Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke barn selv, men jobbet med barn som har opplevd foreldre som skiller seg og dertil bygger seg opp et høyt konflikt nivå. Hva er vanlig i juletida? Min bror som er skilt har sitt barn annenhver jul selvsagt og julegaver fra hennes mor og hennes familie får ikke barnet på juleaften, men senere i romjula når hun skal til mor. Og jula hun skal være hos sin mor er det ikke aktuelt at jeg som tante leverer med gave som hun kan åpne på juleaften. Men må det være sånn? Det er jo ikke jeg som har skilt meg med denne mora, og om jeg vil levere en gave til niesen min så er det vel opp til meg? Hva tenker barna om dette? Hva tenker dere?

Hva gjør dere skilte folk m barn? Og hvorfor gjør dere det slik dere har valgt det?

Anonymous poster hash: 16d32...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har annenhvert år, og alle julegavene åpnes der barnet er. Sånn er det for både min sønn og stedatteren min. Konfliktnivået er heldigvis lavt mellom alle og mannen og jeg omgås uten problemer både min og hans eks.

Det er noen unntak for julegavene, siden min sønn flyr dit han feirer jul sammen med pappaen, blir ikke de største gavene sendt med. Men at ungene bare skal ha én julaften, én bursdag osv. er et viktig prinsipp for oss.

• Liker 1
Skrevet

Hos oss feires det annenhver jul, og den forelderen som ikke har barna på juleaften, har de på nyttårsaften. Det var en veldig rolig skilsmisse, så det er ikke noe problem for oss å åpne julegaver fra "den andre familien" på juleaften, selv om vi gjerne venter til romjulen for å åpne med familien vi har fått de fra, bare fordi vi synes det er hyggeligere :)

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk alltid med oss alle gavene til den av forelderen vi skulle feire hos det aktuelle året. Noe annet hadde ikke vært like hyggelig ut.

Tullete ordning de har spør du meg.

Skrevet

Vi fikk alltid med oss alle gavene til den av forelderen vi skulle feire hos det aktuelle året. Noe annet hadde ikke vært like hyggelig ut.

Tullete ordning de har spør du meg.

Det er også min første tanke som slår meg, og at det rein egoisme og at man skal liksom straffe den andre, men det er jo barna det går utover.

TS

Anonymous poster hash: 16d32...81f

Skrevet

Jeg er skilsmissebarn. Ikke barn lenger riktignok. Jeg åpnet pakkene hver for seg ett år. Jeg likte mye bedre å åpne alle gavene på julaften, det er tross alt da man egentlig skal det. Var ikke noe julestemning å sitte å åpne opp pakker sammen med bare en forelder i en nokså vanlig setting. Noe eget å åpne gaver på julaften (syns jeg da)Det er bare egoistisk av foreldrene om man åpner hos den og så hos den. Hvis ikke barnet virkelig vil det da.

Hos oss var det en god del krangling i jula. Klaging om den andre forelder som leverte for sent/tidelig på den og den dagen. All mulig drittslenging om den andre (ikke nødvendigvis om jula) men det kom en del da. En merkelig måte å takle "sorgen" over at den ene ikke kunne være med meg. Som om det var den andres feil....

Nei fysj, godt å være voksen med tanke på det styret der :)

Anonymous poster hash: ccc38...daf
Skrevet

Vi har har også den ordningen at vi har barna annenhver jul og nyttår. Heldigvis er vi begge stort sett enige om det meste og lite konflikter. Jeg er glad for at jeg og min eks mann har en god tone :)

Vi er enige om at ungene kun skal ha en julaften. Den som har de på julaften får med seg alle gavene :) Det er jo mange skilte foreldre vil ha julaften med ungene hvert år og har 2 julaftner. Folk får gjøre som de vil, men jeg er litt uenig i det. Vi vil lære barna våre at det kun er en julaften. Nemlig 24 desember.

Anonymous poster hash: abe70...72b

Skrevet

Vi feirer sammen, alle sammen.

Anonymous poster hash: 48259...7de
Skrevet

Sendte aldri med alle gavene fordi det var mange pakker. Det gikk bra. Vi hadde ikke et perfekt skilsmissefohold, men jula brukte det å gå bra.

Anonymous poster hash: a1d1b...926

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...