AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 Hvor mye bør en ny dame svelge..? At det må finnes kontakt mellom barnets foreldre er noe man må regne med.. Men føler dere det er naturlig at en 7 åring som er produkt av kjærestens eks og en annen er med på lasset og har samvær på lik linje som partnerens barn?Anonymous poster hash: 31e2a...959 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Så hyggelig med en mann som bryr seg om barn han har hatt i livet sitt. Og som voksent menneske bør du takle det.,Anonymous poster hash: 44fd9...478 22
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 Om han var sammen med eksen i 6 mnd så hadde det vært rart, men om de var sammen lenge så har han vært stefar lenge og da er det bare flott at de har kontakt. Eller mener du at steforeldre skal bryte kontakten med stebarn når det blir budd med mora etter lang tid? Noen barn har faktisk et bedre forhold til sine steforeldre enn sine biologiske. Anonymous poster hash: b2343...7c1 11
Gjest Klaveret Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 Jeg synes det er en fin ting. Mannen hadde jevnlig samvær med eksens datter helt til det dabbet av av seg selv etter 2-3 år.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #5 Skrevet 22. desember 2014 Jeg ville blitt svært skeptisk til en mann hvis han knyttet seg til et ban som stefar, og deretter "dumpet" ungen. Kanskje det betyr at du faktisk har funnet en lojal mann som inngår ordentlige relasjoner og følger dem opp? Anonymous poster hash: 29d40...6d5 22
Tante-Sofie Skrevet 22. desember 2014 #6 Skrevet 22. desember 2014 Det hadde jeg sett på som utelukkende positivt. Om det er hans biologiske barn eller et barn han opplever som "sitt" etter samliv med moren, spiller ingen rolle for meg. Men jeg tenker ikke på barn som "produkter" av noen da, så det er kanskje det som spiller inn. 6
MissPierce Skrevet 22. desember 2014 #7 Skrevet 22. desember 2014 Ville tenkt at dette er en ordentlig omsorgsfull mann 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #8 Skrevet 22. desember 2014 Broren min har 'samvær' med eksen sitt barn. Han henter av og til barnet i barnehagen, tar barnet med på aktiviteter og er sammen med barnet. Nå bodde de sammen fra barnet var 4 måneder og til barnet var nesten 4 år. Bror er veldig glad i barnet og han slutter ikke med det selv om han ikke lengre er sammen med barnets mor. Anonymous poster hash: 14877...fa7 11
Gjest Magdalene Skrevet 22. desember 2014 #9 Skrevet 22. desember 2014 Om han har vært stefar en stund for dette barnet, så er det vel bare bra for dem begge å opprettholde kontakten?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #10 Skrevet 22. desember 2014 Min eks-mann har hatt samvær med mitt særkullsbarn på lik linje som sitt eget barn de ti årene vi har vært skilt. Barnet kjenner ingen annen far, og eksen var hans fars figur. Det samme gjelder hans familie. Min nåværende Mann hadde også hatt samvær med barna om det skulle bli slutt. Man knytter seg til barn man bor sammen med i mange år.Anonymous poster hash: 3f216...71d
Kassiopeia Skrevet 22. desember 2014 #11 Skrevet 22. desember 2014 Jeg har hatt et nærmere forhold til stefaren min enn min biologiske far. Han ble sammen med moren min når jeg var baby. De var av og på i noen år fra jeg var 10 år ca, og var vel fra hverandre i fem år på det lengste. Stefaren min kuttet aldri kontakt med meg. Når jeg var ungdom bodde jeg heller hos stefaren min framfor moren min, og deres biologiske barn bodde hos mamma. Er glad jeg var så heldig å få en så omsorgsfull stefar i livet mitt, som ikke straffet meg med å kutte kontakt bare fordi han og moren min ikke var sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #12 Skrevet 22. desember 2014 En ting er at man kan ha bedre forhold til stefar/mor enn til biologiske foreldre, men hvordan blir det hvis barnet skal ha samvær med både foreldre og ekser av foreldrene? Blir det ikke mye styr om det er 4-5 (eks/ste)foreldre som vil ha samvær? Skjønner at man ikke kutter ut noen som har vært i livet ditt over lengre tid, men Når det er snakk om et par år... Ei hel smørje med ekser, kjærester og biologiske foreldre høres jo utrolig hyggelig ut.Anonymous poster hash: 7f479...ab3 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #13 Skrevet 23. desember 2014 Min eks har samvær med mitt særkullsbarn, vi var sammen fra hun var 3,5 og gikk fra hverandre i sommer, nå er hun 8. Vi har også et barn sammen. Hun har lite kontakt med sin biologiske far. Jeg synes det er flott at de vil holde kontakten, og så lenge begge vil er hun der av og til når han uansett har samvær med minste. Tenker kanskje det er lavere terskel for å ha samvær med eksens barn når man også har barn sammen, men uansett ville det jo vært litt brutalt å bare kutte tvert med det barn man har hatt en nær relasjon til (det gjelder jo ikke i alle forhold, mamma hadde samboer fra jeg var 8-18, vi har nesten ikke hatt kontakt). Anonymous poster hash: fb767...901
