Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var begge barna blitt syke da. En med omgangssyke, og en med halsbetennelse...

Vi hadde planlagt å være hos andre i jula, men hva ville dere gjort i denne situasjonen?
Jeg må jo antakelig ut og skynde meg å få tak i julemat selv, for jeg vet innerst inne at det er best å holde seg hjemme. Særlig med denne omgangssyka som kan være smittsom da også.
Men jeg vil bare forsikre meg om hva dere andre ville gjort? Jeg må ut og handle med hastverk nå i kveld hvis vi skal bli hjemme! :(

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

SELVFØLGELIG blir dere hjemme

Anonymous poster hash: 995c3...c24
  • Liker 23
Skrevet

SELVFØLGELIG blir dere hjemme

Anonymous poster hash: 995c3...c24

Ja... Som jeg tenkte. Takk for bekreftelse :)

Skrevet

Så var begge barna blitt syke da. En med omgangssyke, og en med halsbetennelse...

Vi hadde planlagt å være hos andre i jula, men hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Jeg må jo antakelig ut og skynde meg å få tak i julemat selv, for jeg vet innerst inne at det er best å holde seg hjemme. Særlig med denne omgangssyka som kan være smittsom da også.

Men jeg vil bare forsikre meg om hva dere andre ville gjort? Jeg må ut og handle med hastverk nå i kveld hvis vi skal bli hjemme! :(

Ville nok blitt hjemme da det er veldig smittsomt med omgangssyke. Ønsker dere god jul og god bedring :)

Anonymous poster hash: 61c72...532

Skrevet

Hold dere hjemme!

Ingen vil ha gjester som bringer med seg omgangsyken i julegave..... ungen bør holdes hjemme i 48 timer etter siste runde med oppkast, og det er i tillegg stor risiko for at dere andre i familien får det også siden det er supersmittsomt.

Hoff, stakkars dere, spysjuka er noe av det verste! Også rett før jul da...

• Liker 5
Skrevet

En ting er smittsomt, men jeg tenker mer på at ungene er syke. Da er det slitsomt å være borte da, mye bedre hjemme med ro og fred rundt seg. Og, kort vei til senga, når man er sliten og trøtt.

• Liker 8
Skrevet

Er nok best å holde seg hjemme :)

Smittsomt, og vil du ha skylda for at de andrde ligger sjuke sene i jula/nyttårsaften?

Godt poeng med ro rundt de syke også.

• Liker 2
Skrevet

Takk for alle svar :)
Nå har jeg vært ute å handlet inn stor gryte siden jeg enda ikke har hatt behov for en som kunne brukes på induksjonstopp, pinnekjøtt, og ribbe. Alle er informert om at vi ikke kommer, og ingen ville komme hit heller logisk nok.
Så da blir det hjemmejul på oss. Den av oss som er friskest på juleaften får hente gaver hos dem vi skulle være hos, så får vi gjøre litt ekstra koselig for barna her hjemme.

Skrevet

Barna med omgangssyke og halsevondt i dag, de voksne med en eller begge deler om noen dager, er jeg redd.

Ikke utsett andre for smitte om du kan unngå det.

Anonymous poster hash: 86aa1...f35

Skrevet

Nei, jeg vet det. Men det her kom så veldig i siste liten at det ble nesten litt panikktilstander :) hehe
Søstre, svigerinner og svigerforeldre og foreldre er informert og de forstod det veldig godt :)

Skrevet

Tror nok ungene vil ha det best med å være hjemme ja. Mye mer ro for barna slik.

Dere får nok en koselig jul likevel! Kos dere!

Skrevet

Halsbetennelse hadde ikke brydd meg, men hadde blitt lei og irritert om gjester kom med barn som ennå var smittsomme med omgangssyke. Hold dere hjemme ja.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Når man har omgangssyke blir man hjemme.

God bedring til barna! :hug:

Skrevet

Herregud! Du har to barn men enda vet du ikke at man skal holde seg hjemme når man er syk. "jeg må bare få en bekreftelse fra andre på KG" Visse ting bør voksne folk vite! Det er ikke verdens ende å handle litt mat for seg selv og sin syke familie. Lær det en gang for alle: Vanlig folkeskikk er at du holder dine viruser og bakterier for dere selv.

Anonymous poster hash: e2e5d...bfa
  • Liker 4
Skrevet

Herregud! Du har to barn men enda vet du ikke at man skal holde seg hjemme når man er syk. "jeg må bare få en bekreftelse fra andre på KG" Visse ting bør voksne folk vite! Det er ikke verdens ende å handle litt mat for seg selv og sin syke familie. Lær det en gang for alle: Vanlig folkeskikk er at du holder dine viruser og bakterier for dere selv.

