Gå til innhold

Smuglersprit- et par generelle spørsmål.

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Hva gjør egentlig vi nordmenn, med all denne smugler spriten?

Uten at jeg har regnet på det, men det virker som det kommer slike mengder inn til landet at hver nordmann bør være passe på druen til enhver tid.

Eller er det slik som en svensk toller uttalte i fjor; hva gjør dere med all spriten i norge, vasker bilene med den?

Setti forbindelse med de siste ukers, for ikke å si par års, metanolsprit saker. Hvordan tør folk kjøpe sprit utenom lovlige distribusjonskanaler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... Jeg forstår heller ikke det at folk faksisk fortsatt kjøper smuglersprit.. At man virkelig tar sjansen på å drikke noe man ikke vet hva er.

Det er klart at det er tragisk når folk dør pga metanol i spriten - og det er en selvfølge at de som står bak omsetningen bør straffes - men de som kjøper denne spriten tar et valg - og i disse dager en kalkulert risiko .. som jeg ikke fatter at folk vil utsette seg for..

Gjest Gjesta
Skrevet

Hjemme er det ikke unormalt at ungdom kjøper 10-liters dunker med sprit flere ganger i året. Da har de (mer enn) nok drikke til seg selv, pluss de kan spandere på venner. 1 dunk pr mnd er det noen som sier (eller skal jeg si "skryter om")....

Godt voksne folk kjøper gjerne flere dunker, som de har over lengre tid. (Evt. kjøper inn til jul, bryllup, fest, osv....)

Ett triks noen bruker er å se andre drikke samme type sprit man selv har kjøpt. Er vedkommende fin i formen er det bare å helle innpå.... :roll:

Skrevet
Ett triks noen bruker er å se andre drikke samme type sprit man selv har kjøpt. Er vedkommende fin i formen er det bare å helle innpå.... :roll:

:o :o :evil:

Skrevet

Tja, hva med oss som ikke drikker sprit? :sjarmor:

Skrevet
Tja' date= hva med oss som ikke drikker sprit? :sjarmor:

.. vi behøver hvertfall ikke bekymre oss for metanolen ... :wink:

Skrevet

Godt voksne folk kjøper gjerne flere dunker, som de har over lengre tid. (Evt. kjøper inn til jul, bryllup, fest, osv....)

Jeg er fremdeles sinna og rystet over at det ble servert smuglersprit i et bryllup jeg var i for noen år siden. Bryllupet var i nær (sviger!)familie og spriten var helt over i "ordentlige" flasker. Først noen år etterpå kom det frem *hvorfor* de hadde råd til åpen bar i bryllupet. :evil:

*sint*

Skrevet
.... og spriten var helt over i "ordentlige" flasker.

*sint*

:o

Utrolig hva voksne folk kan få seg til å gjøre.. - og for et ansvar å ta... lure "alle" på den måten.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er fremdeles sinna og rystet over at det ble servert smuglersprit i et bryllup jeg var i for noen år siden. Bryllupet var i nær (sviger!)familie og spriten var helt over i "ordentlige" flasker. Først noen år etterpå kom det frem *hvorfor* de hadde råd til åpen bar i bryllupet. :evil:

*sint*

Forståelig. Da hadde jeg også blitt sint!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja den hytteturen , der en kvinne døde var det kjøpt inn 20 liter.

Normalt er vel at vi kjøper en sprit og kansje noen viner på polet?

når det gjelder smuglersprit så tror jeg det er storforbrukerene som er kundene.

Av prinsipp drikker jeg ikke hjemmebrent/smuglersprit. Kun flasker som erkjøpt på polet.

dagens popriser er ikke dyrt for meg. For det lille forbruket jeg har, så tar jeg meg råd til det.

at noen i det hele tatt tør etter all mediaomtale et år, ja det er meg helt ugripelig. det tyder på at det erde som trenger sprit fort og billig.

Skrevet
... Jeg forstår heller ikke det at folk faksisk fortsatt kjøper smuglersprit.. At man virkelig tar sjansen på å drikke noe man ikke vet hva er.

Det skjønner ikke jeg heller. Og jeg synes ærlig talt ikke spesielt synd på de som dør/får skader av å ha drukket noe som ikke var det de trodde det var. Det er ingen som nekter for at det er forferdelig at folk selger slikt, men det er utrolig at det enda finnes så dumme folk at de kjøper det. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Hjemme er det ikke unormalt at ungdom kjøper 10-liters dunker med sprit flere ganger i året. Da har de (mer enn) nok drikke til seg selv, pluss de kan spandere på venner. 1 dunk pr mnd er det noen som sier (eller skal jeg si "skryter om")....

Bryllup? jo takk jeg har vert i slike bryllup. Å det er så fin sprit, du kjenner ikke forskjell skryter folk. Blæ.

Der har de mixsa cognac og likører. Til å grine av.

jeg som aldri drikker hjemmebrent kjenner jo at det er drittvare som jeg sier.

Man kan aldri få kopiert polvarer. Jeg har skjemtes av å servere noe så simpelt i et bryllup. Fin fst, flott mat og alt er kostet på, så kommer hjemmebrenten . GRUUUUU

Alle forstår at sprit/alkohol er dyrt, men det går an å dele ut barlapper hvor man får sine tilmålte. Resten får gjestene betale selv.

Gjest Gjesta
Skrevet

Og jeg synes ærlig talt ikke spesielt synd på de som dør/får skader av å ha drukket noe som ikke var det de trodde det var.

Enig. Har man vært med på leken får man tåle steken.. Alle som kjøper smuglersprit bør være såpass oppegående at de vet det medfører en risiko å drikke det.

Gjest Dolphina
Skrevet

Er nok vanlig at ungdommer kjøper 10 litersdunker ja.

Særlig i russetiden!

Vi vasket gulvet med det en gang vi. Tok feil dunk. Så kan brukes til mye!

Men for vår del er det leeenge siden vi kjøpte!

Metanol er skummelt. så vi kjøper på polet!!

Skrevet

Hjemmebrent fra bekjente hjemme i Nord-Norge har jeg ingen betenkeligheter med å drikke, smuglersprit (som jeg vet om) har jeg derimot bare drukket en gang i min ungdom; jeg var rød på det hvite i øynene i flere dager etterpå og ble skremt bort fra den sorten!

Nå for tiden reiser jeg så mye at taxfree-varene faktisk begynner å hope seg opp i barskapet. Jeg fester for lite, gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...