Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2004 #1 Skrevet 29. juli 2004 Hallo Jeg har langt hår og pleier å farge eller stripe det litt lysere enn det det er fra før. Men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre nå. Hvis jeg farger det vises etterveksten så fort synes jeg. Er det bedre å stripe det?
Gjest Ethereal Skrevet 29. juli 2004 #2 Skrevet 29. juli 2004 Farging er i hvertfall mer skånsomt for håret enn striping, og det bør du også ta i betraktning, siden langt hår kan ha en tendens til å bli slitt fort. Og hvis det blir slitt, er det egentlig bare saksa som hjelper... Kan ikke du ta fargestriper i ulike farger, og få frisøren til å legge de litt "ujevnt" inn i håret, og ikke etter en spesiell skill, slik at ikke etterveksten blir fullt så synlig?
Gjest gloria Skrevet 29. juli 2004 #4 Skrevet 29. juli 2004 Striping ser i alle fall mer naturlig ut.
Gjest Ethereal Skrevet 29. juli 2004 #5 Skrevet 29. juli 2004 Striping ser i alle fall mer naturlig ut. Ikke nødvendigvis; du kan farge håret lysere også, og det er vel det gjesten her mener.
Gjest gloria Skrevet 29. juli 2004 #6 Skrevet 29. juli 2004 Ikke nødvendigvis; du kan farge håret lysere også, og det er vel det gjesten her mener. Det er godt mulig. Er kanskje bare jeg som har hatt uheldige erfaringer med farging av hår. Bare ikke gjør det hjemme (kanskje unødvendig å nevne i det hele tatt..)
Gjest Ethereal Skrevet 29. juli 2004 #7 Skrevet 29. juli 2004 Frisøren min har kjeftet meg huden full fordi jeg hele tiden farget håret hjemme. Hun sier det blir mer slitt av hjemmefarging enn av farging hos frisør. Muligens har hun rett, for det siste året har jeg farget OG stripet hos frisør, og håret mitt er hverken tørt eller slitt. Men det er så inni granskauen dyrt
Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2004 #8 Skrevet 29. juli 2004 Lyse striper kan være veldig vanskelig å vedlikeholde. Farger du håret selv bør du holde deg til farging. Og helfarget hår behøver ikke se unaturlig ut, med mindre du velger en nyanse som er unaturlig for hudtonen din. Bare ikke velg sånne stripe-kits (som L'oreal expert!). Flere venninner har prøvd dem, og de endte opp med oransje, ujevne striper og dyre frisørbesøk dagen etter for å rette opp skadene.Om du skal bruke slike kits bør du være innmari nøyaktig, og helst ha en venninne til hjelp. Etter å ha farget håret både selv og hos frisør i flere år har jeg lært min lekse: Farging er tryggest og best hos frisør. Det koster litt ekstra, men det er verdt det.
missfidget Skrevet 29. juli 2004 #9 Skrevet 29. juli 2004 Hallo Jeg har langt hår og pleier å farge eller stripe det litt lysere enn det det er fra før. Men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre nå. Hvis jeg farger det vises etterveksten så fort synes jeg. Er det bedre å stripe det? Jeg tar en bunnfarger, og en highlight og en lowlight, vet ikke hva det heter i norsk, men det er to farger som kompliment hverande i to forskellige nyanser. Har alltid vært veldig fornøyde!
Lillebi Skrevet 29. juli 2004 #10 Skrevet 29. juli 2004 Jeg ville stripet det. Det går an å velge å stripe det ikke så mye lysere enn håret ellers.. Lysfarging er et godt alternativ dersom du ikke vil bleke det totalt hvitt!
Gjest Anonymous Skrevet 30. juli 2004 #11 Skrevet 30. juli 2004 Takk for mange gode svar. Skal høre litt med frisøren i dag. Jeg har ganske lyst hår fra før så dette gjør jeg bare for å få litt mer liv i håret, og fordi jeg blir litt lei av det lange håret som ser akkurat likt ut år etter år. Kanskje striping i en litt mørkere farge enn jeg pleier hadde vært noe. Da vil det vel ikke bli så stort skille som om jeg farger det. Høres også veldig spennende ut med flere farger, men jeg er ganske konservativ så noen store avvik i farger blir det nok ikke. Dessuten er jeg 38 år og vil ikke se ut som en fjortis på topplokket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå