AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #1 Skrevet 23. desember 2014 Jeg har skrevet før om mine problemer med nav, men har ikke så mange å prate med det og er rimelig frustrert nå. Jeg har søkt om aap, og litt etter så sa legen min at vi kunne søke om tilbakedatert sykemelding. Gjorde det og regnet med at det ville være ferdig behandlet i hvert fall før jul. Sendte inn aap i september og sykemeldingen i begynnelsen av oktober. Gikk ganske lang tid og på den tiden hørte jeg ingenting og fikk ikke noe brev om hvor lang behandlingstid eller noe. Ble litt frustrert over det, og ba om å få snakke med saksbehandler. Dette var da i slutten av november. Joda, hun kunne opplyse om at sykemeldingen var godkjent, men at de ventet på inntektsopplysninger fra arbeidsgiver og at de kunne ikke behandle søknad om aap før det var i orden. Hun sa også at det eneste hun kunne gjøre var å purre på det. Etter det har ingenting skjedd og jeg forstår ikke at noe skal ta så lang tid. Virket som legen trodde at sykemeldingen kom til å være i orden rimelig kjapt, men slik er det jo ikke gått. Jeg har prøvd å sende klage, men den har de ikke brydd seg om. Skal det virkelig gå så lang tid? Nå er det snart gått 3-4 måneder uten at noe er skjedd. Jeg håpet på at jeg kunne begynne med noe slags tiltak eller noe for å komme tilbake i jobb, men dette er virkelig deprimerende. Må vel vente til etter nyttår før jeg tar kontakt igjen, selv om forhåpningene mine ikke er spesielt høye akkurat nå. Det er nesten fristende å gi opp, men jeg er ikke sånn som gir opp. Noen som har råd til meg? Anonymous poster hash: 0fc7e...372 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #2 Skrevet 23. desember 2014 Er jo ikke Nav det står på, det er din arbeidsgiver. Arbeidsgiver er pliktig til å sende inn opplysninger til nav med engang du blir sykemeldt. Når det er sagt, nav behanlder milliarder av søknader om året, så ikke rart at det er lang saksbehandlingstid. Aap har ca 2 mnd saksbehandlingstid når alt av dokumentasjon foreligger. Anonymous poster hash: 1ff24...254 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #3 Skrevet 23. desember 2014 Jeg ventet i 6 måneder på behandling av min aap-søknad Anonymous poster hash: 340c9...069
Gjest Phoenix Skrevet 23. desember 2014 #4 Skrevet 23. desember 2014 Jeg ventet i 6 måneder på behandling av min aap-søknadAnonymous poster hash: 340c9...069 Er det ikke de som skryter av 6-8 ukers behandlingstid på AAP?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #5 Skrevet 23. desember 2014 Er jo ikke Nav det står på, det er din arbeidsgiver. Arbeidsgiver er pliktig til å sende inn opplysninger til nav med engang du blir sykemeldt. Når det er sagt, nav behanlder milliarder av søknader om året, så ikke rart at det er lang saksbehandlingstid. Aap har ca 2 mnd saksbehandlingstid når alt av dokumentasjon foreligger.Anonymous poster hash: 1ff24...254 Det er min tidligere arbeidsgiver. Har ikke jobbet der siden i sommer, så trodde egentlig at det var nav som skulle utbetale sykepenger, men de trengte inntektsopplysninger. Jeg er ikke komfortabel med å ringe og mase på tidligere arbeidsgiver, så aner ikke hva jeg skal gjøre.Anonymous poster hash: 0fc7e...372
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #6 Skrevet 23. desember 2014 Jeg ventet i 6 måneder på behandling av min aap-søknadAnonymous poster hash: 340c9...069 Jeg hadde egentlig håpet på at jeg kunne få i gang et slags tiltak. Mulig omskolering eller noe annet som kan hjelpe meg ut i jobb, men kan jo se langt etter det hvis det tar så lang tid. Litt rart at når folk som meg virkelig vil komme i gang og etter hvert komme seg ut i jobb, så tar det så enormt med tid og venting. Anonymous poster hash: 0fc7e...372
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå