AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 Eksen min, som jeg har ett barn med, gikk fra hverandre for snart to år siden. Dette blir vår andre jul sammen etter bruddet, og vi feirer sammen for barnets skyld. (Jeg gikk fra han.) Til daglig har vi lite kontakt, snakker kun når vi må. Jeg har han ganske langt opp i halsen, så jeg orker ikke så mye kontakt, for da blir det fort vanskelig å få han på avstand igjen. Han har enten en tendens til å misoppfatte mye ting som blir sagt eller gjøre èn fjær til ti høns. Vi kan krangle om mye småtteri. Han skal alltid ha siste ordet i en sak, ellers gir han seg ikke. I stad hadde vi en liten krangel igjen. Ganske uskyldig, men eskalerte til det enorme.. Han var innom her å leverte barnet vårt, samt julegaver, og ville på død og liv ta bilde av oss foran juletreet. Jeg gikk i joggebukse, uten sminke å så ut som en dass, så jeg lurte på om det ikke kunne vente i to dager, til vi alle er strigla og fine på julaften.. Neeida, da måtte jeg "skjerpe meg", og tok ett bilde, og han skulle ikke legge det ut på Facebook, men skulle bare det selv. Og jeg understrekte FLERE ganger: dette skal IKKE på Fb. Det var greit. En liten time senere når han er kommet hjem, har han jaggu lagt ut bildet likevel. Jeg ringte han å spurte pent om å slette det. Han vet at jeg ikke liker å legge ut så mye bilder av meg selv jeg heller, så dette burde han respektere. Det er en prinsipp-sak og vi hadde en deal før han dro herfra. Da kom han med en forsvarstale, om at jeg var dum og måtte ikke lage noe stor sak ut av det, og at han kom ikke til å slette det. Jeg trodde jo seriøst at han bare tulla for å gå meg på nervene, så jeg gjorde han oppmerksom på at man faktisk kan anmelde folk for å legge ut bilde av andre uten samtykke. Jeg tror han tok det med blodig alvor og sa "Værsågod! Jeg sletter ikke bildet!" Jeg bare la på.. 5 min senere er fortsatt bildet der. Jeg kommenterte bildet med "Kan du slette bildet? Takk." Da KLIKKET det for han!! Det ramla inn mld på Fb om at jeg var gal i hodet, og alle nå sikkert hadde sett hva jeg skrev, så de trodde sikkert at han var "bitcha mi" som gjorde som jeg sa. Jeg kom til å angre på dette, og jeg kunne dra til helvete, og at han hadde "gjennomskuet spillet mitt" og "nå var det over".. I tillegg kunne jeg pakke sammen gavene hans, så han kunne hente det igjen, også skulle han komme å hentet barnet vårt neste uke.. Han skrev så mye, at jeg orket ikke å svare mer, annet enn at "dette er ikke noe "lage drama av, jeg vil bare ikke ha bilde av meg på nett og det må du bare respektere". Nå har jeg pakket sammen alle gavene han kom med, å venter spent på hva som skjer i morgen. Min mor skal også feire med oss, og hun er informert om hendelsen idag, å håper egentlig at det blir drama i morgen, så vi slipper å feire sammen og å sitte å smile falskt til hverandre hele julaften. Dette er bare episoden idag, men de to siste årene har bestått av mye galskap og det har for det meste gått i at han behandler meg som dritt, sier helt ville ting og truer meg når han er sint, ber aldri om unnskyldning, krever respekt, men gir ikke det samme tilbake, han ser meg som underdanig.. Han er i tillegg ikke av norsk opprinnelse, så det er mye rart som foregår oppi hodet hans hva gjelder respekt, ære osv. Jeg har bodd på krisesenter, lånt meg hytte langt uti gokk en sommer, og bodd hos min mor i vanskelige perioder. Dette er altså ikke en mann man sette seg ned med å ha en fornuftig samtale med. Jeg tenker å legge meg snart og ikke snakke noe mer med han idag, å heller se an i morgen. Det beste hadde jo vært om han ikke var her på julaften, så vi slipper å sitte å leke happy family.. Samtidig er jeg redd om jeg ber han om å hente gavene i morgen, at han vil klikke mer og at det hele vil eskalere enda mer og ødelegge hele jula. Hva skal jeg gjøre? Høres sikkert helt latterlig ut, men dette er altså en mann jeg ikke ser på som helt stabil og som har ett enormt sinne, ellers hadde jeg bare satt ned foten med en gang og ikke funnet meg i sånn oppførsel.. Anonymous poster hash: 92259...533
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Hvorfor er dere venner på facebook i det hele tatt? Dere kan helt tydelig ikke ha et ok forhold. Det virker også litt som at han skal fremstille det som om det er familieidyll selv om det ikke er det? Anonymous poster hash: 12212...97f 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 Du mener vel "bikkja di"... Anonymous poster hash: 1bac1...8c6
Gjest Hummels Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 (endret) Hold deg unna han. Dere kan se hverandre kun når han leverer eller henter barnet, eller du leverer eller henter barnet. Det går ikke alltid så særlig fint når x'er skal feire jul sammen. Ikke gjør det kun pga barnet. Det kan bare bli verre for barnet. Skjønner heller ikke hvorfor dere har kontakt på facebook? Endret 22. desember 2014 av Hummels 2
Invicta Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Seriøst, for ungenes skyld? Jeg tror det er mye bedre for barna om dere holder avstand, virkelig. 20
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #6 Skrevet 22. desember 2014 Rapporter bildet på facebook, så blir det slettet. Det beste for dere er vel sikkert at dere feirer jul hver for dere. Og eventuelt la barnet feire annenhver jul sammen med den ene av dere. Eller at du alene har barnet og lar barnet få se faren under oppsyn. Barn har ikke godt av å vokse opp med en far slik du beskriver. Tror dere trenger å snakke med noen utenforstående om både det ene og andre. Anonymous poster hash: a6443...7b4 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #7 Skrevet 22. desember 2014 Seriøst, for ungenes skyld? Jeg tror det er mye bedre for barna om dere holder avstand, virkelig. Ja, etter denne episoden, er jeg absolutt enig. Han kommer ikke til å be meg om unnskyldning for det idag, så det kommer til å bli anspent om han skal være her på julaften å jeg må sitte å smile og han atter en gang slipper unna. Samtidig er jo redd for å starte ett helvete i morgen, som vil ødelegge resten av jula. TS Anonymous poster hash: 92259...533 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #8 Skrevet 22. desember 2014 Virker som at han skulle fremstille dere som bestevenner på Facebook, men en drittsekk er han! Ta vare på alt skriftlig fra han i tilfelle det blir mer drama og en skikkelig sak, om du da vil at han ikke skal ha samvær med ungen. Han høres ikke ut som en god far, hvordan skal han kunne oppdra en unge i f.eks trassalder og tenårene? Ved å kjefte ungen huden full av bare meningsløs babel og råttne ord? Har han mye samvær? Han vil nok klikke om du sier at han må hente gavene. Du kunne ikke fått en mann du kjenner til å levere gavene til han i morgen? Gjerne en stor mann som kanskje kan virke litt skummel. Også sender du en sms ca samtidig om at han ikke er velkommen på julaften. Låser døren eller eventuelt drar en annen plass og feirer? Om du har vært på krisesenter før pga han så ring politiet om han dukker opp rasende, og nevn det med tisligere krisehjem. Hvorfor feirer dere egentlig jul sammen om han har "sendt" deg på krisehjem før? En glad mamma er og viktig, ikke bare barnet. En god psyke hos deg er viktig for barnet. Han høres så psyko ut at jeg ville prøvd å fått han ut av barnet mitt sitt liv, han kan umulig være en god far. Anonymous poster hash: 7ed23...b4e 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #9 Skrevet 22. desember 2014 Seriøst, for ungenes skyld? Jeg tror det er mye bedre for barna om dere holder avstand, virkelig. Skulle til å si det samme. Er man venner og evner å ha det hyggelig sammen, så kan man feire sammen. Hvis ikke så lar man være - av hensyn til barnet. Tro meg, de oppdager det om det er dårlig stemning. Anonymous poster hash: d9c57...a8e 2
Maleficenta Skrevet 22. desember 2014 #10 Skrevet 22. desember 2014 Håper han ikke oppfører seg slik ovenfor barnet. Er det trygt at han har samvær? 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #11 Skrevet 22. desember 2014 Rapporter bildet på facebook, så blir det slettet. Det beste for dere er vel sikkert at dere feirer jul hver for dere. Og eventuelt la barnet feire annenhver jul sammen med den ene av dere. Eller at du alene har barnet og lar barnet få se faren under oppsyn. Barn har ikke godt av å vokse opp med en far slik du beskriver. Tror dere trenger å snakke med noen utenforstående om både det ene og andre. Anonymous poster hash: a6443...7b4 Han slettet det etter jeg kommenterte det. Jeg mekrer at det er på tide å begynne å feire hver for oss, ja. Til daglig har vi barnet annenhver uke og henter/leverer i barnehagen, så vi ser ikke hverandre så mye, heldigvis. Har prøvd å få time på familievernkontoret mange ganger, men er ingen å snakke med der, med mindre vi kommer begge to. Og da vil jeg helst ha politi-bistand under møtet... For det kommer bare til å gjøre vondt verre å sitte der å prøve å "mekle". Forholdet mellom oss er allerede en "lost case" og kan neppe endres, før han får orden på livet sitt og få rnoe annet å fokusere på enn meg. TS Anonymous poster hash: 92259...533
Maleficenta Skrevet 22. desember 2014 #12 Skrevet 22. desember 2014 Skulle til å si det samme. Er man venner og evner å ha det hyggelig sammen, så kan man feire sammen. Hvis ikke så lar man være - av hensyn til barnet. Tro meg, de oppdager det om det er dårlig stemning. Anonymous poster hash: d9c57...a8e Huff ja. Vedder på at stakkars barnet gruer seg til jul. 1
