Gå til innhold

selvtillit fra barndommen ødelegger for dating som voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med ettervirkningene av ungdomsår der jeg alltid var sistevalget og aldri hadde kjæreste osv. Gått på selvtilliten løs, og selv om jeg nå i voksen alder(26) har møtt mange jenter og har mange gode venner som setter pris på meg, så henger følelsen av avslag og det å bli forlatt igjen i meg.

Problemet for meg er at jeg har en aktiv og sporty livsstil, og ser jo at jenter faller for det. Når jeg da får kontakt med ei ny jente som tar initiativ og liker meg, så blir jeg plutselig veldig moderat, forsiktig og dropper det sporty jeg driver med. Tror jeg gjør det i underbevisstheten fordi jeg tenker at jeg vil at den nye jenta skal vite at jeg setter pris på henne og at jeg er redd for at hun skal føle konkurranse om livet mitt og gi opp pga det. Ser jo i ettertid at det har motsatt effekt og at jenta dropper meg fordi jeg blir "klengete" osv i stedet. Noen andre som har det sånn eller har en fix for det?

Sånn som nå så spilte jeg fotball innendørs med to jenter-venner av meg som ser veldig bra ut (ingen følelser ). De tagget meg i en status på Facebook og da får jeg skikkelig dårlig følelse av at jeg ødelegger for meg selv og hun jeg dater fordi jeg er redd for at hun skal bli sjalu og bare "gi opp"

Anonymous poster hash: be146...54d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter litt med ettervirkningene av ungdomsår der jeg alltid var sistevalget og aldri hadde kjæreste osv. Gått på selvtilliten løs, og selv om jeg nå i voksen alder(26) har møtt mange jenter og har mange gode venner som setter pris på meg, så henger følelsen av avslag og det å bli forlatt igjen i meg.

Problemet for meg er at jeg har en aktiv og sporty livsstil, og ser jo at jenter faller for det. Når jeg da får kontakt med ei ny jente som tar initiativ og liker meg, så blir jeg plutselig veldig moderat, forsiktig og dropper det sporty jeg driver med. Tror jeg gjør det i underbevisstheten fordi jeg tenker at jeg vil at den nye jenta skal vite at jeg setter pris på henne og at jeg er redd for at hun skal føle konkurranse om livet mitt og gi opp pga det. Ser jo i ettertid at det har motsatt effekt og at jenta dropper meg fordi jeg blir "klengete" osv i stedet. Noen andre som har det sånn eller har en fix for det?

Sånn som nå så spilte jeg fotball innendørs med to jenter-venner av meg som ser veldig bra ut (ingen følelser ). De tagget meg i en status på Facebook og da får jeg skikkelig dårlig følelse av at jeg ødelegger for meg selv og hun jeg dater fordi jeg er redd for at hun skal bli sjalu og bare "gi opp"Anonymous poster hash: be146...54d

Jeg har det på samme måte, og har dessverre ingen tips.

Jeg var desidert sistemann i kameratflokken som fikk pult, og var aldri attraktiv i ungdommen. Men erfarte akkurat som deg at trening gjorde meg mer attraktiv. Men jeg forsto det vel egentlig ikke før jeg var på ett julebord i slutten av 20-åra, at jeg hadde utviklet meg til å bli veldig attraktiv.

Jeg ender alltid opp med å kløne det til for meg selv i starten av forhold.

Jeg kan ikke annet enn å krysse fingrene og ønske deg lykke til.

Anonymous poster hash: a0614...b30

• Liker 1
Skrevet

Sånn som nå så spilte jeg fotball innendørs med to jenter-venner av meg som ser veldig bra ut (ingen følelser ). De tagget meg i en status på Facebook og da får jeg skikkelig dårlig følelse av at jeg ødelegger for meg selv og hun jeg dater fordi jeg er redd for at hun skal bli sjalu og bare "gi opp"

Anonymous poster hash: be146...54d

Du må vel bare bli veldig bevisst og fast bestemt på å ikke droppe livsstilen din selv om du møter ei ny jente? Hvis du har en treningsplan så fortsetter du å følge den, uten lov til å skippe treningsdager. Så får du heller vise at du setter pris på henne utenom dette.

Når det kommer til det med statuser o.l. så tror jeg neppe ei jente dropper deg helt uten videre bare pga. en slik status.

Så lenge du viser interesse for henne, så kan det til og med være at hun jobber mer for deg ettersom du virker ettertraktet når du er med andre jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...