strøket i noe som helst, til tross for en svært, svært laber innsats på skolen.

Ser strykprosenten er latterlig høy i enkle fag, som business communication in English, hvor den er hele 30 prosent.

I det faget hadde jeg knapt vært i en eneste forelesning og brukte bare de siste 7-8 dagene på å forberede meg. Det som kom på eksamen var noe av det jeg hadde lest minst om, men endte enkelt opp med en C.

Edit; det skal også sies at jeg ikke har skrevet noe særlig engelsk siden videregående. Sånn sett tok jeg eksamen som en "test" på skriveferdighetene mine.

Når begynte du på BI?

Anonymous poster hash: 6d1be...87a

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor jeg strøk på den. Jeg har alltid hatt 6 i engelsk, har vært på alle forelesningene og pugget både boken og dilemmaene. Eksamen gikk supert så var derfor sjokk og veldig demotiverende å stryke....

Ja jeg går BI.

Ts

Skrevet

Åh, kan jeg få autografen din?

Anonymous poster hash: c3ee2...700

• Liker 13
Skrevet

Når begynte du på BI?

Anonymous poster hash: 6d1be...87a

I august året 2013. Hvordan det?

Skrevet

Åh, kan jeg få autografen din?

Ja, send meg navn, nummer og adresse, så stikker jeg innom.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor jeg strøk på den. Jeg har alltid hatt 6 i engelsk, har vært på alle forelesningene og pugget både boken og dilemmaene. Eksamen gikk supert så var derfor sjokk og veldig demotiverende å stryke....

Ja jeg går BI.

Ts

Jeg hadde egentlig tenkt å bruke denne tråden som underholdning siden dere går på BI. Men det var litt trist å lese dette. Hvis du hadde så god følelse, kan det være at de har gjort en feil, forvekslet studentnummer eller noe, så de har rettet en annen sin? Du bør i hvert fall be om begrunnelse for å få klarhet i dette, det er jo veldig rart siden du hadde en så god følelse.

Anonymous poster hash: f384d...37f

Skrevet

Er 30 % høy strykprosent?

Jeg hadde ett fag hvor strykprosenten alltid var godt over 50%.... 69% første gangen jeg tok det...

Anonymous poster hash: 123d7...0da

Skrevet

Be om begrunnelse for karakterene, så kan du se hva som gikk galt.

Anonymous poster hash: a57fd...fd2
Skrevet

Ja jeg går BI.

Ts

Klag! Det har du ingenting å tape på :)

Anonymous poster hash: 87a2d...48d

• Liker 3
Skrevet

Ja, send meg navn, nummer og adresse, så stikker jeg innom.

Hva skal du med nummer om du kan stikke innom?

• Liker 2
Skrevet

Hva skal du med nummer om du kan stikke innom?

Ringe deg, hvis jeg sliter med å finne veien.

Skrevet

Ringe deg, hvis jeg sliter med å finne veien.

For øvrig morsomt at du snek deg inn i denne tråden og skrev et så langt innlegg om deg selv hvor du skryter av en C 😄

• Liker 1
Skrevet

For øvrig morsomt at du snek deg inn i denne tråden og skrev et så langt innlegg om deg selv hvor du skryter av en C 😄

Det er for øvrig mer interessant å se at andre menneskers oppfatninger av ulike, enkle ting, kan være så ulik en annens syn.

Definisjonen av "et langt innlegg" og ordet "skryte" kan åpenbart og tydeligvis være så mangt. Uttrykket "det kommer an på øyet som ser", kunne vel knapt kommet bedre til sin rett.

Skrevet

Det er for øvrig mer interessant å se at andre menneskers oppfatninger av ulike, enkle ting, kan være så ulik en annens syn.

Definisjonen av "et langt innlegg" og ordet "skryte" kan åpenbart og tydeligvis være så mangt. Uttrykket "det kommer an på øyet som ser", kunne vel knapt kommet bedre til sin rett.

Innlegget ditt minner om et Bård Tufte Johansen trakk fram på showet sitt nylig. Det var ei som skulle ta teorien til førerprøven, og var dårlig forberedt. Og så kom det et 'svar' fra ei som fortalte at hun også lå dårlig an, fikk kun tid til å lese siste kvelden, og så tok hun prøven og fikk 0 feil.

Litt sånn 'her har vi en tråd hvor jeg kan fortelle hvor flink jeg er, selv om det egentlig ikke har noe med saken å gjøre i det hele tatt!'

• Liker 4
Skrevet

Innlegget ditt minner om et Bård Tufte Johansen trakk fram på showet sitt nylig. Det var ei som skulle ta teorien til førerprøven, og var dårlig forberedt. Og så kom det et 'svar' fra ei som fortalte at hun også lå dårlig an, fikk kun tid til å lese siste kvelden, og så tok hun prøven og fikk 0 feil.

Litt sånn 'her har vi en tråd hvor jeg kan fortelle hvor flink jeg er, selv om det egentlig ikke har noe med saken å gjøre i det hele tatt!'

Poenget var vel egentlig ikke å gi uttrykk for hvor "flink jeg er", men å gi uttrykk for min manglende forståelse av at mange folk har så lett for å stryke - selv i enkle fag.

Med det regner jeg med at du har skjønt hva jeg vil frem til; spørsmålet om hvorfor mange stryker med letthet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...