"Og jeg har ikke annet å gjøre enn å svare sarkastisk på andre sitt innlegg her på KG!" :nei:

Alle vet når julenissen snart kommer så kommer Noroviruset i forvegen, så vil tro de som skulle være verter bare blir gald for at dere holder dere hjemme så lenge det er smitte. Husk det skal gå 48 timer siden sist symptom før barn skal i barnehagen igjen, jeg liker å si det samme gjelder å dra på besøk jeg da. Og sorry for å si det, men resten av familien bør og være forbredt på litt :kvalm: .

Men dette vet du så bare dumt at jeg sitter å skriver i det lange og det brede.. God bedring til barna og tvi tvi til foreldre, håper dere slipper unna! Gledelig jul! :nissevink:

• Liker 3
Skrevet

Takk for alle svar :)

Nå har jeg vært ute å handlet inn stor gryte siden jeg enda ikke har hatt behov for en som kunne brukes på induksjonstopp, pinnekjøtt, og ribbe. Alle er informert om at vi ikke kommer, og ingen ville komme hit heller logisk nok.

Så da blir det hjemmejul på oss. Den av oss som er friskest på juleaften får hente gaver hos dem vi skulle være hos, så får vi gjøre litt ekstra koselig for barna her hjemme.

:hug:

Si meg, leste du ikke hovedinnlegget? Les det igjen.

Det var nok bare litt leit at dette kom rett før julaften og som gjør at de må kansellere planene. Du trenger ikke å være spydig. Slik det fremgår av HI skriver hun jo at hun vet innerst inne at de må holde seg hjemme.

Anonymous poster hash: 2af79...740

• Liker 2
Skrevet

Om jeg trigget noe hos deg på en allerede dårlig dag så beklager jeg på det sterkeste. Det var ikke meningen :)

Håper du får en fin jul, og at denne dagen er bedre :)

God jul, og godt nyttår :)

• Liker 1
Skrevet

"Og jeg har ikke annet å gjøre enn å svare sarkastisk på andre sitt innlegg her på KG!" :nei:

Alle vet når julenissen snart kommer så kommer Noroviruset i forvegen, så vil tro de som skulle være verter bare blir gald for at dere holder dere hjemme så lenge det er smitte. Husk det skal gå 48 timer siden sist symptom før barn skal i barnehagen igjen, jeg liker å si det samme gjelder å dra på besøk jeg da. Og sorry for å si det, men resten av familien bør og være forbredt på litt :kvalm: .

Men dette vet du så bare dumt at jeg sitter å skriver i det lange og det brede.. God bedring til barna og tvi tvi til foreldre, håper dere slipper unna! Gledelig jul! :nissevink:

I dag er formen deres mye bedre. Jenta har nå rennende øyne og rennende nese, og det pleier å være et tegn på bedring i forhold til den såre halsen hennes :)

Gutten har ikke kastet opp i dag, men de er veldig instilte på å være hjemme. De har lagt gavene under treet i dag, og vi har kost oss med litt julefilmer.

Og ja, jeg vet at det bare er slik det er. Man er da ikke helt dum heller etter 8 år med barnehagebarn ;)

Eneste grunnen til at jeg spurte her var fordi at jeg visste at det ble hjemmejul, men at det kanskje kunne løses på en måte. Aldri godt å si hvordan andre har løst slike situasjoner.

Men som sagt i går så ble det til at jeg skyndtet meg ut og kjøpte middager selv, og ny gryte til og med siden den store gryta vår ikke kan brukes til induksjonstopp.

Men nå begynner alt å bli klart :)

Skrevet

I dag er formen deres mye bedre. Jenta har nå rennende øyne og rennende nese, og det pleier å være et tegn på bedring i forhold til den såre halsen hennes :)

Gutten har ikke kastet opp i dag, men de er veldig instilte på å være hjemme. De har lagt gavene under treet i dag, og vi har kost oss med litt julefilmer.

Og ja, jeg vet at det bare er slik det er. Man er da ikke helt dum heller etter 8 år med barnehagebarn ;)

Eneste grunnen til at jeg spurte her var fordi at jeg visste at det ble hjemmejul, men at det kanskje kunne løses på en måte. Aldri godt å si hvordan andre har løst slike situasjoner.

Men som sagt i går så ble det til at jeg skyndtet meg ut og kjøpte middager selv, og ny gryte til og med siden den store gryta vår ikke kan brukes til induksjonstopp.

Men nå begynner alt å bli klart :)

Håper dere fikk en fin jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...