AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #1 Skrevet 22. desember 2014 Jeg bare fikser det ikke. Dette gjelder også barn jeg er i slekt med, og mitt søskens barn. Jeg sier ikke at det er synd på meg, men mitt søsken forstår det ikke og blir skikkelig sint. Nå kommer julen, som selvsagt er en familie-greie, så da må man tilpasse høytiden(e) omkring barna. Selvsagt skal man gjøre det til en viss grad, herregud, men i så stor grad som familien planlegger å gjøre i år... Mistenker at mitt søsken blir svært fornærmet om jeg velger å feire voksenjul sammen med kjæresten og hans familie. Det er bare det at jeg ELSKER voksenjul, hvor man ikke bryr seg om gaver, alle spiser god mat, god vin og nyter hverandres selskap. Anonymous poster hash: 65a6e...923 2
Pipzky Skrevet 22. desember 2014 #2 Skrevet 22. desember 2014 Alle er forskjellige. Er ikke alle som liker barn. Er og mange som ikke klarer å forholde seg til andre barn før de får sine egne. Det er ikke sikkert at de klarer det da heller... Om hun ikke forstår så er det hennes problem, ikke ditt.
Gjest Sitrondrops Skrevet 22. desember 2014 #3 Skrevet 22. desember 2014 Kan jeg spørre hvor gammel du er?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #4 Skrevet 22. desember 2014 Hva er egentlig problemet? Jeg syns det vitner om manglende folkeskikk og empati å komme med en sånn uttalelse. Selv om man ikke liker barn er det høflig å behandle dem pent. Det betyr å anerkjenne at de er til stede (hei holder i massevis) og generelt bare være hyggelig. Det gjelder barn og det gjelder andre mennesker man kanskje ikke egentlig er så begeistret for. Du trenger ikke like folk for å behandle dem som folk. Ja, det kan være mye mer lyd i barn og uforutsigbar oppførsel, men de er tross alt i en læringsfase. Jeg var aldri særlig barnekjær før jeg fikk barn selv, men jeg har alltid behandlet dem med respekt. Særlig tantebarn, som tross alt er familie. Det har jeg igjen for nå ved at jeg har et godt forhold til dem nå selv om de er nesten voksne.Anonymous poster hash: 042e4...4ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå