Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har i cirka et halvt år hatt problemer med det ene benet mitt. Jeg trener styrke 3 ganger i uken (knebøy og utfall som belaster ben). Det starter som en liten murring når jeg for eksempel satt på gulvet med beina bøyd under meg,altså da jeg satt på leggene. Hvis jeg slappet av i hele kroppen og fikk mye trykk på beina merket jeg det godt i den ene leggen (på baksiden). Og å reise meg og stå var både vondt og gjorde at jeg haltet i ca 10 sekunder.

Nå ca 6 måneder senere er det mye mye verre. Bare å stå oppreist gjør at jeg kan kjenne det øverst i bakside legg. Jeg har funnet ut at det mest sannsynlig dreier seg om gastrocnemius muskelen, og lurer på om noen har noe erfaring med dette? Smerten utarter seg som murring i vanlig stående tilstand og benet er veldig stivt og vondt når jeg reiser meg fra stillinger hvor leggen har vært under press. Jeg har fått time hos fysioterapeut, men ikke før utover nyåret.

På forhånd takk :) (jente i 20-årene)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en overbelastet muskel, evt en menisk som er slitt eller kanskje et leddbånd som sliter?

Gå til fastlegen og få kliniske tester, og stopp med styrketreningen til du er utredet. Kroppen din sier fra, lytt til den!

Anonymous poster hash: bd9dd...aaa
Skrevet

Men er ikke menisken når det er problemer med kneet?

Skrevet

Men er ikke menisken når det er problemer med kneet?

Det kan forplante seg nedover leggen. Har selv rifter i menisken og det verker nedover baksiden av leggen

Skrevet

Hmm.. Typisk kjøpte nettopp en ny måned på treningsstudio i dag... Hva kan gjøres med dette?

Skrevet

Altså kan man behandle sånn type skade/belastning?

Skrevet

Altså kan man behandle sånn type skade/belastning?

Ja, det kan du. Oppsøk en lege og start utredning

Skrevet

Har du blitt bedre av behandling?

Skrevet

Skrevet

Jeg er helt frisk nå, med noen skavanker etter å ha spilt håndball i 15 år. Slitasjeskader er det en haug av, men spiller ikke aktivt håndball lenger, så gidder ikke gjøre noe med det da det ikke plager meg i hverdagen.

Gå til legen din og få hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...