Ingeborg! Skrevet 23. desember 2014 #1 Skrevet 23. desember 2014 Lillejulaften i dag - er dere i rute med gjøremål? Jeg har fri i dag, og i formiddag skal jeg handle noen småting, vaske over bad og toalett + vaske gulv, ta opp multer og jordbær fra fryseren + lage riskrem. I kveld legger vi under (pyntet dèt på søndag), dekke bordet (vi blir 12 til middag i morgen) og ta på juleduk på salongbordet. Det siste jeg skal gjøre før jeg skal gå til sengs, er å legge 7 kg pinnekjøtt i vann. I mange år har vi dessuten vært med på kanefart om ettermiddagen lillejulaften, og det gleder jeg meg alltid til. I år er vi 3 familier som skal være sammen om dette, og kanefarten setter julestemningen i gang. Dombjeller, fakler på vogna og lyden av hester - vidunderlig Vi sitter under en haug med dyner og skinnfeller, så det blir aldri kaldt. Uansett hvilken julefeiring og tradisjoner hver enkelt har, ønsker jeg dere alle en fredelig julehøytid 1
Plengionika Skrevet 23. desember 2014 #2 Skrevet 23. desember 2014 Jeg har igjen og rydde litt småting også begynne så vidt med julemiddagen. Tenkte å gjøre klar riskremen i dag også. Jeg tenker julestemningen kommer i kveld med gløgg og pepperkaker mens vi legger pakkene under treet. Ønsker alle en god jul og et godt nyttår! Håper alle får en fin julefeiring 1
FantasDick Skrevet 23. desember 2014 #3 Skrevet 23. desember 2014 For første gang er vi faktisk helt i rute - og litt til! Alt er handlet, vasket, pyntet, pakket, bakt og gjort klart. Har ikke den rette julefølelsen riktig enda, men tenker den er på plass etter jobb i morgen. 1
Gjest Vevila Skrevet 23. desember 2014 #4 Skrevet 23. desember 2014 Aaabsolutt ikke i rute! Har til og med klart å tørrkoke en del av pinnekjøttet! Jaja
Ingeborg! Skrevet 23. desember 2014 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2014 Aaabsolutt ikke i rute! Har til og med klart å tørrkoke en del av pinnekjøttet! Jaja Å, så kjedelig! Håper du finner en løsning - og lykke til med forberedelsene videre
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #6 Skrevet 23. desember 2014 Har gjort storvask på 2,5 hus:P Først min egen leilighet, så min fars hus, så min mor(kjenner det litt i ryggen for å være ærlig:P). Har pakket inn alle julegavene og levert dem, har bakt pepperkaker, rundstykker, tårnkakepinner med melis og sjokolade, og kokt gomme. Har kjøpt smultringer, lefser og krumkaker. Har laget multekrem for å ta med til middag i kveld som skal spises hos "venninnen" til pappa Nå gjenstår det å pynte treet:) Så jo, er forsåvidt i rute Anonymous poster hash: e37d3...5d3 1
Gjest Vevila Skrevet 23. desember 2014 #7 Skrevet 23. desember 2014 Å, så kjedelig! Håper du finner en løsning - og lykke til med forberedelsene videre Tror vi har nok allikevel, "heldigvis" en del som meldte avbud. Takk for det, og i like måte! :D og God jul til alle sammen!
veslefrøken Skrevet 23. desember 2014 #8 Skrevet 23. desember 2014 Tja, har igjen å støvsuge, vaske gulv, skifte på senger, rydde kjøkken, koke grøt, pynte ferdig treet(det tar lang tid å få det perfekte juletreet, jeg ser på det som kunst og må ha litt kunstpauser), levere en gave, legge på duker og å slappe av litt... 2
Christiania_Oslo Skrevet 23. desember 2014 #9 Skrevet 23. desember 2014 Jeg må smårydde litt,koke grøt,fikse ribba med krydder,legge gaver under treet og pakke inn 2 gaver. Ellers er jeg i rute med alt. Har kjøpt mat til julaften og romjula samt mye godt:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå