Gå til innhold

Hvor studere regnskap deltid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fra før en bachelor innen helsefag hvor jeg har jobbet i noen år, men har nå tenkt å omskolere meg til å kunne jobbe med bla regnskap og lønn.

Jeg må ta dette på deltid, og lurer på hvor det er best å gjøre dette? Har tenkt på Treider og Folkeuniversitetet. Er det noen som har noen gode råd blir jeg takknemlig for det:-)

Anonymous poster hash: fa433...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil du bli autorisert regnskapsfører? Kan vel studere til det på de aller fleste høgskoler og universitet. Bare sørg for at fagene fyller kravene til autorisasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BI, der kan du studere regnskap både deltid og som nettstudent

Anonymous poster hash: bf7d2...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang har jeg ikke behov for å bli kvalifisert regnskapsfører, jeg har bare lyst til å ha nok kompetanse til å kunne jobbe innen regnskap og lønn. Det er viktig at det ikke tar for lang tid og jeg kan komme ut i jobb snarlig. Tenker at om det skulle bli behov for å bli autorisert så kan jeg vel ta de fagene på siden av jobb etterhvert? Så derfor lurer jeg på hvilken skole det er lurt å begynne på nå, som en start. Takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang har jeg ikke behov for å bli kvalifisert regnskapsfører, jeg har bare lyst til å ha nok kompetanse til å kunne jobbe innen regnskap og lønn. Det er viktig at det ikke tar for lang tid og jeg kan komme ut i jobb snarlig. Tenker at om det skulle bli behov for å bli autorisert så kan jeg vel ta de fagene på siden av jobb etterhvert? Så derfor lurer jeg på hvilken skole det er lurt å begynne på nå, som en start. Takk for svar:-)

Tror man blir autorisert etter noen år (to?) i relevant jobb. Da kan man søke om å bli det. Troooooor jeg!! Men fint å høre at det er flere enn meg som ønsker å gjøre noe annet enn man først begynte med :) blir litt beroliget av at vi er flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha den riktige utdannelsen og to år med relevant praksis for å kunne bli autorisert. Det er ganske strengt. Hørte om en som hadde en time for lite, og han fikk ikke autorisasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen her som har erfaring med Treider eller Folkeuniversitetet da? Som sagt, det er ikke viktig for meg å bli regnskapsfører nå, men å få kompetanse til å jobbe innen fagfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeismarkedet for regnskapsmedarbeidere er ganske tøfft om dagen og ofte kreves det bachelor, autorisasjon eller noen års relevant erfaring.

Anonymous poster hash: f2f20...40b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg gått BI fremfor Treider eller den andre skolen du nevnte. BI vektes mye tyngre hos de fleste arbeidsgivere, og vil nesten garantert gi deg bedre jobbutsikter.

Du kan forresten ta enkeltfag hos BI også, du må ikke gå for full pakke.

Anonymous poster hash: bf7d2...3aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...