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #14 Skrevet 23. desember 2014 Du aner ikke hvor heldig du er som har funnet en slik mann! Mannen min og jeg har nå to barn. Han var tidligere sammen med en dame som hadde ei jente fra før av. De fikk et barn sammen og gikk etterhvert fra hverandre. Min mann hadde søsknene sammen hver gang det var samvær, stilte opp og fulgte opp, han var far for dem begge! Uheldigvis var mor umulig å samarbeide med og fjernet eldste barnet. Tok far rett ut av livet hennes. Det barnet sender hun vekk hver gang den yngste blir plukket opp av far disse dager... Han ønsket sårt å være i deres begge liv, men har jo dessverre ingen rettigheter som kun en stefar. Han ble kalt pappa og bodde med dem i tre år. Mannen min synes enda dette er fryktelig sårt, det er seks år siden. Det er verre med menn som driter i ungene. De skal du passe deg for. Og HVERTFALL ikke få barn med!Anonymous poster hash: c38a5...31a
FriCol Skrevet 23. desember 2014 #15 Skrevet 23. desember 2014 Jeg har masse kontakt med mammas eks. Jeg ser på han som min stefar og det kommer han alltid til å være, det har bare blitt naturlig når han var en så stor del av min oppvekst
MissPierce Skrevet 23. desember 2014 #16 Skrevet 23. desember 2014 Min eks har samvær med mitt særkullsbarn, vi var sammen fra hun var 3,5 og gikk fra hverandre i sommer, nå er hun 8. Vi har også et barn sammen. Hun har lite kontakt med sin biologiske far. Jeg synes det er flott at de vil holde kontakten, og så lenge begge vil er hun der av og til når han uansett har samvær med minste. Tenker kanskje det er lavere terskel for å ha samvær med eksens barn når man også har barn sammen, men uansett ville det jo vært litt brutalt å bare kutte tvert med det barn man har hatt en nær relasjon til (det gjelder jo ikke i alle forhold, mamma hadde samboer fra jeg var 8-18, vi har nesten ikke hatt kontakt). Anonymous poster hash: fb767...901 Synes det er veldig flott av dere Ville trodd at det hadde blitt sårt for barnet som da har lite kontakt med den bioligiske faren, og også miste stefaren sin. Man blir jo glad i disse barna, selv om det ikke er ens egene biologisk
Biloba Skrevet 23. desember 2014 #17 Skrevet 23. desember 2014 Hvor mye bør en ny dame svelge..? At det må finnes kontakt mellom barnets foreldre er noe man må regne med.. Men føler dere det er naturlig at en 7 åring som er produkt av kjærestens eks og en annen er med på lasset og har samvær på lik linje som partnerens barn?Anonymous poster hash: 31e2a...959 Barnet er bare 7 år og har yngre søsken som er barn av stefar. Stefar kom da sannsynlig tidlig inn i barnets liv, og barnets mor og stefar har sammen lagt opp til at eldste barnet skulle knytte familiebånd til stefar, vel? Når mannen din ønsker å fortsette å følge opp denne relasjonen, vil du virkelig ha på deg å avvise et søsken til din manns barn, som har vokst opp med å se på ham som en far? 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #18 Skrevet 24. desember 2014 Barnet er bare 7 år og har yngre søsken som er barn av stefar. Stefar kom da sannsynlig tidlig inn i barnets liv, og barnets mor og stefar har sammen lagt opp til at eldste barnet skulle knytte familiebånd til stefar, vel? Når mannen din ønsker å fortsette å følge opp denne relasjonen, vil du virkelig ha på deg å avvise et søsken til din manns barn, som har vokst opp med å se på ham som en far? Er ikke mannen min .. Bare en jeg som er interessert i meg, og som jeg vurderer som kjæreste.. I utgangspunktet styrer jeg unna menn m barn , fordi jeg hater at det er så mye kontakt m eksen.. Og når det nå var snakk om eks-stebarn, da syns jeg det blir overdreven/ unødvendig kontakt .. Så tenkte bare å høre hva folk tenker..Anonymous poster hash: 31e2a...959
Biloba Skrevet 24. desember 2014 #19 Skrevet 24. desember 2014 Er ikke mannen min .. Bare en jeg som er interessert i meg, og som jeg vurderer som kjæreste.. I utgangspunktet styrer jeg unna menn m barn , fordi jeg hater at det er så mye kontakt m eksen.. Og når det nå var snakk om eks-stebarn, da syns jeg det blir overdreven/ unødvendig kontakt .. Så tenkte bare å høre hva folk tenker..Anonymous poster hash: 31e2a...959 Kontakten med eksen blir vel ganske lik, så lenge de har ett eller flere fellesbarn. Men det er nok lurt å merke seg om samarbeidet med eksen er godt, dårlig eller overdrevet tett før du bestemmer deg for noe. 2
Timseh Skrevet 24. desember 2014 #20 Skrevet 24. desember 2014 Finn deg i det. Her hadde også bf samvær med stesønn (hans biologiske unge) og storebroren til barnet hans (som var biomor og en annen mann sitt barn). Helt normalt for min del. Nå er gutten snart 20, men vi gir han gaver og de treffes i ny og ne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå