AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #1 Skrevet 23. desember 2014 Jeg var sykmeldt fra den 10 nov til den 10 desember. Da jeg skulle ringe legen min for å forlenge den sa hun flere dager på rad at hun skulle ringe opp igjen. To kvelder ringte hun over 23 på kvelden, og da hadde jeg jo sovnet. Fikk til slutt en tlf i normal tid på torsdag forrige uke. Hun skulle tilbakedatere sykmeldingen og jeg kunne hente den fredag. På fredag møtte jeg opp og da hadde hun glemt å skrive under, så jeg måtte sette meg ned å vente. Til slutt ringte jeg henne og spurte om hun ikke bare kunne komme å skrive under. (jeg har hennes private nummer) hun er ekstremt treg! Da spurte hun om jeg ikke bare kunne komme tilbake på mandag istedenfor, og var tydelig opptatt. Jeg hentet den da igår og skal levere den til arbeidsgiver i dag. Er sykmeldt nå til den 5 januar. Sa ifra torsdag forrige uke at jeg var sykmeldt videre og var ikke satt opp på noen vakter, for er bare vikar. Men kan de på jobben (nav) nekte meg penger nå, eller går det fint å levere den idag? Føler ikke dette er min skyld, men håper jeg har rett på penger? Er ikke satt opp på noen vakter hele mnd, så kanskje litt annerledes for noen med fast stilling? Håper på svar fra noen.. Anonymous poster hash: 0bec6...05b
Pinkee Skrevet 23. desember 2014 #2 Skrevet 23. desember 2014 Du var sykmeldt til den 10.des? Har ikke levert ny sykmelding før i dag? Den går nok ikke, hvis du ikke er heldig. For en sykmelding skal leveres den dagen den gjelder fra. Men, hvem utbetaler lønn til deg? NAV eller arb.giver? Eller begge deler? 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #3 Skrevet 23. desember 2014 Kun nav nå som jeg har vært sykmeldt så lenge. Jeg forklarer jo i tråden over at jeg ringte legen den 10,msn hun brukte flere dager på å ringe meg opp igjen. Hun har tilbakedatert sykmeldingen til den 10 og gikk ikke hentet den før igår, Fordi hun ikke skrev under før... Jeg har ingen vakter denne mnd, så er ikke slik at jeg ikke møter opp ellernoe. Nav skal bare betale meg ut fra gjennomsnittlig årslønn... Anonymous poster hash: 0bec6...05b
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #4 Skrevet 23. desember 2014 Det er dessverre en del leger og legekontoransatte i dette landet som har veldig liten respekt for tidsfrister, lover og det å faktisk prøve å hjelpe. Bytt lege.Anonymous poster hash: d2b28...d98 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #5 Skrevet 23. desember 2014 Det er dessverre en del leger og legekontoransatte i dette landet som har veldig liten respekt for tidsfrister, lover og det å faktisk prøve å hjelpe. Bytt lege.Anonymous poster hash: d2b28...d98 En del? Et fåtall mener du vel. Anonymous poster hash: 9f039...078 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #6 Skrevet 24. desember 2014 Ta den som en kjedelig lærdom. Jeg bestiller alltid ny time når sykemelding nærmer seg slutten. Det er mye tryggere å få en time å møte opp på slik at du får papirene i hånden med en gang. Anonymous poster hash: 1f800...537
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #7 Skrevet 24. desember 2014 Jeg har aldri levert sykemeldingen til arbeidsgiver samme dag nettopp fordi jeg har vært syk og dermed ikke fått levert den. En gang var jeg sykemeldt etter operasjon, sykemeldingen ble ikke levert før jeg var på beina igjen etter ca 1,5-2 uker. Detter var da aldri noe problem? Greit at en bør få levert den kjapt, men litt rart om de skal kreve samme dag siden det er en grunn til at en er sykemeldt liksom. Lever og se hva som skjer, ring nav på mandag:)Anonymous poster hash: d666e...3b8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2014 #8 Skrevet 25. desember 2014 Som personen over meg har jeg heller ikke fått levert sykemelding før det er gått en uke eller to ved et par anledninger, aldri vært noe problem. Det er ikke i alle situasjoner man får gjort det. Ved sykehusinnleggelse blir f.eks. sykemelding først skrevet ut når man utskrives. Anonymous poster hash: 33786...945
Rosaboble15 Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 Null problem med NAV i hvert fall, det eneste er at det tar lenger tid før du får pengene. NAV har full fortståelse for at man ikke kan levere sykemeldingen samme dagen man får den. Det er ikke alle som har lege og NAV-kontor i nærheten av hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå