Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16, og merker at det blir mindre og mindre gaver under treet hvert år. Ikke at gaver er alt som betyr noe, men syns det rett og slett er flaut og det trekker humøret mitt ned. Jeg har bare en venn i år, tanter og onkler har ikke gitt til verken meg eller broren min i år, bestemor som bor i et annet land pleier å gi penger, men i år fikk jeg.. et hefte med norske julesanger... Er det flere her som føler det sånn? Blir rett og slett skamfull over at jeg sitter å klager over dette.

Anonymous poster hash: 6936c...51f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Rhaegar Targaryen
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til at det skal være flaut.

• Liker 1
Skrevet

Det er sånn det blir med årene, er ikke uvanlig..

Anonymous poster hash: fcdb3...c36
  • Liker 4
Skrevet

Ja, jeg vet at barna mine føler det slik når vi feirer sammen med resten av familien.

De får 4 gaver hver, mens alle andre barn i familien får et sted mellom 30 og 50.

De er glade for alt de får, og synes egentlig at de får nok, men de merker det veldig når forskjellen blir så tydelig, og jeg forstår dem!

Anonymous poster hash: abf00...d3f
  • Liker 5
Skrevet

Det der har vi alle vært i gjennom. Det er en av bakdelene med å bli voksen.

Men dette er nesten som å skrive julekort. Hvis man ikke sender, får man heller ingen julekort. Etterhvert som du blir voksen, kan du være flink til å gi bort gaver. Da får du ofte igjen av de du har sendt til.

• Liker 9
Skrevet

Det er en del av å bli voksen. Det blir færre og færre pakker under treet for de fleste av oss. Og når du blir litt mer moden selv, så legger du fra deg at det er flaut. Julen handler ikke om antall gaver, men å kose seg sammen med familien sin. :)

Anonymous poster hash: 98be7...4ee
Skrevet

Kjøper et par gaver til meg selv jeg. Skriver på lappen at de er fra julenissen. Får alltid akkurat det jeg har ønsket meg! ;)

• Liker 12
Gjest Uhumskheter
Skrevet

Jeg kjøper gaver til meg selv jeg og, en fra hunden, en fra julenissen, og s skriver jeg bare forskjellige kjendiser hvis jeg har flere gaver enn det til meg selv. Ikke mere moro enn man lager selv :fnise:

Men jeg hadde blitt skuffa om den eneste gaven jeg fikk var et hefte med julesanger.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Noe de fleste av oss må gjennom. Spørs jo også hvor mange gaver du selv gir? Her har vi besluttet å slutte å gi til nevøer/nieser over 18 med mindre de selv tar initiativ til å utveksle gaver (dvs gi gaver til oss).

Trøst deg med at gavemengden øker hvis du en gang får en svigerfamilie. ;)

Skrevet

Sånn er det å bli voksen ja:) jeg får bare gave av foreldre, søsken, bestemor og kjæreste. Gir ikke gaver til venner, vi er studenter og har avtalt at det er frivillig og ikke noe vi skal forvente av hverandre.

Er de minste barna i familien som får flest gaver. Er nok sånn for de fleste.

Anonymous poster hash: 68418...c89

Skrevet

Vær glad du har familie og får gaver. Jeg et noen få år eldre enn deg og får ingen gaver. Har ingen nær familie igjen.

Anonymous poster hash: bd8da...12d

• Liker 1
Skrevet

Jeg et 24 å får nesten ikke gaver, men det går helt fint nå. :)

Men nå har det vært sånn hele livet mitt da. Har alltid hatt veldig liten familie og blitt få pakker. Som barn er det ikke så stas når man nesten ikke får pakker. På toppen av det hele hadde jeg en stesøster som var like gammel som meg og hadde kjempe stor familie! Langt Over halvparten av pakkene var til henne og når vi andre var ferdig var ikke hun kommet halvveis med å pakke opp gaver. Kjempe gøy for meg og broren min å sitte å se på alle de flotte gavene hun åpnet :( Det var fælt husker jeg. Hun kom fra en velstående familie og jeg kom fra en familie som ikke hadde så mye penger.

I voksen alder bryr jeg ikke. Jeg er glad for de få pakkene jeg får. :)

Anonymous poster hash: cefd2...919

Skrevet

• Man blir voksen ja, men man er alikevel ikke ordentlig voksen 16 år gammel, så jeg forstår deg masse!!

Kan du spørre dine foreldre om å få flere gaver? Hva med at de pakker inn litt småpresanger som du alikevel trenger utover året..f.eks en bodylotion, sokker ,truser, mascara osv? hos oss har vi en hovedgave og mange smågaver til ungdommen i hus. Og det er koselig å få åpne presangene selvom man kanskje har en mistanke til hva det er i pakka!

Det er ikke prisen som betyr noe, men spenningen ved å åpne gaver!

Anonymous poster hash: f680b...e90

Skrevet

Sånn er det å bli eldre.

Kjøp presanger til deg selv, om du trenger flere.

Presangjaget er så stort at hva julen handler om har forsvunnet.

Det er blitt med presanger som med det meste andre i samfunnet, å ha det nyeste, beste og flotteste å vise frem og å skryte av.

Anonymous poster hash: a83bd...507

• Liker 2
Skrevet

Hos oss synker også antallet gaver med alderen. Det er nok en naturlig prosess. Tanter og onkler slutter å gi etter konfirmasjonsalder, og fra foreldre og besteforeldre blir det færre, men dyrere gaver.

Min femtenåring får en bok og bunadssølv av besteforeldrene, mens lillebror på ni får flere dvd-er, en bok og ny tursekk. Mer å pakke opp, men egentlig ikke mer verdt, og sånn tror jeg det er for de fleste. Det er småbarna som får mye, men de får oftere småting.

Det eneste jeg synes hørtes rart ut, var julehefte fra bestemoren din. Men hun har kanskje sine grunner som du ikke vet?

Ikke vær flau i hvert fall. Du er ikke alene om å se gavehaugen skrumpe!

Anonymous poster hash: 90cee...f02

Skrevet

Bakside med å bli voksen dessverre. Det er viktig å huske på at jula ikke handler om gaver, men om samhold og hygge. Fra tidlig av var jula ment som en fest for en suksessfull innhøstning og for sola som snur. Men som med julekort så hjelper det å sende gaver og vise omtanke for andre for å få noe igjen. Gjør gode ting løpet av året for andre, så vil du (med mer sannsynlighet) få noe igjen for det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 18, får jo mindre gaver enn før men gjerne større! Får av far, 3-4 av mor, av kjæreste, og 3-4 av div familie. Jeg og kjæresten lagde gavekalender, det er jo er forslag hvis du har noen du kan gjøre det med? Eller rett og slett ønsk deg flere små ting!

Skrevet

Når man er voksen, kan man jo bare kjøpe seg det man vil ha selv! Mye bedre enn å få masse juggel man ikke en gang vil ha.

Anonymous poster hash: 5a225...aee

Skrevet

Når man er voksen, kan man jo bare kjøpe seg det man vil ha selv! Mye bedre enn å få masse juggel man ikke en gang vil ha.

Anonymous poster hash: 5a225...aee

Hun er jo bare 16 år. Ikke alle som jobber da

Anonymous poster hash: 03671...1bd

• Liker 2
Skrevet

Voksen og voksen... ts er 16 år da.

Man er vel ikke definert som voksen før man er 18 og mange bor hjemme mye lenger enn det også så.. Tenker mer at hvis man har en liten familie så blir det få gaver i forhold til de som er fra større familier hvor alle kjøper til alle. Jeg er fra en liten familie og får gaver av "bare" én venninne, men mange på min alder (28) får drøssevis av gaver fordi de har stor familie, kanskje en bonusfamilie o.l og da blir det fort mye. Skjønner godt at du syntes det er stusselig med et julehefte på julaften, det gjør jeg, men det kan jo endre seg etterhvert som du blir eldre og kommer i nye miljøer/får nye bekjentskaper og etterhvert kanskje din egen familie.. Du har ihvertfall noen å feire med :)

Anonymous poster hash: 2fa39...8eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...