Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg finner det litt merkelig at Islam er kjent som fredens religion.

Selv er det ingen annen religion jeg forbinder mer med krig, terrorisme og ondskap. Hver eneste dag er det flere nyheter om den slags i forbindelse med muslimer.

Det er ikke ønskelig å skjære dem alle under en og samme kam, men noe må da være alvorlig galt med religionen, når så mange av religionens tilhengere velger å ty til ulovlige handlinger så ofte; voldtekt, tyveri, terrorisme, drap og lignende.

Hvordan kan det ha seg at "fredens religion" er fylt med så mye helvete?

Anonymous poster hash: b1a9c...c35
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er da ikke "kjent som fredens religion". Det er et kallenavn særlig brukt av en del muslimske organisasjoner, ikke noen allment akseptert beskrivelse av religionen. Ser ikke noe rart i at man omtaler egen religion på den måten, selv om det åpenbart bare er en floskel uten særlig rot i virkeligheten.

Utover det tror jeg ikke jeg orker enda en runde med debatt om islam, det er så mange av dem her inne hver eneste dag. Jada, det er fort et misvisende begrep, men så er det heller ikke noe mange kaller islam.

Anonymous poster hash: d55b3...813
  • Liker 3
Skrevet

Problemet med religion er at skrifter skal tolkes i hytt og pine og alle som tolker har forskjellig oppfatning av tolkningen. Terroristene i IS mener de er riktige og så har du de norske som mener de tolker den riktig. Tolkninger på kryss og tvers, men fellestrekket er at alle samler seg bak f.eks denne Koranen og støtter den. Jeg kunne ALDRI vært tilhenger og støttet en bok som Koranen når det er så mange som mener at den er riktig men likevel tolker den helt feil og rart. De vrir og vender på setninger for å få det til å passe med vitenskapen, og det er bare kvalmt.

Og mer om Islam og Koranen. Hater at kriminelle menn mener at de så lettt kan tilgives av Allah når den dag kommer. Koranen tillater barneekteskap og voldtekt og vold. Koranen er(når jeg først skriver om islam) ikke noe annet enn vås. Noen greie leveregler er det jo, men totaltsett er det en ubrukelig bok som ikke passer inn i dagens samfunn. Den er utgått på dato, rett og slett!

Dette er neppe et bra svar til hovedinnlegget, men må få blåst ut litt her sånn!

• Liker 1
Skrevet

Begrepet "fredens religion" er fasaden, det er det man hamrer i bordet ved enhver anledning . Det er noe med å se på hvilke handlinger denne "religionen" fører til .

Ideologi er vel mer dekkende for islam. Og bak dette skjuler det seg et utall maktsyke galinger verden over etter min mening.

Fred er noe hvert enkelt menneske er pliktet til å sørge for , et hvert individ . Og ethvert individ er ansvarlige for de handlinger de utfører .

• Liker 3
Skrevet

alle religioner er fredelige, det er bare mennesker som er psykopater. Islam er fredelig, muslimer er psykopater.

Anonymous poster hash: 66f1a...d9b
Skrevet

Ingen religioner er fredelige . De er alle maktsystemer designet for at enkelte grupper skal få verdslig makt ved bruk av overtro.

• Liker 4
Gjest Marsvinet
Skrevet

Ingen "misjonerende religion", altså en religion som ønsker å spre seg, kan noen gang bli fredelig.

Skrevet

Ingen religioner er i bunn og grunn fredelige.

Anonymous poster hash: a6b22...1d9
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...