Gjest Hummels Skrevet 22. desember 2014 #13 Skrevet 22. desember 2014 Rapporter bildet på facebook, så blir det slettet. Det beste for dere er vel sikkert at dere feirer jul hver for dere. Og eventuelt la barnet feire annenhver jul sammen med den ene av dere. Eller at du alene har barnet og lar barnet få se faren under oppsyn. Barn har ikke godt av å vokse opp med en far slik du beskriver. Tror dere trenger å snakke med noen utenforstående om både det ene og andre. Anonymous poster hash: a6443...7b4 Han har da ikke vært voldelig mot noen? Hvorfor i all verden skal mora ha barnet mens han får se det under oppsyn? Pga mødre er viktigst? Jeg hadde da faen blitt irritert jeg også hvis dama ikke kan være på et bilde uten sminke!! Snakk om jåleri!! Giiid jeg ser ikke ut pga jeg ikke har sminke på?? Men det har da ingenting med at han er slem med barnet? Uansett så trenger de ikke ha kontakt bare for å krangle! Det er idioti av begge to! Barnet får det bedre hvis de holder seg borte fra hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #14 Skrevet 22. desember 2014 Han har da ikke vært voldelig mot noen? Hvorfor i all verden skal mora ha barnet mens han får se det under oppsyn? Pga mødre er viktigst? Jeg hadde da faen blitt irritert jeg også hvis dama ikke kan være på et bilde uten sminke!! Snakk om jåleri!! Giiid jeg ser ikke ut pga jeg ikke har sminke på?? Men det har da ingenting med at han er slem med barnet? Uansett så trenger de ikke ha kontakt bare for å krangle! Det er idioti av begge to! Barnet får det bedre hvis de holder seg borte fra hverandre. At hun har måttet bodd skjult fra han på krisehjem og i ødemarka, det fikk du ikke med deg? Krisehjem er ikke vanlig ved samlivsbrudd. Anonymous poster hash: 7ed23...b4e 5
Maleficenta Skrevet 22. desember 2014 #15 Skrevet 22. desember 2014 Han har da ikke vært voldelig mot noen? Hvorfor i all verden skal mora ha barnet mens han får se det under oppsyn? Pga mødre er viktigst? Jeg hadde da faen blitt irritert jeg også hvis dama ikke kan være på et bilde uten sminke!! Snakk om jåleri!! Giiid jeg ser ikke ut pga jeg ikke har sminke på?? Men det har da ingenting med at han er slem med barnet? Uansett så trenger de ikke ha kontakt bare for å krangle! Det er idioti av begge to! Barnet får det bedre hvis de holder seg borte fra hverandre. Hørt om verbal vold? 1
Invicta Skrevet 22. desember 2014 #16 Skrevet 22. desember 2014 (endret) Jeg hadde da faen blitt irritert jeg også hvis dama ikke kan være på et bilde uten sminke!! Snakk om jåleri!! Giiid jeg ser ikke ut pga jeg ikke har sminke på?? Det kan godt hende han er en super pappa, men for mitt vedkommende ringer varselbjellene ganske kraftig når folk ikke evner å styre temperamentet sitt sammen med barn. Å bli irritert fordi andre tar ulike valg enn man selv ville gjort, er helt naturlig, men de fleste av oss klarer likevel å bruke respekt/vanlig folkeskikk og ikke hverken forsøke å bestemme når andre skal figurere på egne bilder eller legge dem ut på nett når man vet det ikke er ønskelig. Endret 22. desember 2014 av Invicta
Gjest Hummels Skrevet 22. desember 2014 #17 Skrevet 22. desember 2014 Han kan ikke være så særlig voldelig når hun vil ha kontakt med han. For barnets skyld er ingen grunn nok. Er han voldelig så hadde hun ikke hatt noe å gjort med han for barnets skyld..
Renate79 Skrevet 23. desember 2014 #19 Skrevet 23. desember 2014 TS jeg synes det høres ut som en god avgjørelse at dere feirer hver for dere fra neste år! :-) Skjønner godt dette året blir utfordrende dersom han ikke henter pakkene, men hvis det er mulig tror jeg at jeg ville vurdert å invitere enda flere til å feire sammen med dere...da er det enda mer grunn til at han må oppføre seg som folk :-) Ang familievernkontoret..dere har rett på å ha separat mekling dersom en av partene krever det (med en grunn). Det at du har bodd på krisesenter ifb med at dere flyttet fra hverandre og at samarbeidet nå har blitt vanskeligere burde telle for å kunne gi dere dette. Dessverre vet jeg mange familievernkontor er veeeldig tilbakeholdne med å gi det likevel. Hvis du bor i Oslo/Akershus så send meg en pm så skal du få kontaktinfo til en mekler som ikke jobber på fam.vernet, men som er dyktig på å sette barnet i fokus og som uten problem gir separat mekling. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #20 Skrevet 23. desember 2014 Han kan ikke være så særlig voldelig når hun vil ha kontakt med han. For barnets skyld er ingen grunn nok. Er han voldelig så hadde hun ikke hatt noe å gjort med han for barnets skyld.. Hadde det bare vært så enkelt ... Anonymous poster hash: 732f4...d45 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå