Gjest Anonymous Skrevet 27. juni 2002 #1 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg er en fjortenår gammel jente, og har strekkmerker på innsiden av lårene og på puppene. :cry: Er det noe jeg kan gjøre for å få det bort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fletta Skrevet 27. juni 2002 #2 Del Skrevet 27. juni 2002 Heisann! Det finnes desverre ingen vidunderkur for å hindre strekkmerker, det er heller ingen ting som gjør at de går bort (bortsett fra operasjon, tror jeg). Har man først fått strekkmerker må man leve med dem, trøsten er at de blir lysere/mindre synlig etter hvert Noen mener at om man smører huden regelmessig med en god lotion/olje vil dette redusere sjansen for strekkmerker, men dette er visstnok ikke bevist. Fikk strekkmerker tidlig jeg også, ikke særlig gøy, men i dag er de fleste mye mindre synlig enn tidligere! Noen får det fordi de vokser mye i tenårene, andre fordi de legger kraftig på seg (f.eks. ved graviditet), andre igjen kan få det pga. bruk av diverse salver (kortison, steorider) eller fordi huden rett og slett lett får merker. De færreste kan gjøre noe for å forhindre strekkmerkene å komme, så du får drite i dem og være glad i kroppen din likevel :D God sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå