Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Mangler siste julegaven - en bok til søsteren min (midten av 20-årene). Hun studerer og jobber, har ikke så mye tid til overs til lesing, så hun ønsket seg en litt lettlest bok (altså ganske kort og ikke veldig ''tung'' og kjedelig - men hun er språklig sterk, så det trenger ikke å være type ungdomsroman).

Hun kom med et eksempel, Doppler. Har lest den selv, så jeg tenker en litt kort, morsom og spesiell bok da. :) Noen som har noen ideer?

Anonymous poster hash: e4284...47c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varetelling

Anonymous poster hash: dd28f...ed8
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Kanskje Siri Hustvedt? Hun skriver godt uten å være komplisert eller chick-flick. Ellers er bøkene til Jojo Moyes veldig populære. Har ikke lest dem selv, men jeg vil tro de er ganske lettleste siden de er på bestselgerlista.

Edit: Disse er kanskje ikke så morsomme forresten. Kanskje Arto Pasiilinna kan være noe?

Endret av Badabing
Skrevet

Adolf H. "Mein Kampf", handler om en mann og hans kamp mot etablissementet.

Anonymous poster hash: e3add...5af
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Adolf H. "Mein Kampf", handler om en mann og hans kamp mot etablissementet.

Anonymous poster hash: e3add...5af

Hva faen?!

Men ja, kanskje noe av Hanne Ørstavik? Hennes bøker er ikke så altfor lange, men de er gjerne av den typen som en må tenke seg litt over for å forstå (noen av bøkene hennes har en psykologisk undertone). Men i det hele synes jeg bøkene hennes er forsåvidt lettleste; i den forstand at jeg skjønner innholdet og leser bøkene hennes ut nokså fort. :)

https://bokelskere.no/bok/like-sant-som-jeg-er-virkelig/1832/

Endret av Daniel123
Skrevet

Jeg vil anbefale en av bøkene til Helle Helle, en dansk forfatterinne som skriver veldig gode samtidsromaner med en solid porsjon humor.

Skrevet

"A streetcat named Bob"-bøkene. Kjempekoselige bøker som passer godt å lese i julen. Finnes også på norsk om det er foretrukket.

Doppler er jo en veldig fin bok det også! :)

Skrevet

Støtter Mein Kampf. Har man ikke lest den er der absolutt noe som kan gis. Alle bør lese den.

Anonymous poster hash: 2a1d6...fef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...