Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har IKM i morgen, og testet negativt med en billigtest i dag. Vi spiser alltid rakfisk lille julaften, og nå er jeg redd jeg havner i en situasjon der jeg får negativ test i morgen også, men heller ikke får TR. Rakfisk er jo sikkert noe av det aller verste man kan få i seg som gravid... Samtidig kan jeg ikke be om å få annen mat uten å røpe hvorfor. Hadde jeg nå bare vært fått positiv i morgen hadde det vært ok (bare nærmeste familie), men orker ikke å involvere dem i at vi prøver.

Jeg vet hvilken dag jeg hadde EL, men siden dette bare er andre syklus etter pilleslutt kan jeg jo ikke stole helt på IKM. Men EL kom som en klokke den dagen den skulle, så kan ikke være langt unna..

Ville dere spist hvis testen i morgen også er negativ? Jeg har en cb med ukesindikator jeg tenkte ta i morgen, den er vel mer sensitiv enn en strimmel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor farlig er rakfisk? Serveres det annen type mat samtidig? Noe du kan spise uten at det blir så synlig at du ikke tar rakfisk?

Jeg tror jeg ville holdt meg vekk fra mat som kan skade hvis sjansen for graviditet er der.

Skrevet

Hvor mange dager er det siden eggløsning da?

Anonymous poster hash: 8988b...3ba
Skrevet

14 dpo.

Rakfisk har vel fare for både botulisme og listeria, mye mer enn feks spekemat vil jeg tro. Hjelper jo ikke å bare spise litt heller, hvis det er listeria i spiller jo ikke mengden noen rolle. Og det er kun rakfisk med tilbehør som serveres, kommer meg nok ikke unna med å bare putte løk og rømme i lefsa akkurat... :(

Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det.

Anonymous poster hash: c1484...e57
Skrevet

Negativ test 14 DPO - Jeg ville gjort det! Sannsynligheten for at det likevel skal være graviditet der er liten. Sjansen for å få infeksjon av rakfisken er også liten. Du gjør jo ditt valg, men synes det er kjipt etter laang tid som prøver å sitte og angre på at jeg ikke drakk vin på fest, ikke spiste sushi, ikke spiste spekemat i DPO-land.

Anonymous poster hash: fe84d...e82
Skrevet

Negativ test og magen murrer som om mensen er på vei, så tror jeg tar sjansen. Håper bare veldig på et synlig tegn på TR før jeg spiser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...