AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 #21 Skrevet 22. desember 2014 Jeg synes du er heldig jeg da. Her vil verken far eller bonusbarna mine ha noe alene tid, de er rundt meg hele tiden og om ikke jeg er hjemme er det katastrofe, så vær glad de har litt alenetid selv om det er litt sårt. Det er godt for barna :-)Anonymous poster hash: 5dadf...c00
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #22 Skrevet 23. desember 2014 Forstår jeg deg rett hvis det var slik at både du og mannen var på jobb på samme sted og så dro mannen hjem og spiste lunsj med barna i deres hus? Uten å informere deg? Hvis det er slik så skjønner jeg skuffelsen. Mannen burde jo iallefall kunne si ifra og komme med en begrunnelse for hvorfor de vil ha denne lunsjen alene. For selv om de har hatt tid alene så kan det hende at denne lunsjen var spesiell for de. Av og til trenger man tid kun med bioforeldre selv om nye partnere stiller opp. Merker det selv, jeg har godt forhold til mors samboer, men av og til trenger jeg litt alenetid.Anonymous poster hash: e6f54...37f 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #23 Skrevet 23. desember 2014 Jeg synes dette blir for dumt. Jeg er svært glad i min stefar, han har vært i bildet i ti år nå. Jeg synes det er kjempekoselig å tilbringe tid med min mor og min stefar. Det forandrer ikke at jeg noen ganger ønsker å tilbringe tid med kun min mor. Anonymous poster hash: 3e249...a42 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #24 Skrevet 23. desember 2014 Mine stebarn hadde aldri gjort det. Det som kan skje er at de kanskje glemmer pappa, men ikke meg hehe. De to siste ukene har jeg fått en haug med kort og hjemmelaget pynt, gaver som de har laget til meg på skolen og barnehagen. Mannen har fått 1 kort. Du har laget en koselig dag og hva med det da ? Vi har gjort det i alle årene der barna er hos moren i julen. De har ikke gjort det med vilje. Det ble bare sånn...litt ekstra kos med pappaen sin. Si bare at du ønsker å være med neste gang Tingen er at du oppfører deg som et barn selv og nesten angrer at du laget en fin dag for barna. Angrer for at du ikke brukte den tiden på datteren din ? Skjønner ikke helt tankegangen, sorry. Anonymous poster hash: 69759...e7e 2
Hulderen Skrevet 23. desember 2014 #25 Skrevet 23. desember 2014 I går jobbet jeg rææva av meg hele dagen for å få til en fin og minnerik minijulaften for bonusbarna mine som skal være hos moren i julen. I dag planlegger far at de skal lage julelunsj til han. Jeg får kun en snap mens jeg sitter på kontoret (hvor min mann også jobber) om hvor koselig de har det. Kjempekoselig! Anonymous poster hash: bf41f...4fd Var det ikke bra at du fikk en snap da? At de tenker på deg? Hyggelig at de får en fin stund før barna skal til sin mor? 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #26 Skrevet 23. desember 2014 Hvem var det viktig for å lage denne "minijulaften" som du åpenbart styrte så voldsomt med? Deg eller ungene? Og hvis det var deg - hvorfor ikke vente med å lage minijulaften til ungene kommer tilbake etter å ha hatt "ekte" julaften hos mor? Regner med at ungene er annethvert år hos mor og far og at det er bytte en eller annen dag i romjula. Jeg syns nemlig det er litt ego av stemor/far (eller mor/stefar) å stelle i stand minijulaften FØR barna skal ha den ekte julaften hos den andre foreldern. For meg smaker det litt av å markere at "vår julaften er bedre" og ta vekk litt av "magien" ved selve julaften. En annen sak er jo det klassiske: hvorfor har DU - som er barnas stemor - laget sånn voldsomt styr, hvorfor tar ikke far det ansvaret, dersom det er så viktig å ha denne feiringen før de reiser til mor? De greier jo åpenbart å lage istand en julelunsj uten at du styrer og ståker, og da tenker jeg at du nok gjør dette mer for din del enn for deres del. At du burde blitt invitert er jeg forsåvidt helt enig i - men som andre har sagt: kan være fint for ungene å få alenetid med sin far. Anonymous poster hash: fb114...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2014 #27 Skrevet 23. desember 2014 Som aaaaalltid - tror problemet her en kommunikasjonen mellom de voksne. Snakk med mannen din. Problem løst. Anonymous poster hash: f1277...4b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå