Gå til innhold

Kald undertone - velge foundation med rosa eller gul undertone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har brukt Loreal C1 i ca 3 år etter å ha fått fargen anbefalt av en dame på Vita. har alltid vært fornøyd.

Men i dag var jeg på Kicks og spurte etter en ny type foundation. Damen der valgte en foundation som så fin ut på i butikken, men når jeg kom ut i dagslyset hjemme så jeg nesten litt skitten ut der hun hadde testet. Leste litt på nettet og den fargen har visst gule undertoner. Ringte ned i butikken og spurte om jeg hadde fått feil eske i.o.m at jeg har brukt en "rosa" foundation så lenge og aldri hatt noe problem+ det at jeg så skitten ut, men hun insisterte på at den gule var riktig til meg fordi det hadde hun sett på meg.

Er det bare fordi hun ikke tok over hele fjeset at jeg ser "skitten"ut? Har ikke åpnet esken, så er litt usikker på om jeg skal returnere den. Den var utrolig dyr, så vil ikke måtte kaste den pga feil farge etter å ha prøvd den 1 gang :)

Kan man tro at man har kald undertone og at man egentlig ikke har det? Har hørt at de fleste i Norge har gul undertone. Hun på Vita sa for 3 år siden at jeg hadde en kald undertone, og det syns jeg stemmer bra selv også. Kler foreksempel ikke varme farger på klær, da ser jeg syk ut. Mens kalde farger som marineblå kler meg veldig godt. Er blek og blir stort sett ALDRI brun, fort rød :)

Anonymous poster hash: 19a4f...354

Videoannonse
Annonse
Gjest Carressa
Skrevet

Jeg ville levert den tilbake hvis jeg var deg. Det skal ikke se skittent ut uansett hvor mye eller lite du legger. Siden du allerede tviler på den med gul undertone blir det neppe noe bedre tenker jeg:) foundation skal "smelte" inn i huden og knapt være synlig.

Skrevet

Jeg kler kalde farger på hår og klær, men jeg må ha varm foundation med litt gule undertoner.

Skrevet

OM den såg skitten ut leverer du han tilbake, det er lett.

Å finne rett farge derimot er ikkje så lett. Sjølv har eg gultona hud, men kald... Eg ville gått attende til den som har funka før, og så heller brukt Temptalia til å søkje opp dupes.

Skrevet

Kjære vene, for ei artig dame du har møtt på :/

Ikke bruk foundation med gul undertone om du har rosa undertone nei, det blir totalt kræsj. Hold deg til den kalde tonen du. Synd hun ikke innså at hun hadde gjort feil.

Skrevet

Synes kicks-butikken har helt forferdelig dårlig lys og det påvirker jo åssen en blir seende ut. Så jeg pleier å be om å få en prøve av den aktuelle foundation og ta den på og se meg i dagslys. Etterpåklokskap kanskje om du ikke får levert den tilbake.

Anonymous poster hash: c2ce6...8a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...