Gå til innhold

Trenger råd - møtte en på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg møtte en person på nettet og vi har utvekslet mange meldinger i det siste og prøvd å bli kjent med hverandre. Nå lurer jeg på om det er riktig å treffe vedkommende i virkeligheten?

Har egentlig aldri datet en person som jeg møtt på nettet, så det er utenfor komfortsonen. Lurer på om noen andre har vært borti samme situasjon, og hvordan har de håndtert dette?

Ser frem til gode råd.

På forhånd takk.

Anonymous poster hash: c89bf...75b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du om det er riktig å møte han i virkeligheten?

Kanskje jeg er litt treg i nøtten men jeg forstod ikke hva du mente...

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Om det føles riktig, så møt han! :)

Anonymous poster hash: 74ae9...42a
Skrevet

Så lenge dere møres på et offentlig sted, kjør på.

Anonymous poster hash: d5dd4...310
  • Liker 2
Skrevet

Er jo bare å møtes! Ikke lurt å vente for lenge, bygge opp forventninger osv. Bare å møtes og bli ferdig med det, og se om det er noe kjemi der i "virkeligheten".

Men ja, ta det offentlig først.

Anonymous poster hash: df6a5...70d
Skrevet

Hei,

jeg møtte en person på nettet og vi har utvekslet mange meldinger i det siste og prøvd å bli kjent med hverandre. Nå lurer jeg på om det er riktig å treffe vedkommende i virkeligheten?

Har egentlig aldri datet en person som jeg møtt på nettet, så det er utenfor komfortsonen. Lurer på om noen andre har vært borti samme situasjon, og hvordan har de håndtert dette?

Ser frem til gode råd.

På forhånd takk.

Det kan kanskje være lurt å vente litt med å møtes, slik at dere blir litt bedre kjent først.

Når dere avtaler å møtes er det lurt å gjøre det på et offentlig sted. Gjerne en kafe eller annet sted det er greit å forlate om du fort finner ut at dette ikke har noe for seg. Ikke skru opp forventningene; det er lett å bli skuffet, og forsøk å ikke dømme etter utseendet.

Skrevet

Det kan kanskje være lurt å vente litt med å møtes, slik at dere blir litt bedre kjent først.

For noe vås. Det lureste er å finne ut av ting tidlig. Å skrive til hverandre dødslenge og så går møtet i virkeligheten dårlig, det vil jo bare være bortkastet tid for begge.

Anonymous poster hash: df6a5...70d

• Liker 1
Gjest Jon blund
Skrevet

Hei,

Ser frem til gode råd.

På forhånd takk.

Er ikke så skummelt som du tror. Det pleier som regel å gå veldig fint. Men er ikke alltid å anbefale å møtes oppe hos en både for deg og den andre parten sin skyld. Bli heler kjent et sted ute og føles det naturlig ta det videre.

Men føler du at du kjenner personen veldig godt og han virker som en god person og du stoler på den så kan du egentlig avtale hva enn du vil. Som regel er de greie hvis de virker som det=).

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvis dere er sånn greit jevngamle (altså ikke at han er 50 og du er 17), dere har en god tone i dialogen og mener at det er verd å møtes så gjør dere det.

Skrevet

Jeg har møtt flere, alle gangene har vi møttes hjemme hos en av oss. Aldri møtt på noen problem rundt det. Eneste er at jeg sier i fra til noen om hvor jeg drar, sånn i tilfelle;)

Anonymous poster hash: 530bc...fdc

Gjest RompeRusk
Skrevet

Har aldri skjønt problemet jeg.

En seriemorder/voldtektsmann kan du møte i virkeligheten også, for å sette det på Spissen.

Bare møt han på et offentlig sted første gang for å være sikker på at han egentlig ikke er en 60 år gammel gris eller noe

Skrevet

Tusen takk for gode råd, men jeg lurer på om når man møter en fremmed for første gang etter avtale på nettet, hvordan skal man gå fram for å holde en god dialog?

Hvem er det som betaler for kaffen, kan man ta lunch date eller spise middag sammen første gang?

ser frem til avklaring rundt dette.

På forhånd takk.

Gjest Jon blund
Skrevet

Tusen takk for gode råd, men jeg lurer på om når man møter en fremmed for første gang etter avtale på nettet, hvordan skal man gå fram for å holde en god dialog?

Hvem er det som betaler for kaffen, kan man ta lunch date eller spise middag sammen første gang?

På forhånd takk.

Jeg betaler stort sett alltid uansett. Men det er jo litt individuelt, noen vil ikke at de skal betales for og andre vil. Det merker du. Tror heler ikke du trenger å bekymre deg for den sosiale biten. Det kommer til å gå bra. Gjør alltid det som regel

Skrevet

På forhånd takk.

Jeg ville tilbudt meg å betale halve regningen. Jeg ville foretrukket kaffe ved første møte, middag føles hakket mer seriøst og kan være en lidelse om man fort finner ut at det ikke har noe for seg.

Gjest Lille-pus
Skrevet

På forhånd takk.

Det finnes ikke en bestemt 'fasit' på hva man gjør, hvem som betaler for 2 kopper kaffe eller hva man kan spise, så å spørre om avklaringer fungerer egentlig ikke.

Dere er jo to individuelle mennesker, ingen av oss kjenner dere eller vet hva dere har av felles interesser.

Jeg synes ofte det er slik at en mann ønsker å være litt gentleman og henter to kaffe, - så kan jeg ta de to neste om vi har lyst på en kopp til.

Middag kan være veldig hyggelig.... veldig hyggelig... forutsatt at begge evner å bruke sine sosiale antenner.

Lunchdate? Hvorfor ikke.

Uansett er det jo dialogen som bestemmer, og det er dere som skal møtes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...