Gå til innhold

Reise til england, 2 verdenskrig og historie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og min mann har lyst å reise til england til våren. Min mann er veldig interessert i historie spesielt da 2 verdenskrig og englands historie omkring dette da spesielt skipshistorie. Er det noen som vet hvor i england de har mange museer og skipmuseer og ellers hva som kan gjøres i de områdene? Jeg syns generelt andre verdenskrig er interessant, men vi vil gjerne se andre ting også, som ting som er typisk engelsk, mat, kutur, kulturhistorie osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg og min mann har lyst å reise til england til våren. Min mann er veldig interessert i historie spesielt da 2 verdenskrig og englands historie omkring dette da spesielt skipshistorie. Er det noen som vet hvor i england de har mange museer og skipmuseer og ellers hva som kan gjøres i de områdene? Jeg syns generelt andre verdenskrig er interessant, men vi vil gjerne se andre ting også, som ting som er typisk engelsk, mat, kutur, kulturhistorie osv.

Rett nok ikke veldig skipsrelatert, men i London har du både Churchill-War room. Er vel der hvor de med voksfigurer har laget en utstilling med hvordan man flyttet skip/hærstyrker rundt på et gedigent kart. (Noe man faktisk gjorde under krigen) for å få den beste oversikt over egne og eventuelle fiendtlige styrker.

Så har du Imperial War museum (også i London) som stiller ut militært utstyr fra alle kriger England har vært med i innkludert 2VK.

På sydsiden av Themsen mellom London Brigde og Tower Brigde finner du HMS Belfast som du kan gå ombord i og studere livet. Den deltok under 2VK.

Du har og Duxford Airfield, en veldig godt bevart flybase fra 2VK, hvor man og har mueum med masse fly fra krigens dager utstilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...