AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 Jeg bor sammen med min ektefelle. Vi lever begge to på min uføretrygd da han ikke har inntekt og ikke har bodd i Norge lenge nok til å ha krav på noe fra NAV. Denne måneden har rett og slett gått rett til helvete for oss, skal jeg være helt ærlig. Trygden kom inn 12 Desember, og jeg sitter nå med -73 kroner på kontoen helt frem til 20 Januar. Da trygden kom, ble jeg trukket i overkant av 1300 kroner fra NRK lisens, jeg har måttet betale en høy regning fra lindorff så den skulle slippe å gå til rettslig pågang, fikk unna halvparten av en strømregning som måtte betales for at ikke strømmen skulle slukkes, men det vil de gjøre hvis ikke den andre halvparten betales innen 11.01.15. Etter husleie, telefon, tv, busskort og diverse andre regninger, sitter jeg da som sagt igjen med -73 kroner. Jeg har vært i kontakt med NAV for å be om nødhjelp til livsopphold, men får bare beskjed om at jeg skulle prioritert annerledes. Det tas ikke noen hensyn til at jeg forsørger både mannen min og meg da han ikke har noen rettigheter hos NAV når han har kommet på familieinnvandring. Så jeg vil gjerne ha noen råd om hva jeg kan gjøre, for nå sliter vi virkelig. Anonymous poster hash: 5cafc...5cb
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Nav kan ikke ta hensyn til at du forsørger mannen din. Hvorfor jobber han ikke? Du kan selge ting via facebook/finn. Man finner ofte ting hjemme som aldri blir brukt. Til sammen blir det en liten sum. Oppsøk fattighjelpen eller lignende organisasjoner. Ofte kan man få hjelp til å få litt mat. Let etter varer som er utgått på dato i butikkene. Be venner og familie om hjelp. Pant flasker. Anonymous poster hash: 0964a...98b
Kemisth Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 Nav kan ikke ta hensyn til at du forsørger mannen din. Hvorfor jobber han ikke? Du kan selge ting via facebook/finn. Man finner ofte ting hjemme som aldri blir brukt. Til sammen blir det en liten sum. Oppsøk fattighjelpen eller lignende organisasjoner. Ofte kan man få hjelp til å få litt mat. Let etter varer som er utgått på dato i butikkene. Be venner og familie om hjelp. Pant flasker. Anonymous poster hash: 0964a...98b Han har nettopp kommet hit på familiegjenforening, så han begynner norskkurs i Januar, han prøver å finne jobb også, men her vi bor er det vanskelig å finne jobb til en som ikke er norsktalende. Men vi prøver
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 Han har nettopp kommet hit på familiegjenforening, så han begynner norskkurs i Januar, han prøver å finne jobb også, men her vi bor er det vanskelig å finne jobb til en som ikke er norsktalende. Men vi prøver Forstår det kan være vanskelig da! Lykke til!Anonymous poster hash: 0964a...98b
Kemisth Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Forstår det kan være vanskelig da! Lykke til!Anonymous poster hash: 0964a...98b Tusen takk. Det pleier å gå helt fint, men denne måneden var det plutselig veldig m ye regninger, og plutselig var alt borte.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #6 Skrevet 23. desember 2014 Nrk lisensne kommer normalt med forfall i slutten av januar og om sommeren. Du får sende inn en skriftlig søknad og begrunne den samt legge ved kopier av det du har betalt. Du får kontakte Fresesarmeen, Kirkens Bymisjon eller fattighus der du bor om du trenger mat. Men som Nav har gitt deg beskjed om, du burde nok ha prioritert annerledes. Anonymous poster hash: a0ef7...501 1
Tingelling Skrevet 23. desember 2014 #7 Skrevet 23. desember 2014 Strømmen stenges ikke hvis du værtfall betaler nettleie.lite tips til dere kommer dere på fote igjen.kan mannen din gjøre noe arbeid på vegne av dine venner og bekjente i mellomtiden?vaske hus,handle til eldre,gjøre forefallende arbeid,måkke snø,gå med avisa,lufte hunder? Ellers har du krav på bostøtte i kommunen din.har du søkt på det? Ellers ta kontakt med Frelsesarmeen eller lignende organisasjoner for å få litt mat og snacks i jula.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #8 Skrevet 23. desember 2014 Avisbud. Aftenposten osv, flere ruter.Kan dere ikke flytte dit han kommer fra? Har han lov å komme hit hvis du ikke kan forsørge han? Anonymous poster hash: 0a9ae...e38
Gjest Eurodice Skrevet 23. desember 2014 #9 Skrevet 23. desember 2014 Nrk lisensne kommer normalt med forfall i slutten av januar og om sommeren. Du får sende inn en skriftlig søknad og begrunne den samt legge ved kopier av det du har betalt. Du får kontakte Fresesarmeen, Kirkens Bymisjon eller fattighus der du bor om du trenger mat.Men som Nav har gitt deg beskjed om, du burde nok ha prioritert annerledes.Anonymous poster hash: a0ef7...501 Når jeg får denne type bemerkninger fra noen, "du skulle gjort sånn og slik...", svarer jeg bare "hvis du kan skru tiden tilbake, skal jeg gjøre slik du sier..."
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #10 Skrevet 23. desember 2014 Jeg blir så oppgitt. At noen kan sette seg i en sånn situasjon. NAV har rett. Du må begynne å prioritere. Frelsesarmeen deler ut gratis mat. Lær og handle annerledes neste gang. Anonymous poster hash: 0a9ae...e38
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #11 Skrevet 23. desember 2014 Når jeg får denne type bemerkninger fra noen, "du skulle gjort sånn og slik...", svarer jeg bare "hvis du kan skru tiden tilbake, skal jeg gjøre slik du sier..." Vet du hva, jeg savner? Anonymous poster hash: a0ef7...501
Gjest Eurodice Skrevet 23. desember 2014 #12 Skrevet 23. desember 2014 (endret) Vet du hva, jeg savner?Anonymous poster hash: a0ef7...501 Nei. Hva savner du? Setningen din var tvetydig. Hvis du fjerner komma, blir den slik som jeg har oppfattet den. Hvis kommaet skal være der, mangler det fortsettelse etter "savner". Endret 23. desember 2014 av Arabella
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå